Jump to content

Photo

oscam client settings fine tunen

• Please log in to reply
27 replies to this topic

Re: oscam client settings fine tunen #21 josjansen

• Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 30 June 2015 - 08:54

Ik herken de ervaringen van Satlutser en JosJansen. Ik heb korte tijd Oscam direct uit de feed gebruikt. Inderdaad gebeurd het bij zappen regelmatig dat er een seconde of 10 gewacht moet worden op beeld.

Na lezen in de diverse fora, heb ik de volgende regel toegevoegd in het oscam.server bestand:

cooldown = 30,600

Dit scheelt aanzienlijk maar lost het probleem niet op. Omdat ik er niet te veel tijd in wil steken, maar gewoon TV wil kijken, ben weer terug naar CCcam 2.3. Nu met een prio file (zolang als het duurt..).

Die cooldown instelling werkt perfect ik had hem ook al inmiddels, maar zo gauw je 1 of 2 opnames hebt lopen dan is het zappen hopeloos.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2

Re: oscam client settings fine tunen #22 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 30 June 2015 - 09:02

Tja de kaart kunnen we niet veranderen en daar zit het probleem in want de meeste zenders kunnen wel de 4 pids aan maar sommige maar 2 en daar zit het probleem.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: oscam client settings fine tunen #23 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 30 June 2015 - 10:11

Daar kan eventueel een 2de kaart oplossing bieden om de hoofdkaart te ontlasten. bvb met een Extra smartcard à 4.5 €. Dan verdeel je de kanalen over 2 kaarten: dit wil zeggen bvb alle 4 pid beschikbare kanalen op de extra kaart en de 2 pid kanalen dan op de hoofdkaart. Dit regel je via services (toelaten op de ene kaart, weigeren op de andere). In het slechtse geval heb je 4 pids beschikbaar op 2 kaarten, in het beste 8 over 2 kaarten)

info extra kaart oplossingen: Extra smartcard: http://www.canaldigi...-tv-aansluiten/

Grijze oplossing (duurder): je neemt via via een TVVL abo (vlaamse/nederlandse kanalen) Basic (€ 16,90) of Basic+ (€ 22,90)

En voor de vlamingen doe je het omgekeerde: via via nederlands abo erbij nemen.

Alles netjes op een rij zetten en kijken wat voor jou het beste uitkomt: beschikbare kanalen en tegen welke prijs.

Natuurlijk rekening houden met interne kaartlezers en beschikbare stb's. CI+ interfaces niet mee rekenen: kan alleen lokaal kijken op de ontvanger.

Edited by Jan Gruuthuse, 30 June 2015 - 10:14.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: oscam client settings fine tunen #24 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,495 posts

+397
Excellent

Posted 30 June 2015 - 10:23

Het is toch van de zotten om, als je normaal gebruik wenst te maken van een PVR optie, dat je dan een tweede abonnement moet aanschaffen. Laat CD / M7 het eens een keer goed regelen voor de goedwillende klant. Nog los van de prijsstelling van de tweede kaart. Eerst de aanschaf, dan de registratiekosten en vervolgens voor HD, wie wil nog anders, minimaal € 9.- / maand extra. :(

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: oscam client settings fine tunen #25 peter38

• Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 30 June 2015 - 10:46

Die cooldown instelling werkt perfect ik had hem ook al inmiddels, maar zo gauw je 1 of 2 opnames hebt lopen dan is het zappen hopeloos.

Ook dit gedrag zie ik.. Gebruik ik cccam, kan ik zappen wat ik wil zonder haperingen, ook tijdens opnames, zonder dat het beeld op zwart gaat (strafmodus). Dit moet met oscam toch ook gewoon mogelijk zijn??

Vu+ Solo2 voorzien van OpenPli en euhh.. :wacko: 2x M7 801

Re: oscam client settings fine tunen #26 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 30 June 2015 - 10:57

dan haal je de ratelimiters er gewoon af. cccam heeft die standaard ook niet.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: oscam client settings fine tunen #27 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 30 June 2015 - 11:26

Het is toch van de zotten om, als je normaal gebruik wenst te maken van een PVR optie, dat je dan een tweede abonnement moet aanschaffen. Laat CD / M7 het eens een keer goed regelen voor de goedwillende klant. Nog los van de prijsstelling van de tweede kaart. Eerst de aanschaf, dan de registratiekosten en vervolgens voor HD, wie wil nog anders, minimaal € 9.- / maand extra. :(

M7/CDNL/TVVL beschouwen je net zoals de Grieken: betalen voor wat wij willen of rot op.

Edited by Jan Gruuthuse, 30 June 2015 - 11:27.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: oscam client settings fine tunen #28 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 30 June 2015 - 12:43

Tja de kaart kunnen we niet veranderen en daar zit het probleem in want de meeste zenders kunnen wel de 4 pids aan maar sommige maar 2 en daar zit het probleem.

Met eveneens een juist ingevulde oscam.dvbapi heb je ook geen probleem met jouw veronderstelling/probleem.

Ikzelf herken de beschreven problematiek wel met mijn Oranje Seca3 kaartje/abonnement(en), maar met hulp van diverse oscam-goeroes zoals @theparasol enz. behoren deze

zaken keurig tot de verledentijd en heb ik Cccam al lange tijd aan de kant gezet.

Oscam is echt super in gebruik en niet moeilijk, maar ........... je moet wel hiervoor de moeite nemen en jezelf even inlezen c.q. beter onderzoeken. Ook hier op dit board is er een

heel lang oscam-"draadje" waarin voldoende voorbeelden zijn te vinden.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users