Jump to content


Photo

advies nieuwe ontvanger


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 woodpecker240

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 25 May 2015 - 20:55

Hallo

 

zou graag advies ontvangen over een goede snelle, meer geheugen) single tuner en een twin tuner sateliet ontvanger die openpli kan draaien. Ons buget is niet groot. (heb nu een xtrend et 5000 die heeft zijn beste tijd gehad.)

 

wie o wie ik hoor het graag

 

woody



Re: advies nieuwe ontvanger #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 May 2015 - 21:17

Ik ben nog steeds erg tevreden met de XP1000 (die ik gebruik als slaapkamer box), zeker als de CPU naar 750Mhz gepimpt wordt.

 

Ik heb geen twins "in gebruik" dus daar kan ik advies voor geven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies nieuwe ontvanger #3 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 25 May 2015 - 21:29

ET7000 single en ET7500 twintuner kan ook

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: advies nieuwe ontvanger #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 26 May 2015 - 09:56

Als budget het probleem is, zou ik de et5000 nog gewoon laten staan.

Afgezien van de iets kortere opstarttijd is er maar weinig nieuws aan de nieuwere ontvangers te ontdekken. Volgens mij is er alleen 1080p50 output bij gekomen (wordt niet gebruikt voor uitzendingen) en op de dure modellen zit transcoding.
Real musicians never die - they just decompose

Re: advies nieuwe ontvanger #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 May 2015 - 13:27

1080p50 betekent dat de ontvanger kan deinterlacen in plaats van de TV. In sommige gevallen kan dat beter beeld opleveren. En je kunt een (willekeurige) 60 Hz monitor aansluiten. Of dat nou echt een breekpunt is voor de meeste mensen... ;)


Edited by Erik Slagter, 26 May 2015 - 13:27.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: advies nieuwe ontvanger #6 woodpecker240

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 26 May 2015 - 16:31

Dank allemaal onze et 5000 als bij memory kijk dan heb ik maar 1200kb over. Ik blijf maar blokkerig beeld houden en het beeld bevriest zo al en toe zo wel met de CD kaart als op een andere manier. Als ik na te veel problemen opnieuw opstart gaat het weer even.
Ik heb laatst er nieuwere openpli opgezet box wou niet meer draaien vast lopen enz... had gelukkig nog een oude pli image van februari op de computer staan.

Als in een xp 1000 zou kopen of een mutant of ..... dat pimpen van een xp 1000 is dat te doen...

Heren ik hoor graag van u mag ook via mail alvast bedankt

Re: advies nieuwe ontvanger #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 May 2015 - 16:44

Ook even hier kijken...

http://wiki.openpli.org/comparison


Edited by 40H3X, 26 May 2015 - 16:44.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe ontvanger #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 May 2015 - 17:01

Als je slechte ontvangst hebt, dan zou ik eerst eens proberen allerlei andere factoren dan de box uit te sluiten. Het zou erg zuur zijn als je achteraf last blijkt te hebben van een losse connector.

 

Ik kan me niet herinneren dat ik hardware issues voorbij heb zien komen voor de 5000, maar het zou exemplarisch kunnen zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: advies nieuwe ontvanger #9 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 26 May 2015 - 17:23

Dank allemaal onze et 5000 als bij memory kijk dan heb ik maar 1200kb over.


"Free" betekent "ongebruikt en dus verspild" onder Linux. Volkomen normaal, geen probleem.

Ik blijf maar blokkerig beeld houden en het beeld bevriest zo al en toe zo wel met de CD kaart als op een andere manier. Als ik na te veel problemen opnieuw opstart gaat het weer even.


Dat heeft helemaal niks met geheugen of CPU te maken. Kijk maar naar je CPU gebruik, dat zal 1% zijn of zoiets.
Real musicians never die - they just decompose

Re: advies nieuwe ontvanger #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 May 2015 - 17:29

Waar staat de SNR op bij de betreffende "blokkerige" zenders?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe ontvanger #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 May 2015 - 18:23

De spijker op de kop.

 

Het zou natuurlijk kunnen dat de voeding naar z'n grootje is. Daar zie ik de laatste tijd meer berichten over, ook bij xtrends. Als de voeding niet goed is, werken de tuners minder goed. Het kan zijn dat het vervangen van een paar condensatoren voldoende is, mits de ontvangst uiteraard niet het probleem is.

 

De CPU doet niks met het beeld, dus al zou die continu op 100% staan (of meer zelfs, in geval van multithread cpu's), dan zou het beeld nog steeds goed moeten zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: advies nieuwe ontvanger #12 woodpecker240

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 25 June 2015 - 19:52

Hallo Heren

 

Bedankt voor de info nadat ik de extensie buienradar verwijdert heb die toch elke keer op 4 juni 2015 blijft hangen ook na diverse keren installeren en verwijderen heb ik meer geheugen over (44000) en ik heb de cccam naar 2.21 terug gezet en waarrempel

de box draait weer als een zonnetje

Iedereen bedankt voor de gemelde inzet op mijn vraag.

 

toch wil ik een ontvanger er bij inplaats van een twintuner aan te schaffen. wie o wie heeft voor mij advies zit mischien te denken aan de mutant 1100 deze is op te voeren. Hoe doe ik dit?

ik hoor het wel

gr woodpecker



Re: advies nieuwe ontvanger #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 June 2015 - 19:56

Hallo Heren
 
Bedankt voor de info nadat ik de extensie buienradar verwijdert heb die toch elke keer op 4 juni 2015 blijft hangen ook na diverse keren installeren en verwijderen heb ik meer geheugen over (44000) en ik heb de cccam naar 2.21 terug gezet en waarrempel
de box draait weer als een zonnetje
Iedereen bedankt voor de gemelde inzet op mijn vraag.
 
toch wil ik een ontvanger er bij inplaats van een twintuner aan te schaffen. wie o wie heeft voor mij advies zit mischien te denken aan de mutant 1100 deze is op te voeren. Hoe doe ik dit?
ik hoor het wel
gr woodpecker


Kijk even bij http://wiki.openpli.org/comparison

Ik snap niet helemaal wat je wilt opvoeren, kun je dat toelichten?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: advies nieuwe ontvanger #14 woodpecker240

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2015 - 14:01

laat ik het zo zeggen hoe snel is de mutant 1100 hoeveel geheugen hoeplijk meer als de xtrend 5000



Re: advies nieuwe ontvanger #15 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 27 June 2015 - 19:48

Laat lekker de et5000 staan die werkt perfect en is sneller als de hd1100 zelfs als hij "opgevoerd" is. (Bootloader bedoel je zeker 750 ipv 500 mhz)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: advies nieuwe ontvanger #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2015 - 09:23

Alle waar naar z'n geld...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: advies nieuwe ontvanger #17 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 28 June 2015 - 15:54

woodpecker,is een xtrend7000 niks voor je?

die is aanmerkelijk sneller dan je 5000.

 

je 5000 werkt op 400 mhz

de 7000 op dual core 750 mhz

 

das een heel verschil.

de et7000 kost nu 129 euro

 

of een vu zero?



Re: advies nieuwe ontvanger #18 woodpecker240

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2015 - 16:27

Tja bedankt voor de info ga straks eens meten aan de voeding, de box liep toestraks weer vast 30 sec uitzetten en dat opnieuw weer aanzetten gaat het wel weer maar het blijft een puinhoop met deze ontvanger. Net na de grarantie heb ik probelmen grrr

 

Hoi GvdP ja zat ik ook aan te denken maar ik heb mijn bedenkingen nu bij xtrend, Mischien is de formuler F3 wel wat maar daar zou ik graag wat verdere advies van mensen hier willen hebben.

 

Nog een andere vraag wie een een goed stabile image voor de xtrend 5000 het nu die van 13 feb. 2015 er in zitten de latere geven veel groene schermen graag hier over ook advies om toch zoveel mogelijk alles uit te sluiten

 

mvg Woody



Re: advies nieuwe ontvanger #19 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 28 June 2015 - 18:10

De laatste Pli image moet gewoon werken

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: advies nieuwe ontvanger #20 woodpecker240

  • Senior Member
  • 59 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2015 - 13:18

De laatste Pli image moet gewoon werken

dan ga ik het nu proberen hopelijk krijg ik geen groen scherm

tot laterzzzzzzzzz




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users