Jump to content


Photo

Cccam 2.30 regelmatig herstarten.


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 28 April 2015 - 09:06

Ik merk de laatste tijd dat ik Cccam die standaard word mee geïnstalleerd in OpenPli dat deze cam regelmatig (wel 4x perdag) moet herstarten.

Is dit een fout in de Cccam of zijn ze bij CDS bezig?



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 April 2015 - 09:08

Er zijn een paar zenders waar simulcrypt op zit, en dat vind CCcam niet zo fijn. MotorsTV is een notoire, maar er zijn andere.

 

Daar is genoeg over geschreven, dus even zoeken lijkt me.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 28 April 2015 - 09:29

Oke weet ik welke richting ik moet zoeken. 

Thanks.



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #4 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 28 April 2015 - 09:43

Of langzaamaan CCCam eens vervangen voor een andere softcam.. CCCam begint wel erg gedateerd te raken..



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #5 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 28 April 2015 - 10:24

Of langzaamaan CCCam eens vervangen voor een andere softcam.. CCCam begint wel erg gedateerd te raken..

Zijn er meer recente die even simpel zijn als CCCam ?

 

Groetjes,

Roman



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 28 April 2015 - 10:35

De enige optie is eigenlijk OSCAM... maar die is inderdaad niet eenvoudig in te stellen...

 

Maar als je gewoon je eigen kaart gebruikt kan je die gewoon installeeren via onze feeds, selecteren, en klaar....!


Edited by littlesat, 28 April 2015 - 10:36.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 28 April 2015 - 14:08

In de CCcam.prio hoe je eigenlijk maar één regel toe te voegen welke voor wat meer rust gaat zorgen ;)

I: 500

Mocht /etc/CCcam.prio niet bestaan kan je zie gewoon zelf toevoegen.

 

Voor de rest voldoet CCcam in combinatie met de Nederlandse kaart nog steeds en hoef je niet echt over te stappen naar CCcam.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #8 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 28 April 2015 - 17:44

Niet over te stappen naar oscam :)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 28 April 2015 - 18:41

Wat is eigelijk überhaupt een reden om naar OScam te gaan? Misschien dat deze vraag op het OScam forum thuis hoort, maar ik had het idee dat deze vraag daar te stellen richting het antwoord zou gaan van; "....wij van wc eend  adviseren wc eend". ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #10 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 28 April 2015 - 20:20

De belangrijkste reden voor mij was destijds (9 jaar geleden) dat oscam opensource is en CCcam een of andere vage closed bin.

OScam past beter bij mijn opensource insteek: een opensource image hoort ook een opensource softcam te hebben.

Daarnaast had ik met OScam de mogelijkheid om alles in detail in te stellen... en zelfs aanpassing maken in de code zodat mijn gewenste features realiteit worden.

Daar zit lang niet iedereen op te wachten. Meerderheid zal al dolgelukkig zijn als er eindelijk beeld is en beeld blijft.

 

Ergens hoop ik dat ik de 10 jaar nog vol kan maken met OScam. Vrees dat het dan wel zo zachtjes aan afgelopen is want we staan aan de vooravond van de CI+ modules en moderne encryptie technieken waarbij security zo zwaar opgevoerd is dat er alles aan gedaan wordt om een plain controlword te tappen van een kaart ook al heb je een officiele smartcard met abonnement. Dat hebben we te danken aan de enorme hoeveelheid commerciële cardsharders.

Gelukkig is er nog genoeg FTA te bekijken (heb een rotor) dus helemaal "einde hobby" is het dus gelukkig nog niet.

Verwacht alleen dat ik over een jaar of 2 dan iptv moet gaan gebruiken met een extra settop kastje van de internetprovider want ook de ip streams zijn encrypted!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 28 April 2015 - 20:43

Helder ;) alhoewel ik hoop dat je geen gelijk krijgt, klinkt 't wel plausibel. Wat bedoel je precies met ..alles in detail in te stellen etc? Daarnaast denk ik niet (overigens op niks gebaseerd) dat illegaliteit de drive achter c+ is, alleen dat hiermee de overstap van de provider (helaas enkelvoud) wordt gelegitimeerd.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #12 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 28 April 2015 - 22:29

De CI+ is een natte droom van de rechthebbenden en de broadcasters zelf: die kunnen dan in detail de rechten bij je thuis gaan regelen: verplicht reclame kijken, alleen live kijken, opname mogelijk maar na 2 dagen niet meer te bekijken.

De dag dat een provider de CI+ features denkt te moeten inschakelen ben ik abonnee af. Ik ga niet eens mijn contractduur uitzitten!

In mijn huis bepaal ik (/mijn vrouw) wat en wanneer we kijken en niet iemand anders met een druk op de knop.
 

Cardsharing heeft ons inmiddels dit gebracht:

 

De providers willen een content protection systeem waarbij de boel potdicht zit en blijft en je geen controlword meer van de smartcard kunt verkrijgen met een ander systeem dan het door hun gebruikte en goedgekeurde boxjes. Sterker nog, de card moet beter maar helemaal niet meer communiceren met unapproved hardware en alle alle communicatie met approved hardware wordt zwaar encrypted.

De tijd is geweest dat je met een smartcard en een officieel abonnement  op een willekeurige box zonder al te veel moeite de zenders waar je kijkrechten op had kon aanschouwen.

Alle landen waar SKY actief is zijn al bezig met migratie naar NDS/Videoguard. Ik verwacht bv in Duitsland dat ergens begin 2016 definitief omgeschakeld wordt naar paired encryption only.

Vanaf 2016 zullen er steeds meer kanalen op zwart gaan, of je nu wel of geen abonnement hebt: zolang je niet kijkt met materiaal van de provider is het kanaal dicht.

Wellicht dat er nog providers zijn die hun SD channel varianten toe staan met unpaired encryption (Zoals nu met Sky UK al geval is) maar ik verwacht ergens dat ze dit alleen doen om hun klanten met verouderde receivers die geen paired encryption aankunnen anders niet van het wettelijk verplichte beeld kunnen voorzien.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #13 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 29 April 2015 - 06:20

Werkt dit niet juist Cardharing in de hand, die zal het wel lukken om het toch voor elkaar te krijgen. Ze hebben het geld en mensen om dit te omzeilen.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #14 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 29 April 2015 - 06:45

Zal weer gewoon een questie van tijd zijn, het is gemaakt door een mens dus het zal ook worden gekraakt worden door een mens, al zal het nu waarschijnlijk iets langer gaan duren


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #15 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 29 April 2015 - 07:04

Ik ben overgestapt naar de Oscam (zit ook in pli) en nu is het probleem opgelost. Geen vastlopers meer.



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 29 April 2015 - 08:32

@Loui moi dat het is opgelost.
@Theparasol eigenlijk bijzonder dat er in Nederland , voor zover ik weet, juridisch gezien maar 1 satelliet provider is. Ik dacht dat ACM er voor moet zorgen dat de consumenten kunnen kiezen. Maar goed dat veranderd er voorlopig niks aan. Het griezelige met dit soort gesloten systemen is dat in het begin de conument wordt binnen gehaald met een overweldigende overdaad, waarna alles langzaam wordt terug geschroeft voor dezelfde prijs of een lagere en dan is het mooi als je dan geen kant meer op kan, daarom heet het denk ik ook wel een "married" systeem ;)

Edited by 40H3X, 29 April 2015 - 08:33.


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #17 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 30 April 2015 - 07:34

@Loui moi dat het is opgelost.
@Theparasol eigenlijk bijzonder dat er in Nederland , voor zover ik weet, juridisch gezien maar 1 satelliet provider is. Ik dacht dat ACM er voor moet zorgen dat de consumenten kunnen kiezen. Maar goed dat veranderd er voorlopig niks aan. Het griezelige met dit soort gesloten systemen is dat in het begin de conument wordt binnen gehaald met een overweldigende overdaad, waarna alles langzaam wordt terug geschroeft voor dezelfde prijs of een lagere en dan is het mooi als je dan geen kant meer op kan, daarom heet het denk ik ook wel een "married" systeem ;)

Ik dacht dat het opgelost was, vanmorgen bleef RTL5 gek genoeg alleen elke keer hangen. Maar weer op onderzoek uit.



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #18 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 30 April 2015 - 08:25

Cccam 2.30 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en het gaat tot nu toe goed.



Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #19 cheapwatcher

  • Senior Member
  • 169 posts

+5
Neutral

Posted 30 April 2015 - 08:39

Ik ben overgestapt naar de Oscam (zit ook in pli) en nu is het probleem opgelost. Geen vastlopers meer.

Ik ben ook overgestapt laatst en oscam lijkt veel betrouwbaarder te zijn. Bij mij liep cccam ook regelmatig vast, vooral als er veel gezapt werd.


Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+


Re: Cccam 2.30 regelmatig herstarten. #20 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 30 April 2015 - 10:08

 

Ik ben overgestapt naar de Oscam (zit ook in pli) en nu is het probleem opgelost. Geen vastlopers meer.

Ik ben ook overgestapt laatst en oscam lijkt veel betrouwbaarder te zijn. Bij mij liep cccam ook regelmatig vast, vooral als er veel gezapt werd.

 

Ja precies hier dus ook.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users