Springen naar inhoud


Foto

dagelijkse restart enigma op xtrend 9200

enigma restart tv vlaanderen

  • Please log in to reply
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp

#1 elrene

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 2 juli 2015 - 08:35

hi

opeens werkte tv vlaanderen niet meer op onze xtrend 9200, wat googelen wees uit dat openpli 3.0 niet langer ondersteund wordt. Gratis zenders werden wel ontvangen.

We hebben openpli 4.0 geflasht entv vlaanderen werkte weer, voor een half uurtje.

 

kaart getest bij de buren en geen problemen aan die kant.

 

op aanraden van een tv vlaanderen dealer hebben we een ci kaarthouder van tv vlaanderen aangeschaft en dat werkte inderdaad veel beter.

het blijft echter nodig minstens 1 keer per dag enigma te herstarten, de afstandbediening werkt vrij traag als enigma moet herstart worden wat 

voor mij wil zeggen dat er in de xtrend 9200 besturing nog bugs zitten vandaar deze melding.

 

developers : please look into it

expert users : alle tips welkom

 

thanks

 



Re: dagelijkse restart enigma op xtrend 9200 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 2 juli 2015 - 14:29

Dat het beeld af en toe wegvalt heeft te maken met een crashende softcam, en dat weer met de introductie van TVV van een nieuw encryptie mechanisme.

 

Die CI module kun je er maar beter weer uithalen, al was het alleen maar omdat je opnemen wel kunt vergeten (een CI kan maar 1 transponder tegelijk aan, je additionele tuners kun je dus niet gebruiken).

 

Een eerder bezoek aan dit forum had je de aanschafkosten kunnen besparen, het plaatsen van een CCcam.prio bestandje (even zoeken) is voldoende om het probleem op te lossen.

 

En ik kan me niks voorstellen bij een trager wordende box, ik moet geen van mijn boxen ooit herstarten. Speel je veel internet downloads af toevallig?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: dagelijkse restart enigma op xtrend 9200 #3 elrene

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 2 juli 2015 - 15:29

alvast dank voor deze info,

heb wat rondgekeken hoe de file te maken en vond "Xtrend ET Control Centre by Goldwafer"

want ge moet de /etc directory nog kunnen zien ook.

enige control center management proggie dat jullie aanbevelen ?

ik veronderstel dat de file ccam.prio via usb naar /etc kan ?

 

ik gebruik de box enkel zo goed als niet voor downloads

 

ps dat ik nieuw ben is intussen evident he ;-)


Veranderd door elrene, 2 juli 2015 - 15:30


Re: dagelijkse restart enigma op xtrend 9200 #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 2 juli 2015 - 15:35

Het lijkt erop of er een nieuwe lichting Linux settopboxgebruikers is 'geboren'. ;)
Download DCC Dreambox control centre en ga dan eens een keer goed lezen op dit forum. Op deze manier blijven wij het voorkauwen. Je kunt ook met de verkenner aangeven \\et9x00 en dan naar de map var/etc/ gaan waar je de CCcam.prio plaatst.
Er dient het volgende in te staan. Althans voor de meeste gebruikers.
I: 0500I: 1817I: 1818I: 1819P: 0100:00006A
In jouw geval is de laatste regel P: 0100:00006C

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: dagelijkse restart enigma op xtrend 9200 #5 elrene

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 2 juli 2015 - 16:06

inmiddels had ik op deze forums gevonden dat in CCcam.prio de ene regel  i: 0500:32920 toe te voegen.

 

ik vond ook bestandbeheerprogrammas waarmee ik de prio naar etc kon kopiëren via downloads via xtrend zelf

 

het CCcam.prio maakte ik op PC met notepad en veranderde de filetype naar prio, en alles werkt momenteel maar wie weet of het een uur gaat overleven :-).

 

zal ik de regel 

 i: 0500:32920 nu vervangen door

 I: 0500I: 1817I: 1818I: 1819P: 0100:00006C ? of zet ik dit laatste er gewoon bij ?

 

wat doen deze instructies eigenlijk ?

 

weeral veel dank :)


Veranderd door elrene, 2 juli 2015 - 16:07


Re: dagelijkse restart enigma op xtrend 9200 #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 2 juli 2015 - 16:18

Het forum verkloot de opmaak na een feit.

Nog een keer.
I: 0500
I: 1817
I: 1818
I: 1819
P: 0100:00006C

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: dagelijkse restart enigma op xtrend 9200 #7 elrene

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 2 juli 2015 - 17:35

heb het exact zo gedaan,

blijkt voorlopig goed te werken,

 

dank voor alles.





Also tagged with one or more of these keywords: enigma, restart, tv vlaanderen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers