Jump to content


Photo

Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 jackieboy8

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2015 - 10:27

Hallo, Ik heb een appartement gekocht in een hotel en daar is alleen een zakelijke WiFi dus waar als je op het netwerk gaat je geen wachtwoord hoeft in te vullen maar net als op ook het vliegveld een pagina krijgt waar je je inlognaam en wachtwoord in moet vullen. Hoe kan ik dat doen op me OpenPli? Ik heb namelijk gewoon satelliet hier maar wil wel aangesloten staan op het internet. Alvast heel erg bedankt!

Dreambox 800 HD running OpenPli 2.1 and Small Satelliet with DUO LNB
Dreambox 800 HD SE running OpenPli 4.0 and 64cm triax with Triple LNB Quad


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 22 May 2015 - 11:08

Dat is een lastige. Een methode die zou moeten werken is als volgt:

- Zoek het mac-adres op van je ontvanger, bijvoorbeeld door in te loggen en "ifconfig" in te typen.
- Haal je ontvanger uit het netwerk.
- Neem een gewone computer, bijvoorbeeld een laptop en verander het netwerkadres van je netwerkkaart softwarematig naar dat van je ontvanger. Makkelijkste is denk een computer waar ook Linux op draait, dan je kun je het commando "ifconfig eth0 hw <mac-adres>" ingeven om het mac-adres tijdelijk te veranderen, maar er zal ook wel een manier zijn om dit met Windows voor elkaar te krijgen.
- Prik deze computer in het netwerk.
- Log op de normale wijze in op internet.
- Haal de computer er weer uit en zet het mac-adres terug naar de oorspronkelijke waarde
- Prik de ontvanger in het netwerk
- Hij zou nu internet moeten hebben

Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 May 2015 - 11:34

Als je wat ervaring hebt op het gebied van web, dan kun je een script knutselen op basis van wget en curl.

 

Doe eerst een wget van een willekeurige web pagina, sla die op in /tmp, en controleer vervolgens of dit de portal login pagina is. Als dat zo is moet er eerst ingelogd worden. Even kijken hoe dat login formulier in elkaar zit, en dan met curl een HTTP POST request maken dat voor je inlogt.

 

Dit script zou je dan in cron elke x tijd kunnen laten uitvoeren, om te zorgen dat je ingelogd blijft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #4 jackieboy8

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2015 - 11:45

Dank je wel voor de informatie. Er staan geen computers in het appartement dus een Linux distro daar altijd laten draaien om WiFi door te geven word hem niet. Dat script zou wel kunnen maar heb alleen maar m'n MacBook Pro waar OSX op draait tot mijn beschikking. Dus of ik dat script zo makkelijk even kan maken weet ik niet. Is er geen andere truc?

Dreambox 800 HD running OpenPli 2.1 and Small Satelliet with DUO LNB
Dreambox 800 HD SE running OpenPli 4.0 and 64cm triax with Triple LNB Quad


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 May 2015 - 12:46

De box draait een linux distro, dus dat kun je gewoon op de box laten draaien.

 

Ik zou zo direct geen andere oplossing weten, je moet op e.o.a.manier een gebruiker simuleren die een formulier op een web pagina invult...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #6 jackieboy8

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2015 - 15:24

Laat ik vooropstellen bedankt voor de reacties maar als iemand me hierbij zou kunnen helpen graag. Of is er een WiFi extender ofzo waar je op inlogt en die unencrypted het signaal weer uitzend. Want het is eigenlijk zelfde verhaal als een Ziggo Hotspot toch?

Dreambox 800 HD running OpenPli 2.1 and Small Satelliet with DUO LNB
Dreambox 800 HD SE running OpenPli 4.0 and 64cm triax with Triple LNB Quad


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 May 2015 - 17:34

Als je een doosje kunt vinden die deze functionaliteit heeft dan zou ik niet gaan zitten modderen. Maar ik ken ze niet, dus ik ben wel benieuwd.

 

Zal zo'n provider ook leuk vinden, als je zijn signaal stript van authenticatie en extend. Dat moet daar wel WPA2 of zo op zitten, want het is wel jou account dat op de portaal inlogd. Wel even op letten dus.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 May 2015 - 17:43

Ik heb nog even zitten neuzen, als je zoekt op "travel router" dan vind je er een aantal die dit kunnen. Zie ook http://www.pcworld.c...t-anywhere.html


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 May 2015 - 17:49

Wel oppassen, die D-LINK DIR510 bv die snapt wel hotspot-client mode, maar dus geen interactieve captive portal login. Ben benieuwd of je er zoeen kunt vinden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #10 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 22 May 2015 - 18:24

Als je handig met computers bent kun je dit waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen. Waar ik aan zit te denken:
1. pak chrome for macosx
2. Open devmode met f12 en ga naar de netwerktab
3. Login op het wifi netwerk.
4. Zoek in de netwerktab van chrome naar de POST die het belangrijke werk gedaan heeft. Ik verwacht dat dat de eerste is in het lijstje als je op de "u kunt nu gebruik maken van internet"-pagina bent.
5. Deze regel kun je in chrome omzetten naar een curl commando. Deze zou je op de box uit moeten kunnen voeren via telnet of ssh (daar heb je dan wel ander netwerk voor nodig).
Alleen zal curl standaard niet op de box staan. Een curl commando kan wel vertaald naar een wget commando en dat staat wel op de box.
Als dat werkt kan het automatisch gestart worden in een if.up script.

Het zou dus moeten kunnen. Maar er zijn ook een aantal zaken in de weg kunnen zitten.

Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #11 fenzo

  • Senior Member
  • 225 posts

+6
Neutral

Posted 22 May 2015 - 22:25

Ik denk dat de oplossing die wanWizard geeft voor jou wel zal werken.

Ikzelf gebruik een powerwifi antenne met bijbehorende powerwifi usb router voor dit zelfde doeleinde op bv campings.

Ik laat de powerwifi contact maken met het zakelijke internet

ik log met mijn smartphone in op de powerwifi usb router en krijg dan het inlogscherm van de zakelijke wifi te zien.

Ik vul de gegevens in en vervolgens kan iedereen die inlogt op de powerwifi zonder verder nog iets te moeten invullen, het zakelijke internet op.

Zo ook mijn Xtrend.

Gaat perfect, altijd!

Nadeel van mijn oplossing in jou geval is de grote powerwifi antenne, die voor mij juist handig is omdat hij het zakelijke signaal zelfs van ver weg en zwak, aanzienlijk versterkt.

Maar wellicht dat de oplossing die WanWizard opgeeft, hetzelfde kan.

 

s6

 

Fenzo.



Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #12 jackieboy8

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2015 - 22:58

Bedankt fenzo voor de info, met de oplossing van Wanwizard bedoel je dat script of die router?

Dreambox 800 HD running OpenPli 2.1 and Small Satelliet with DUO LNB
Dreambox 800 HD SE running OpenPli 4.0 and 64cm triax with Triple LNB Quad


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #13 jackieboy8

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2015 - 01:27

Heb de oplossing gevonden. Het heet een WISP router die je instelt op het hotel netwerk en zich koppelt via de routers Mac adres aan het netwerk. Daarna kun je je apparaten erop aansluiten zonder nog verder te hoeven inloggen. Zelf heb ik voor €30 Inc verzending de TL-WR710n krijg alles de 26ste binnen en zal rapporteren hoe alles gelopen is

Dreambox 800 HD running OpenPli 2.1 and Small Satelliet with DUO LNB
Dreambox 800 HD SE running OpenPli 4.0 and 64cm triax with Triple LNB Quad


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 May 2015 - 11:09

Ben beniewd, want dat is wel een leuke oplossing voor veel van dit soort problemen, voor niet al te veel geld.

 

Ik heb even de manual doorgekeken, maar ook deze heeft geen portal login opties, dus het werkt hetzelfde als de oplossing van Fenzo, de eerste client die zich aanbied zal de portal login moeten doen. Daarna kunnen de rest mee, want voor de ISP is het allemaal hetzelfde mac address dat binnen komt. Dit kun je in principe doen met elke wireless bridge.

 

Moet we wel hopen dat die ISP niet eens per zoveel uur de connectie reset, want dan valt je box van 't net af.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #15 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 23 May 2015 - 13:36

Op het vouwwagen forum las ik laatst deze discussie Welke volgens mij vergelijkbaar is:

Voor komende zomer op zoek naar een oplossing. Op de camping kun je internettoegang kopen, maar dit is maar op 1 apparaat te gebruiken. We willen de ene keer met de iPad op het internet, de andere keer met de smartphone. Twee keer betalen vind ik te ver gaan.

Is hiervoor iets te verzinnen? We hebben geen laptop mee, alleen een iPad en Android tablet en 2 smartphones.



Wij gebruiken een travel router van Asus type WL-330N3G van ongeveer 40,00 euro.
Deze log ik in op de wifi van de camping (daarvoor koop ik dus 1 x een code, één keer de kosten dus) en dan kunnen al onze apparaten (onbeperkt aantal) inloggen op het eigen netwerk van de travel router. Zou kunnen mijn kinderen, mijn vrouw en ik tegelijk het internet op.

Het is wel verstandig om thuis alvast wat instellingen te maken zodat je op de camping geen problemen hebt.
Bijvoorbeeld het eigen wifi-netwerk wat de travel router uitzendt.
Op de camping koppel ik mijn ipad aan het Wifi-netwerk van de travel router en met een opgegeven ip-adres log ik in op mijn travel router.
In de travel router selecteer ik het wifi-netwerk van de camping en sla dit op. Zo is alleen de travel router verbonden met het wifi-netwerk van de camping.
Vervolgens open ik Safari op de ipad en dan krijg je standaard website van de camping waar je op kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Koppel nu je overige apparaten op het wifi-netwerk van de travel router (dit kun je ook thuis al voorbereiden) en je hebt allemaal internet. :K
Let op. Maak via je apparaat niet rechtstreeks een koppeling met de camping wifi.

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 May 2015 - 14:25

Inderdaad, zelfde principe.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #17 jackieboy8

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2015 - 16:59

Ja precies 1 client doet het werk, in mijn geval gewoon me iPhone. Dit moet dus werken en verder ben ik dan klaar lijkt mij

Dreambox 800 HD running OpenPli 2.1 and Small Satelliet with DUO LNB
Dreambox 800 HD SE running OpenPli 4.0 and 64cm triax with Triple LNB Quad


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 May 2015 - 21:12

Zolang je provider niet elke zoveel uur de verbinding verbreekt moet dat werken ja. Als dat wel zo is, dan zit je box alsnog zonder internet, tenzij je in de buurt bent om de wifi weer handmatig aan te slingeren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 May 2015 - 09:49

http://webinject.org

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Zakelijk / Hotel Internet Wi-Fi #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 May 2015 - 11:38

http://lifehacker.co...your-hotel-room

 

of zoek op ICS (internet Connection Sharing) een travel router zoals hierboven al wordt genoemd is ook een mogelijke oplossing.

 

Succes ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users