Jump to content


Photo

dm8000 lees transponder tijd niet


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 13 March 2015 - 11:59

bizar : sta ik deze morgen op, blijkt de display van mijn db8000 17:00 uur aan te geven (ipv 7:00)

de box werkt en alle kanalen geven beeld, alleen staat de klok dus 10 uur verkeerd.

dan maar geherstart, maar kijk : na het herstarten kwam de verkeerde tijd terug, dus wéér 10 uur verkeerd !

dan BBC One als opstartkanaal ingesteld, box terug geherstart, en wéér stond de tijd 10 uur verkeerd.

 

enigma leest de tijd toch van  de transponder ? De instellingen nagekeken, de box staat correct ingesteld op GMT+1 Brussel.

waar komt die offset van 10 uur dan vandaan ?

 

geprobeerd de tijd manueel in te stellen, maar dat lukt blijkbaar niet.

dan met de tijdzones gespeeld om de juiste tijd te verkrijgen, maar dat lukte ook niet (kreeg de tijd wél 1 uur te vroeg of 1 uur te laat, maar de juiste tijd kreeg ik niet te zien).

dus ja, moest wel naar het werk vertrekken, heb het dan maar zo gelaten - alle opnames van vandaag dus verknoeid maar bon, wat is er nu eigenlijk aan de hand ?

waarom wordt de klok van enigma2 niet gelijk gezet met de transpondertijd ?

iemand een idee ?

de PLi die erop staat is eentje van februari (nog van voor de laatste "grote update" en ik zou dat graag zo houden ook).


Edited by jeanclaude, 13 March 2015 - 12:00.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 13 March 2015 - 12:23

Kies een zender in jou locatie (land) dan zal het zeker goed komen.



Re: dm8000 lees transponder tijd niet #3 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 13 March 2015 - 13:35

gekozen voor één : werkt niet

gekozen voor vtm hd : werkt niet

gekozen voor bbc one : werkt niet

bovendien werkte alles gisteren nog feilloos. Ik laat de box elke nacht om 4 uur herstarten om geen geheugenproblemen te krijgen.

dus waarom heb ik nu plots na de herstart van deze nacht een uurverschil van 10 uur op de TVV transponders ?


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #4 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 13 March 2015 - 13:48

Ik zou een backup maken van het systeem en dan de nieuwste PLI erop flashen.

Kijken wat ie dan doet.

Je kunt er dan voor kiezen je backup terug te zetten.

Je kunt dan al enkele dingen uitsluiten.



Re: dm8000 lees transponder tijd niet #5 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 13 March 2015 - 13:50

- Ga in de kanaallijst.

- Ga op kanaal éénHD staan en druk MENU op AB.

- Neem nu de 2de optie "Set as startup service" druk OK op AB.

- Kies de 2de optie "Also on standby" en druk OK op de AB.

 

waneer de ontvanger hertstart of uit standby komt, zou het gekozen kanaal aktief zijn.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #6 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 13 March 2015 - 13:51

mja, maar die nieuwste pli geeft nog meer geheugenproblemen heb ik al gelezen

da's de reden waarom ik dat zo lang mogelijk wil uitstellen

maar zal er vanavond eens de stroom afnemen, eens zien of dat een verbetering met zich meebrengt.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #7 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 13 March 2015 - 13:54

@jan : één HD stond als startup ingesteld (heb ik nu even op bbc one gezet om te kijken) en deze morgen stond de box dus inderdaad op één HD.

met 17:00 op de display, ipv 7:00

snap het dus niet, de tijd was duidelijk korrekt (in minuten) na het hetropstarten, alleen zat er een bijkomende offset van 10 uur bij, net alsof enigma op de verkeerde tijdzone staat ingesteld (heb ik ook gecontroleerd : tijdzone staat correct ingestel).


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #8 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 13 March 2015 - 14:04

Ooit eens iets toegevoegd / veranderd in script / settings bestand / plugin die timeserver tijd ergens anders gaat halen?


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #9 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 13 March 2015 - 14:10

Box compleet afsluiten, schakelaar achterop uitzetten, power toets voorop indrukken (je ziet de blauwe led nog even oplichten)

schakelaar achter op weer op aan, box laten booten en tijd moet dan weer goed staan.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: dm8000 lees transponder tijd niet #10 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 13 March 2015 - 14:52

@Jan : nee

@Debeek : zijn we vanavond van plan


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #11 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 13 March 2015 - 22:45

DeBeek zat er krak op :

 

Box compleet afsluiten, schakelaar achterop uitzetten, power toets voorop indrukken (je ziet de blauwe led nog even oplichten)

schakelaar achter op weer op aan, box laten booten en tijd moet dan weer goed staan.

hierna kwam de correcte tijd terug te voorschijn.

geen idee wat de oorzaak was, waarschijnlijk zat er iets "vast" op het motherboard, maar de spanning eraf halen en de condensatoren ontladen heeft het gewenste effect gehad.

iederen bedankt om mee te denken.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: dm8000 lees transponder tijd niet #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 March 2015 - 09:52

Een receiver heeft geen RTC, dus elke keer bij het koud opstarten moet deze de tijd gaan ophalen. Bij gewoon restarten blijft de box onder stroom en blijft de klok dus doorlopen.

 

En de tijd werd niet gecorrigeerd omdat er in Enigma een beveiliging zit tegen foute transpondertijden. Als de tijd te veel afwijkt dan wordt de correctie niet geaccepteerd. Dat werkt natuurlijk alleen maar als je met een goede tijd start, als je een slechte tijd hebt, dan werkt dit mechanisme tegen je, zoals je hebt gemerkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users