Jump to content


Photo

USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven?

vu+ solo se

  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 26 April 2015 - 17:37

Ik heb een vu+ solo SE met een courante versie van OpenPLi 4.0. Is het makkelijk om met een Samsung usb DVD brander een DVD speler van te maken, of zal het makkelijker gaan met een nog aan te schaffen android mediaplayer? Ik heb nu bij de tweede televisie al een Solo SE ontvanger aangesloten en vraag mij af waarmee ik makkelijker DVDs kan kijken zonder nog een DVD speler te kopen.

 

Hier im forum heb ik niets kunnen vinden. Google vond een topic erover met als strekking sommige DVD branders werken wel. Misschien een beetje ver af, maar zo uit of the box werkt het tenminste niet.

 

 


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 26 April 2015 - 17:45

Hdd in proppen en daar de DVD naartoe kopieren.



Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 26 April 2015 - 19:36

...of een NAS en het daar naartoe kopiëren en als je geen NAS hebt een externe USB schijf op de USB poort op je router of AP zoals ik doe. Een USB schijf of de AP heeft een laag stroom verbruik, geen lawaai, nauwelijks warmte, er zijn geen bewegende delen die kapot kunnen gaan en het scheelt weer een apparaat en past in het KISS principe (Keep IT Simple, Stupid),

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 27 April 2015 - 09:12

Ik heb een vu+ solo SE met een courante versie van OpenPLi 4.0. Is het makkelijk om met een Samsung usb DVD brander een DVD speler van te maken, of zal het makkelijker gaan met een nog aan te schaffen android mediaplayer? Ik heb nu bij de tweede televisie al een Solo SE ontvanger aangesloten en vraag mij af waarmee ik makkelijker DVDs kan kijken zonder nog een DVD speler te kopen.


Gewoon inpluggen, zou moeten werken. Probeer dat eerst eens zou ik zeggen voor je forums gaat afstruinen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #5 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,006 posts

+638
Excellent

Posted 27 April 2015 - 09:27

Werkt idd.

 

Maar zou dit alleen doen als je nog een USB-DVD brander liggen hebt.  Zou die er niet voor kopen.

Een losse DVD speler (een eenvoudige dan) kun je al kopen voor minder dan € 50,--

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #6 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 27 April 2015 - 19:52

 


Gewoon inpluggen, zou moeten werken. Probeer dat eerst eens zou ik zeggen voor je forums gaat afstruinen.

 

Had ik eerst geprobeerd. Maar met de mediaplayer app kan ik hem niet zien. Wel het interne flash en mijn USB schijf. Het brandertje krijgt via USB stroom en de la gaat open en dicht. Ik heb zelf de box nog een keer herstart voor het geval dat het niet plug en play was.

 

Wat zie ik over het hoofd of heb ik net de ene DVD brander die niet met OpenPLi werkt? Het betreft een Samsung SE-208.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #7 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,006 posts

+638
Excellent

Posted 28 April 2015 - 07:19

Normaal:  de DVD brander er gewoon aanhangen.

DVD erin steken.

Lade sluiten.  En na een korte tijd komt op jouw scherm de vraag of je de DVD wil afspelen.

 

Je moet niets openen.

Als je dat toch wil, gebruik dan de Movielist (of opname lijst) of hoe dat ding ook noemt.  en ga na de DVD speler. Kies Locatie.

 

En als ie er niets van terecht brengt, geef dan eens de DVD-brander voeding via een externe voeding.  Eventueel een extern gepowerde USB-hub gebruiken, en beide USB-pluggen inpluggen.

(Normaal is één USB aansluiting genoeg om een DVD te kunnen af spelen, maar je weet het nooit)

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #8 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 29 April 2015 - 18:49

Ik denk dat mijn brander een van de niet makkelijk aan de praat te krijgen branders is. Maar er is hoop onderweg: een Netflix geschikte mediaspeler met windows, die zal het wel zonder problemen doen.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #9 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 30 April 2015 - 10:52

Tenzij het een antiek non-standard device is zoals de Yamaha-CDR100 vroeger (die meldde zich niet als CD device aan) zou't gewoon moeten werken. Werkt hij wel als je 'm aan een PC hangt?
Real musicians never die - they just decompose

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #10 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 6 May 2015 - 19:14

De brander werkt met Windows, maar ook met ubuntu niet. Intussen is er een minix media player, en die werkt gewoon. Bedankt voor het meedenken!


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #11 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 30 November 2015 - 20:31

Hallo

Ik sluit hier een externe dvd speler aan een Samsung maar er word niks herkend
Maakt niet uit wat ik in de dvd speler leg video, muziek,mp3 er word niet op gereageerd
Speler doet het wel gewoon op de windows pc
Als ik hem op de oude kathrein ufs910 aansluit word de dvd speler wel herkend
Ik draai hier gewoon met de laatste openpli
Moet Ik misschien nog een plugin installeren om het werkend te krijgen want ik heb verder niks geïnstalleerd?

M.v.g.


Edited by WanWizard, 30 November 2015 - 23:38.
leesbaar gemaakt

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #12 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 1 December 2015 - 19:07

Beetje verwant hieraan : kan ik op mijn Xtrend ET1000 een oude VHS recorder aansluiten en daarvandaan opnames maken ? VHS banden digitaliseren dus.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 December 2015 - 19:25

Op de scart ingang? :P


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #14 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 1 December 2015 - 19:31

Op scart of met die rood-wit-gele plugjes


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #15 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 1 December 2015 - 19:47

Nee ,wel via de hdmi-in maar dan met een hdmi omvormer.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #16 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 December 2015 - 20:05

Allemaal leuke comments.

 

Maar een externe usb dvd/reader writer gaat perfect op een duo2 toch. Zowel voor cd's als dvd's.

 

De allerlaatse images zouden 100 % ok moeten zijn (ik were wel met gst-1 self build images maar op zich heft het niet te maken)

 

Ok toegegeven en opnieuw zijn de vu+ dev's een beetje zot. Sommige zaken zouden bij default en niet optioneel moeten zijn maar zij dat wel.

 

Wat je moet doen : hoe erg ook maar tja geen keuze he.

 

telnet (of ssh je box)

 

dan doe je:

opkg install kernel-module-udf
opkg install kernel-module-cdrom
opkg install kernel-module-sr-mod
opkg install cdtextinfo
opkg install enigma2-plugin-extensions-cdinfo


reboot je box.

 

Dan kan je een extrene usb cd/dvd gebruiken bij vu boxen



Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #17 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 4 December 2015 - 17:52

Hallo

 

Dank je wel christophecvr dit was voor mij de oplossing

 

M.v.g.


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #18 on1bes

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 16 September 2016 - 22:38

Voor mij geen oplossing om DVD speler (een dual layer van BTC ) op usb aan VU+ Solo2 aan te sluiten. Geen enkele reactie te zien.

Ik heb nogthans de Linux commandootjes uitgevoerd als hierboven , en dat zonder probleem.

Nog andere suggesties please ?



Re: USB DVD speler aanhangen en DVDs weergeven? #19 on1bes

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 20 September 2016 - 23:36

Probleem opgelost. Nochthans alles geprobeerd en box herstart. 's Anderendaags via netwerk in de box gekeken, en daar was wel een apparaat 'DVD16X' te zien in de folder "Media". Dan op de box zelf gekeken via Video en de opnamelijst, en bladeren naar de DVD16X, en daar was een ingevoerde DVD te zien. En die DVD was ook te bedienen met de normale pijltjes en knoppen op de afstandsbediening.





Also tagged with one or more of these keywords: vu+ solo se

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users