Jump to content


Photo

Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost)


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #21 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 June 2015 - 07:51

Slechte programmeercursus geweest.

ROFL!

 

Ik zie nog wel één voordeel van een SSD disk (in wat voor vorm dan ook) ten op zichte van een harddisk in je STB, geen kans op vroegtijdig overlijden door langdurig teveel warmte.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 June 2015 - 11:48

Nu heb ik geen ouders meer maar Milo heeft er wel een reden voor het niet aanmaken van die 'movie' map.

 

Die hele movie map is iets uit een zeer grijs verleden, die zou eigenlijk al lang afgeschaft moeten worden.

 

Deze is geintroduceerd in Enigma1, en het idee er achter was dat door die folder die peperdure harddisk ook voor andere zaken gebruikt kon worden.En dan stonden je opnames niet in de root van de disk. Met de overstap naar E2 is dit behouden geweest, want dan kon je je oude harddisk overzetten in je nieuwe E2 box.

 

Inmiddels zijn we meer dan 10 jaar verder, past er geen enkele IDE disk meer in een box, en koop je 64Gb voor de prijs van een bak friet, dus die redenering is achterhaald.

 

Bovendien fietsen we voorbij aan het uiteindelijke probleem: gebruiker koopt een nieuwe box, doet een scan, plant een opname, en heeft geen opname. Alle achter/onderliggende discussies zijn dan leuk voor referentie, maar die lossen het probleem niet op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #23 T_I

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2015 - 15:52

Hey, je hoeft helemaal niet de schoolmeester uit te hangen! Als je het beter weet of kunt, de code is open source, het staat je vrij op het zelf aan te pakken.


Misschien een idee.

Zoals ik al schreef, het zou zo ook moeten werken, dus als dat niet zo is dan heb je een bug gevonden die opgelost moet worden. Dan willen we op zijn minst een fatsoenlijk bug rapport, die zowel je situatie (welke box, interne disk, usb disk, netwerk mount), nieuwe setup of restore van een oude config, als welke handelingen leiden tot het probleem, etc. weergeeft.


Laatste versie OpenPli, updates t/m vrijdag 5-6 +- 19:00 op VU+ Solo2, verse 200GB interne disk, Initialisatie + omzetten van ext3 naar ext4 doorlopen.

Daarmee heb je meer kans op een oplossing dan met schoppen...


Op het moment dat je er alles aan doet niet afhankelijk te zijn van je netwerk (interne disk inbouwen), last te hebben van known bugs (laatste update erop) of missende keys (TV uit, niet kijken) om iets op te nemen (eerste opname in 2 jaar, 1e sinds clean install + restore settings in mei) Zeker als je zelf tig keer op dergelijke checks gewezen bent tijdens de studie > 20j geleden + tijdens je eerste baan.

Als ik kan helpen met de fix, geef maar een yel. Ik zou bij het invoeren in de timer en opslaan van het event een waarschuwing geven als de default locatie niet beschikbaar is met als opties:

- Aanmaken directory (incl melding hoeveel vrije ruimte er is)
- Aanpassen default locatie naar bestaande locatie
- Cancel timer event

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #24 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 June 2015 - 15:59

Laatste versie OpenPli, updates t/m vrijdag 5-6 +- 19:00 op VU+ Solo2, verse 200GB interne disk, Initialisatie + omzetten van ext3 naar ext4 doorlopen.

Dat is daan zonde van de tijd, want initialisatie betekent dat de HDD in Ext4 wordt geformatteerd.

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #25 T_I

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2015 - 16:04

Mag vorige post niet meer editen, dan maar aparte post.

Om het recht te trekken zou op ALLE disks een "movie" map aangemaakt worden.

Momenteel is de logica, omdat niet iedereen een interne hdd heeft, dat hij gewoon opneemt op het grootste "interne device" (en anders op de grootste share). Een USB disk is in deze terminologie ook "intern", ook als hij vier meter verwijderd is van de box.

Dat zorgt ervoor dat je niks hoeft in te stellen en alles gewoon werkt (disk erin en klaar).

Op een "maagdelijk" systeem maakt hij daardoor de "movie" map niet meer aan.

Dan gaat hier iets fout, in elk geval op de VU+ Solo2. Hier heb ik enkele netwerk shares en een interne disk, met 185 GB vrije ruimte op de interne disk en de meeste vrije ruimte op een van de shares is 102 GB, dus dfe interne disk zou volgens de bovenstaande regels gekozen moeten worden. Dat is helaas niet het geval.

# df -h
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs 194.8M 82.8M 112.0M 43% /
devtmpfs 279.8M 4.0K 279.8M 0% /dev
tmpfs 64.0K 64.0K 0 100% /media
/dev/sda1 186.1G 22.8M 185.1G 0% /media/hdd
tmpfs 279.9M 604.0K 279.3M 0% /var/volatile
10.142.6.42:/export/archive/Film 1007.8G 946.8G 61.0G 94% /media/net/Film
10.142.6.42:/export/archive/Serie/DoctorWho 246.0G 196.6G 49.3G 80% /media/net/DoctorWho
10.142.6.42:/export/archive/Music/ 787.3G 688.6G 98.7G 87% /media/net/Music
10.142.6.42:/export/vuplus 14.6G 10.9G 3.7G 75% /media/net/vuplus
10.142.6.42:/export/archive/Serie/StarTrek 98.3G 89.2G 4.9G 95% /media/net/StarTrek
10.142.6.42:/export/dreambox 98.3G 81.9G 16.4G 83% /media/net/Dreambox
10.142.6.42:/export/archive/Serie 688.9G 551.4G 102.5G 84% /media/net/Serie

# ls -ld /hdd
lrwxrwxrwx 1 root root 9 May 8 04:42 /hdd -> media/hdd

Edited by T_I, 7 June 2015 - 16:06.

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #26 T_I

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2015 - 16:07

Laatste versie OpenPli, updates t/m vrijdag 5-6 +- 19:00 op VU+ Solo2, verse 200GB interne disk, Initialisatie + omzetten van ext3 naar ext4 doorlopen.

Dat is daan zonde van de tijd, want initialisatie betekent dat de HDD in Ext4 wordt geformatteerd.

Vandaar dat ie zo snel klaar was. :D

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #27 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 June 2015 - 16:45

Een 200GB schijfje omzetten zal sowieso niet erg lang duren :)

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #28 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 7 June 2015 - 17:06

Mag vorige post niet meer editen, dan maar aparte post.
 

Om het recht te trekken zou op ALLE disks een "movie" map aangemaakt worden.

Momenteel is de logica, omdat niet iedereen een interne hdd heeft, dat hij gewoon opneemt op het grootste "interne device" (en anders op de grootste share). Een USB disk is in deze terminologie ook "intern", ook als hij vier meter verwijderd is van de box.

Dat zorgt ervoor dat je niks hoeft in te stellen en alles gewoon werkt (disk erin en klaar).

Op een "maagdelijk" systeem maakt hij daardoor de "movie" map niet meer aan.

Dan gaat hier iets fout, in elk geval op de VU+ Solo2. Hier heb ik enkele netwerk shares en een interne disk, met 185 GB vrije ruimte op de interne disk en de meeste vrije ruimte op een van de shares is 102 GB, dus dfe interne disk zou volgens de bovenstaande regels gekozen moeten worden. Dat is helaas niet het geval.


Maar wat kiest hij dan wel?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 June 2015 - 17:36

Wat ik er uit begrijp (correct me if I'm wrong):

 

in een nieuw geinstalleerde image is de default opname locatie "/media/hdd/movie". Maar die bestaat niet, en wordt ook niet aangemaakt, waarop de opname mislukt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #30 T_I

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2015 - 18:54

Mag vorige post niet meer editen, dan maar aparte post.
 

Om het recht te trekken zou op ALLE disks een "movie" map aangemaakt worden.

Momenteel is de logica, omdat niet iedereen een interne hdd heeft, dat hij gewoon opneemt op het grootste "interne device" (en anders op de grootste share). Een USB disk is in deze terminologie ook "intern", ook als hij vier meter verwijderd is van de box.

Dat zorgt ervoor dat je niks hoeft in te stellen en alles gewoon werkt (disk erin en klaar).

Op een "maagdelijk" systeem maakt hij daardoor de "movie" map niet meer aan.

Dan gaat hier iets fout, in elk geval op de VU+ Solo2. Hier heb ik enkele netwerk shares en een interne disk, met 185 GB vrije ruimte op de interne disk en de meeste vrije ruimte op een van de shares is 102 GB, dus dfe interne disk zou volgens de bovenstaande regels gekozen moeten worden. Dat is helaas niet het geval.
Maar wat kiest hij dan wel?

/dev/null De opnames zijn nergens terug te vinden.

Zodra ik in /media/hdd de dir movie aanmaak, dan worden opnames daarin opgeslagen. Enige wat ik kan verzinnen is dat default locatie voor timer opnames /hdd/movie is (/hdd is symlink naar /media/hdd, wordt deze aangemaakt zodra je een netwerkshare van 'use as hdd' af haalt?) en voor timeshift is dat /media/hdd/movie. Aangezien /hdd naar /media/hdd linkt komen ze effectief in dezelfde directory terecht. (die tijdens de timer opname niet bestond, nu is aangemaakt) Het lijkt er op dat de symlink de uitdaging is. (daar zou ik zoeken, als <opname target> default getest/aangemaakt zou moeten worden.

Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #31 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 7 June 2015 - 19:03

Wat ik er uit begrijp (correct me if I'm wrong):
 
in een nieuw geinstalleerde image is de default opname locatie "/media/hdd/movie". Maar die bestaat niet, en wordt ook niet aangemaakt, waarop de opname mislukt.


Dat is het niet, want mappen die niet bestaan worden automatisch aangemaakt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #32 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 7 June 2015 - 19:06

Kijk eens in de timer lijst (menu - timer) en kies een opname die afgerond is. Druk op "info" op de AB, dat zou een soort "log" moeten geven van wat er allemaal mee gebeurd is. Daar zou je ook de opnamelokatie uit moeten kunnen afleiden.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 June 2015 - 20:32

in een nieuw geinstalleerde image is de default opname locatie "/media/hdd/movie". Maar die bestaat niet, en wordt ook niet aangemaakt, waarop de opname mislukt.

Precies dat heb ik recent meegemaakt met een vers geplaatste interne HDD.

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #34 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 8 June 2015 - 08:08

Is dat altijd? En zo ja, sinds wanneer is dat dan stuk?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #35 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 June 2015 - 11:00

Weet ik niet; zo vaak plaats ik geen maagdelijke schijf.

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #36 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 8 June 2015 - 14:35

En wie was er eerder op de box, de timer of de harddisk?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #37 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 June 2015 - 20:48

In mijn geval: de HDD.

Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #38 T_I

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2015 - 14:31

Kijk eens in de timer lijst (menu - timer) en kies een opname die afgerond is. Druk op "info" op de AB, dat zou een soort "log" moeten geven van wat er allemaal mee gebeurd is. Daar zou je ook de opnamelokatie uit moeten kunnen afleiden.

 

Sorry, maar het is een heksenketel geweest hier de laatste tijd. Opnames zijn al uit de lijst (clean-up uitgevoerd, oeps) Ik heb alle locaties nagelopen, maar geen opname gevonden. Ik kan deze situatie wel reproduceren. (mits dit niet in een van de laatste updates gerepareerd is)


Jan Huijsmans
VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #39 GeorgesL

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 17 September 2015 - 21:23

Ik zit als beginner met een gelijkaardig probleem.

VU+solo2 se-v2

Pli : openpli 20150917 het laatste image dus.

Alles gaat goed om tv te kijken via een tvv kaartje en fta

Ik wil gewoon kunnen opnemen op een externe HD die via usb is aangesloten op de box.

Ben er al uren mee aan het prutsen,maar slaag er niet in om een opname te maken , krijg telkens opname bestanden van 0kb te zien .

 

ja alle begin blijkt wel degelijk moeilijk...

Moet ik iets extra installeren ? of waar vind ik de settings om de opnames op mijn HD te krijgen en nadien ook de settings voor afspelen.

 

cu en thx in advance

 

kan nog slechts 5 keer antwoorden,gezien de restricties als nieuwe gebruiker ...


Edited by GeorgesL, 17 September 2015 - 21:24.


Re: Map opnames hdd/movie wordt niet standaard aangemaakt. (Opgelost) #40 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 17 September 2015 - 21:30

Nou voor uit dan maar, nog één keer. Download de plug-in Pau, en daarmee is dat gefixt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users