Jump to content


Photo

Formatteren HDD op ET10000


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 FAGA

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 14 March 2015 - 21:35

Dag allemaal,

 

Sinds kort een Xtrend ET10k  met een interne hdd a 2TB aangeschaft. Via de pc (mac) alles met idreamx goed ingesteld. Echter wil het e.e.a. niet op de hdd opnemen ( via box timer) en wel via mac timer.

Nu ben ik bang dat ik de hele interne hdd niet zie. laat staan dat ik hem kan formatteren.

Heeft iemand een idee hoe ik bij de schijf kom en deze kan bewerken.

 

Gr,

Frits



Re: Formatteren HDD op ET10000 #2 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 14 March 2015 - 22:11

Schijf moet in Linux formaat geformatteerd worden. In ext3 of beter nog ext4. Ik had nooit Linux tools voor mijn PC. Ik deed het volgende:

Partitie verwijderen op de HDD terwijl hij in de PC zit.

Uitbouwen uit de PC...
Inbouwen in de STB (in mijn geval de Dreambox)

STB starten en bij hardware kijken of de HDD 'ruw' gezien wordt. Zo ja: via het Systeem menu de HDD initialiseren en laten mounten...

Re: Formatteren HDD op ET10000 #3 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,054 posts

+298
Excellent

Posted 15 March 2015 - 09:08

menu, instellingen, harddisk, initialiseren.

Dat wist de gehele disk en alle partities, dus eerst in de PC iets moeten doen zou overbodig moeten zijn.

Dis is altijd aan te raden voor een nieuwe disk, ook als die al gebruikt is geweest, hij wordt dan optimaal ingedeeld voor video opnames.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Formatteren HDD op ET10000 #4 FAGA

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2015 - 11:33

Dank voor jullie antwoorden.

 

* Ik kan mijn hdd niet in een pc zetten ( heb een mac).

* In mijn menu,instellingen... kom ik geen harddisk tegen. How can??

 

Ben het zeker met je eens dat het e.e.a. opnieuw te formatteren is.

 

Iemand nog suggesties ???



Re: Formatteren HDD op ET10000 #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 15 March 2015 - 12:05

ALs je de HDD via idreamx wel kunt benaderen, dan gebeurt dan ook via Linux op de box, de box ziet de HDD dus wel degelijk.



Re: Formatteren HDD op ET10000 #6 FAGA

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2015 - 12:20

Sorry, wellicht ben ik niet duidelijk. Zie mijn HDD nergens. In de systeem gegevens  ( hoofdmenu, informatie, ontvanger) zie ik dat de hdd aanwezig is. 2000GB, vrij -1MB.. wat er denk ik op duidt dat hij niet geformatteerd is..

Leuk he.. maar zal de winkle waar ik hem gekocht heb maandag eens bellen...



Re: Formatteren HDD op ET10000 #7 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 15 March 2015 - 12:33

Dus precies doen wat wordt aangeven.... MENU, INSTELLINGEN, SYSTEEM, HARDE SCHIJF, INITIALISEREN... Het is net de Belasting, makkelijker kunnen we het niet maken, wel duurder....



Re: Formatteren HDD op ET10000 #8 Geuze

  • Senior Member
  • 710 posts

+7
Neutral

Posted 7 May 2015 - 15:32

Ik heb precies gedaan wat hierboven wordt aangegeven. En dit is ook gelukt.

Ik druk dan op list van de afstandsbediening en dan op de gele knop dan zie ik 1. anders; 2.internal flash; 3. hdd/movie; 4. externe opslag sda    media/hdd.

Als ik op 3. hdd/movie klik dan krijg ik map hdd/movie bestaat niet te zien.

Dit krijg ik elke keer te zien.

Hoe krijg ik de map hdd/movie te zien en blijvend?

 

Geuze


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Formatteren HDD op ET10000 #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,461 posts

+397
Excellent

Posted 7 May 2015 - 16:04

Die map moet je eenmalig aanmaken. Daarna blijft dit goed werken. Dat kan je gewoon in de verkenner maar ook binnen de image doen. Ga naar de root van die schijf en druk terwijl de mappenstructuur zichtbaar is op menu en druk op 7 'map aanmaken'. En maak de map movie aan. Klaar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Formatteren HDD op ET10000 #10 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 7 May 2015 - 16:05

ETCC of DCC gebruiken. IP van je box ingeven, eventueel wachtwoord ingeven en op connect drukken

Dan de directory /hdd/movie aanmaken...

Re: Formatteren HDD op ET10000 #11 Geuze

  • Senior Member
  • 710 posts

+7
Neutral

Posted 8 May 2015 - 06:32

Ik heb nu de harde schijf aan de praat en het werkt goed. Neemt goed op en speelt goed af.

Nu ontdekte ik dat wanneer ik de 230 Volt van de box neem en daarna er weer op de harde schijf net meer aanwezig is.

Als ik de schijf dan weer initialiseer en een map aanmaak is het weer goed.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Formatteren HDD op ET10000 #12 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 8 May 2015 - 07:01

Dan wordt de info waarschijnlijk niet permanent weggeschreven. Je kunt de mount opslaan via het mount commando en desnoods via AUTOFSTAB laten opstarten na een powerdown. Overigens is het niet nodig (en zeker niet handig) om de HDD opnieuw te gaan initialiseren (je bent dan immers alles kwijt wat je op de HDD had opgeslagen!). Puur opnieuw mounten is dan voldoende..



Re: Formatteren HDD op ET10000 #13 Geuze

  • Senior Member
  • 710 posts

+7
Neutral

Posted 8 May 2015 - 07:25

Hallo goldeneye

 

Het mount commando geven, dit moet toch via menu, systeem, harde schijf en hoe moet dit dan verder.

Kun je mij opweg helpen.

 

Geuze


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Formatteren HDD op ET10000 #14 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 8 May 2015 - 15:35

Nee, mount zit bij systeem-netwerk..


6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users