Jump to content


Photo

OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash

OpenUG

  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#1 Johberg

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2015 - 14:15

"Voor alle OpenPLi4 boxen staat momenteel een waarschuwing aan.

 

In de image van vandaag zit een nieuwe versie van OpenEmbedded, die zorgt voor meer dan 300 updates. Het is aangeraden NIET te updaten maar de box opnieuw te flashen, omdat de kans groot is dat de update niet in een keer correct zal verlopen (en daarna een flash alsnog nodig zal zijn)."

 

Niet updaten dus. Maar flashen betekent dat OpenUG niet meer werkt. De applicatie is wel aanwezig maar geeft geen respons. Is ook te verwijderen en weer te installeren. Geen verbetering.

Wie weet de oplossing ?

 

betreft; Vu+ Duo met OpenPli 4.0

 

Johberg

 

 

 

 



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 February 2015 - 14:32

Heb je na het flashen (image van wanneer?) al geupdate?

 

Ik zal overigens [vandaag] veranderen in [datum], dan wordt die melding wat duidelijker. Je mag dus met een image van de laatste paar dagen WEL weer updaten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #3 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 24 February 2015 - 14:34

Ik heb er geen problemen mee met het opnieuw flashen maar wat is er allemaal aan de hand met open pli,waarom voldoet updaten niet meer dit geldt al 4 maanden dat een nieuwe flash gewenst is en dat een online update voor problemen kan zorgen
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #4 Johberg

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2015 - 15:19

Heb je na het flashen (image van wanneer?) al geupdate?

 

Ik zal overigens [vandaag] veranderen in [datum], dan wordt die melding wat duidelijker. Je mag dus met een image van de laatste paar dagen WEL weer updaten...

Recente flashes zijn van 22 februari en enkel dagen daarvoor. In alle gevallen met een update geprobeerd, zonder resultaat.

Ben weer teruggekeerd naar de image (met herfstkleuren, hoe toepasselijk) van 11 december 2014 en alles daarin draait weer goed. Heb niet gedurft te updaten.

Johberg



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 February 2015 - 15:30

@Stefan,

 

Nee, dat is helemaal niet waar.

 

Een nieuwe flash is nodig indien er een OS upgrade is uitgevoerd, omdat dat enerzijds zorgt voor een wijziging van alle pakketten, en dit een forse impact om onze download mirrors heeft, en anderzijds omdat er door de vele dependencies veel complicaties bij zo'n update kunnen optreden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 February 2015 - 15:34

@Johberg,

 

Geen response kan van alles zijn. Ik heb verder geen meldingen gezien, anders dan initiele meldingen over sommige 3rd-party pakketten. Maar dat probleem is inmiddels opgelost.

 

Ik kan zelf niet testen, ik woon niet in NL en heb dus geen toegang tot UG (ook geen behoefte om NL TV te kijken overigens ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #7 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2015 - 15:46

Ik heb hetzelfde probleem na een flash vandaag. OpenUG, hetweer en openopera krijg ik via de feed niet geinstalleerd.. Ook handmatig via software beheer niet en zelfs niet via telnet met de optie force..

Heeft iemand een oplossing?



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 February 2015 - 15:49

Wat bedoel je met "krijg het niet geinstalleerd"?

 

Staat de plugin er niet tussen? Krijg je foutmeldingen bij installatie? Zo ja, welke? Installeert het wel maar start het niet? Start het wel maar doet het niks?

 

Graag wat meer informatie dus...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #9 almadani

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2015 - 19:28

hier gaat update wel goed



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #10 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2015 - 21:57

@ wanwizzard, als ik de plugins via de feed probeer te installeren krijg ik een error, cant install en dan de naam van de plugin..

Wat ik niet zo goed snap is als ik het via softwarebeheer hanmdatig doe hij aangeeft dat hij 0 pakketten installeert en ze dus ook niet ilstalleert.



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 February 2015 - 00:17

Klinkt alsof je box niet up to date is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #12 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2015 - 01:11

@wanwizzard, ik heb mijn xt4000 geflashed met de image van 24-2-15 gisteren... dat lijkt me niet het probleem..



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #13 haakie

  • Senior Member
  • 89 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2015 - 03:41

ik heb hier exact hetzelfde probleem. Een dm800se.  Een verse flash gedaan en bij applicaties komt er meteen een foutmelding voor open uitzending gemist. (waarschijnlijk uit backup?)
Deze verwijderd en opnieuw gedownload. Echter komt er dan de melding: no module named arg/parse

 

Ik kan geen hbbtv gebruiken omdat ziggo dit niet mee stuurt......vandaar open uitzending gemist.

 

Iemand een idee?



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #14 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2015 - 08:42

Het probleem van arg/parse wat Hakkie beschrijft heb ik ook kwam ik achter..



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 February 2015 - 10:29

Even zoeken had je hier gebracht: http://forums.openpl...e-2#entry477240

 

Het pakket lijkt een dependency te missen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #16 haakie

  • Senior Member
  • 89 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2015 - 11:27

Dank je WanWizard...dit heeft bij mij het probleem opgelost!

weet alleen nog steeds niet waar het nou aan lag? (toch iets met mijn backup?) of foutje in download?
Hoe dan ook....ben er weer blij mee....



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 February 2015 - 11:31

Een fout in het OpenUG pakket.

 

Die heeft een dependency naar dat argparse pakket blijkbaar, maar dat is niet gespecificeerd. Dus wordt het niet mee geinstalleerd als je OpenUG zelf installeert. Dat zal de maker van dat pakket moeten fixen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #18 haakie

  • Senior Member
  • 89 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2015 - 11:51

Ok..dank je voor de uitleg!
Dus bij een evt flash zou hetzelfde probleem weer komen als ik het goed begrijp..........maar weet nu in ieder geval hoe het opgelost moet worden



Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 25 February 2015 - 11:51

OpenUG staat op onze sources. Dus iemand van ons zal dat zelf moeten toevoegen....

(ik weet helaas niet precies hoe).

 

Zelf oplossen kan door

opkg install python-argparse te typen...


Edited by littlesat, 25 February 2015 - 11:52.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenUitzending Gemist Verdwenen na flash #20 haakie

  • Senior Member
  • 89 posts

+1
Neutral

Posted 25 February 2015 - 12:01

OpenUG staat op onze sources. Dus iemand van ons zal dat zelf moeten toevoegen....

(ik weet helaas niet precies hoe).

 

Zelf oplossen kan door

opkg install python-argparse te typen...

 

ik hou dit topic in de gaten.......dan weet ik wat er speelt op dit gebied (vriendin is nogal gehecht aan uitzending gemist) :D  :D  :D




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users