Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015

settings

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 June 2015 - 19:58

Nieuw sinds 27 maart 2015 (in volgorde van datum):

​Astra 19 oost:

  • CSAT (Frankrijk), diverse wijzigingen in sids;
  • Vlaamse sd-zenders 2BE, Vier, Eén, Canvas en VTM weg. Nu enkel op 23 oost (in hd);
  • DW (Deutsche Welle) met testuitzendingen, fta (start 22 juni);
  • Disney Channel HD en MTV voor Oostenrijk, code.

​Astra 23 oost:

  • Event Channel. Canal Digitaal presenteert daar telkens andere zender, code;
  • E! Entertainment Dutch (en CZ), code;
  • TV Barrandov HD, Kino Barrandov HD, Barrandov Plus HD, Tjechië, code;
  • Doma HD, Slowakije, code;
  • Duick TV Dutch, CD en TVV, tevens op andere frequentie, code.

​Astra 28 oost:

  • ​Food Network, CBS Reality e.a. Sky UK-zenders naar andere frequentie;
  • Dunya News, Pakistan, fta;
  • BBC is enkele Red Button streamkanalen begonnen (boeket Engeland, achteraan);
  • Talking Pictures, fta;
  • Tru TV+1. fta.

​Hotbird 13 oost:

  • Kalemeh TV, Arabisch, fta;
  • TV Record EEUU, Brazilië, fta;
  • TRT Belgesel, Turks, nieuwe frequentie;
  • diverse Italiaanse zenders op nieuwe frequentie, zowel fta als code;
  • Teleakery, Italië, cultuur, fta;
  • Family Sport, Ita, fta;
  • Sposa TV HD, Ita, fta, test;
  • Cinema Wedding, Ita, code.

​Streams:​ zeer vele toegevoegd en niet-werkende verwijderd (dank met name aan Gerard).

 

​Kabel: ​Ziggo thans voor Caiway en Delta gezet. Mutaties 1 juni: einde voor Syfy, 13th Street en E!.

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 2 June 2015 - 20:30

Bedankt voor de update, vanaf morgen zijn deze lijsten ook beschikbaar via de feeds, ik heb de aanpassing net ge-commit. :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 June 2015 - 20:35

Dank Hans ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #4 humax_satelliet

  • Senior Member
  • 66 posts

+29
Good

Posted 2 June 2015 - 21:13

Dank Hans voor deze mooie settings.

 

Groet,

Ron


ET8000, ET9x00 Open PLI 4.0 Beta - settings Hans rotating


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #5 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 3 June 2015 - 03:54

Bedankt

Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #6 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 3 June 2015 - 07:55

SyFy e.d. zijn weg in het oud-upc gebied, niet in het oud-ziggo gebied. Dit even om het allemaal ingewikkelder te maken... :)

 


​Kabel: ​Ziggo thans voor Caiway en Delta gezet. Mutaties 1 juni: einde voor Syfy, 13th Street en E!.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #7 humptydumpty

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2015 - 22:02

Dank je wel Hans! Ik vind het zo'n fijne lijst! Bedankt voor het vele werk!



Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #8 thebig6

  • Senior Member
  • 52 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2015 - 13:38

Ik had vandaag een update gedaan en nu zaten alle bouquetten dubbel in mijn zenderlijst, zowel die van 27-4 als die van 2-6. Zelfs na een nieuwe flash had ik dit nog. Zijn er meer die hier last van hebben?



Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #9 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 7 June 2015 - 13:53

SyFy e.d. zijn weg in het oud-upc gebied, niet in het oud-ziggo gebied. Dit even om het allemaal ingewikkelder te maken... :)
 

​Kabel: ​Ziggo thans voor Caiway en Delta gezet. Mutaties 1 juni: einde voor Syfy, 13th Street en E!.

dit is idd jammer in mijn gebied worden ze wel doorgegeven

Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 7 June 2015 - 17:34

Ik heb hier op al mijn boxen dat als ik update de streams als eerste als boeket staat en niet meer datum boeket als ik de lijst met bv dreambox editie erin zet werkt het wel en krijg je als eerste het datum boeket en dan Nederlands enz waar kan dat aan liggen?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #11 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 7 June 2015 - 17:34

Ik had vandaag een update gedaan en nu zaten alle bouquetten dubbel in mijn zenderlijst, zowel die van 27-4 als die van 2-6. Zelfs na een nieuwe flash had ik dit nog. Zijn er meer die hier last van hebben?

Ja hier dus ook

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #12 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 7 June 2015 - 18:11

eerder gehoorde klacht, keuze van OpenPLi... nieuwe lijst overschrijft oude niet, zie eerdere draadjes hierover.

 

beste: downloaden naar pc en met DBE of Dreamset overzetten. Zelf gebruik ik voor het maken Dreamset.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 7 June 2015 - 18:34

Dat klopt wat je zegt maar dit is de eerste keer dat hij het niet overschrijft

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 7 June 2015 - 19:06

Dat klopt wat je zegt maar dit is de eerste keer dat hij het niet overschrijft


Misschien hierover een draadje starten, als het zo is als je beschrijft (ik heb her geen last van) heeft het updaten incl de zenderlijst niet meer zoveel zin.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #15 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 7 June 2015 - 19:27

er is al eerder over geschreven, PLi-team vond toen dat overschrijven oude lijst door nieuwe NIET de manier, boeketten die men zelf zou hebben aangemaakt zouden dan immers verdwijnen. Nu kiest men voor aanvulling. Dan krijg je soms vreemde combinaties... boeket wat er al stond komt vooraan (zoals Favorites). Kan het niet helpen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #16 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 7 June 2015 - 20:08

Huh? De sticky van Frenske (http://forums.openpl...-na-een-update/) is toch de manier om te voorkomen dat je zenderlijst overschreven/aangevuld wordt?

Ik download ze nooit, maar haal ze naar mijn laptop als zip, pas ze aan in DBE (vanwege ziggo) en upload ze weer naar de stb's.


Edited by catastrofus, 7 June 2015 - 20:11.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #17 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 7 June 2015 - 20:35

dat is inderdaad het draadje wat ik bedoel. Keuze van PLi-team, te respecteren en simpel op te lossen als je hobbyist bent door de 'verminkte' lijst naar je pc te halen, bewerken en terugsturen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #18 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 12 June 2015 - 06:39

Heb dit inderdaad ook gemerkt en vind het niet echt gebruiksvriendelijk. Mensen die hun eigen lijst maken of een lijst bewerken hebben ook de kennis om dat te doen. Zij hebben dus ook geen last van de update omdat zij deze niet meekrijgen omdat de settingslijst niet geupdate word. Voor een leek is/was deze manier echt handig was er wat gewijzigd verhuiszing van zenders ed. Komt er meestal al vrij snel een update op de zenderlijsten uit en kon je middels een software update je gedownloade lijst mooi weer up to date houden.

 

Vraag mij nu af van alle gebruikers die een settingslijst gebruiken uit de feed deze ook daadwerkelijk zelf bewerken ??? En de groep die dat wel doet die kiezen daar dus ook zelf voor om die te wijzigen.

 

Vind het jammer en erg gebruiksonvriendelijk omdat er nu echt iemand met wat pc kennis aan te pas moet komen om de lijst weer goed te krijgen.

 

Om de settingslijst gesorteerd te blijven houden MOET je deze dus HANDMATIG er in gaan zetten omdat anders door een update deze door elkaar gehutseld gaat worden.

 

Jammer dat dit nu zo moet en begrijpen doe ik het niet.

Greetz 



Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #19 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 12 June 2015 - 07:12

Ikzelf haal de lijst met DreamSet binnen haal de oude/vervallen services er uit en stuur hem dan weer terug,

Maar diverse kennissen van mij hebben deze kennis niet en zitten dus met dit probleem bij OpenPli.

Zij vonden de oude situatie bij OpenPli uiteraard veel prettiger.



Re: Kanalenlijst Hans van 2 juni 2015 #20 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 12 June 2015 - 09:17

wat je ook kan proberen: oude lijst verwijderen, eventueel herstart Enigma voor de zekerheid, nieuwe lijst downloaden. Wil wel eens helpen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users