Jump to content

Photo

nieuwe ontvanger keuze

• Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: nieuwe ontvanger keuze #41 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 07:59

Ok mmm ik kan niet meer vinden waar ik het heb gelezen over de mips rrrrr

Re: nieuwe ontvanger keuze #42 WTE

• Senior Member
  • 821 posts

+36

Posted 11 July 2015 - 08:48

Ok mmm ik kan niet meer vinden waar ik het heb gelezen over de mips rrrrr

De CPU is type BMIPS5000

De box heeft rond 3000 DMIPS en 1500 Bogo Mips

Mut@nt HD51 STB 4K

:rolleyes:                :rolleyes:

Re: nieuwe ontvanger keuze #43 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 11 July 2015 - 09:17

Je mag natuurlijk alles vergelijken wat je maar wilt, maar IMHO staat MIPS wat betreft deze voor Meaningless Indicator of Performance ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: nieuwe ontvanger keuze #44 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 18:44

Hoi alle ben vandaag wezen kijken bij een satwinkel waar ze ze alle twee hadden.

tot mijn verbazing geen van beide was er aan gesloten en geen firmware erin :wacko:

Helaas niet goed kunnen vergelijken, alleen in het uiterlijk en,

Ja het menu in plug-in menuutje wat allemaal gelijk is rrr. 

De verkoper attendeerde me bij het aanzetten van de mutant dat deze allemaal een ratelend brommende geluidje maakte tot hij opgestart wasd daarna niet meer,

Is dit een bekend probleem?

Heeft iemand daar ook last van hier?

kwa uiterlijk vind ik ze beide mooi vu komt degelijker over is ook een stukje groter hoor misschien dat het daardoor komt.

Mutant vind ik eleganter.

Dank jullie weer voor de reacties alvast

Re: nieuwe ontvanger keuze #45 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 18:45

Ze hadden ze natuurlijk wel even aan gesloten en openPLI erin verder niks  ter toevoeging nog van hierboven

Re: nieuwe ontvanger keuze #46 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 18:49

Nog iets ter toevoeging duo2 had geen tuners erin dus kon je niet veel, de mutant wel gaf strak beeld vond ik excuus dat ik er een rommelpotje van gemaakt heb met berichtjes nu :rolleyes:

Re: nieuwe ontvanger keuze #47 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,920 posts

+486
Excellent

Posted 11 July 2015 - 19:48

Dat  'gerammel' ken ik niet, maar het kan zijn dat ik het niet hoor omdat de ontvanger bij mij helemaal onder in de kast staat, overigens staat het ding nagenoeg altijd aan of in de standby stand, dan wordt die fan niet aangestuurd.

Ik heb beide boxen gehad, waar mijn voorkeur uitgaat naar de Mutant :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: nieuwe ontvanger keuze #48 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 20:07

Ok dank JEWEL., de verkoper vertelde dat alle mutant hd2400 dat deden?

Vraagje over de tuners op het atv forum  word daar wel een bedje over geklaag ja niet echt geklaag maar dat deze niet zo gevoelig zijn?

En ontvangst wat lager is?

Kun jij dit beamen of is dit weer zout op slakke strooien?

Op welke punten vind je de mutant beter als de vu?

Jammer dat ze in de winkel niet echt objectief Warren en nog niet op m'n gemak heb kunnen kijken.

Misschien nog maar eens langs gaan helaas

bedank voor je reactie

Re: nieuwe ontvanger keuze #49 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 11 July 2015 - 20:56

En waarom was de verkoper subjectief? Waar ging zijn voorkeur dan naar uit?
Fijne winkel als zij nog geen demo konden geven. ;)
En aub zonder een bedrijfsnaam te noemen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: nieuwe ontvanger keuze #50 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,920 posts

+486
Excellent

Posted 11 July 2015 - 22:24

Inderdaad, een bedrijfsnaam noemen zou antireclame zijn ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: nieuwe ontvanger keuze #51 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 22:49

Ja Vu voor en Na nooit kapot.

Geen 1 probleem nog nooit.

De Mutant hadden ze terug gekregen met 1x schermpje nou dat kan voorkomen denk ik,

en 1 keer met een kapotte voeding binnen in de ontvanger :blink: ,  huh Mutant heeft toch een externe voeding? Dacht ik en zei ik ohhh ja klopt,

Lekker geloofwaardig.

Wist ook niet echt veel te vertellen ik moest hem vertellen over de ontvanger echt kan niet.

Baalde als een stekker heb 1:30 heen gereden en toen nog terug :angry:

Re: nieuwe ontvanger keuze #52 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 11 July 2015 - 23:48

Online bestellen, en als die niet bevalt kun je binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden retourneren.

Het is niet mijn style maar als ze in de winkel al zo verrekte weinig kennis van zaken hebben en feitelijk uit hun nek lopen te kletsen dan ben je toch wel blij met zulke wettelijke bescherming.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: nieuwe ontvanger keuze #53 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2015 - 10:32

Ik denk ook dat dat het verstandigst is. Er zijn (nog maar) weinig winkels (en niet alleen op satelliet-gebied) waar men enigszins weet waar men het over heeft, Kun je beter zelf onderzoek en het zaakje zonder prietpraat ter eigen beoordeling laten bezorgen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: nieuwe ontvanger keuze #54 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 July 2015 - 10:36

Er zijn (nog maar) weinig winkels (en niet alleen op satelliet-gebied) waar men enigszins weet waar men het over heeft...

Precies. En helaas. Hoe vaak het niet gebeurt dat een 'deskundige' in een winkel niet geen idee heeft wat ik vraag.
Die lui schijnen alleen maar een verkooppraatje uit een folder te hebben geleerd, en zijn beslist niet 'opgewassen' tegen een klant die zich een beetje heeft voorbereid.

Re: nieuwe ontvanger keuze #55 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2015 - 16:42

Dat is zeker zo helaas.

Maar helaas kon ik van de Vu niet het tweede schermpje zien hoe dat was of dat het meer waarde geef.

Weet het nu nog niet wat ik moet maar goed kom er uiteindelijk wel uit.

Dank jullie wel voor alle reacties.

Tech jij hebt ze beide?

Re: nieuwe ontvanger keuze #56 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 July 2015 - 17:28

Over dat tweede schermpje verschillen de meningen. Ik vind het tamelijk waardeloos, omdat het zo klein is, maar Erik vindt het een pracht (betere ogen?). Daarbij komt dat het VFD-scherm van slechte kwaliteit is (melkachtige verstoring).

Voor optimaal gebruik moet je dus bepalen welke info voor jou van belang is en die verdelen over de beide schermen. En dan in een zodanig lettertype dat het voor jou op de afstand waarop de box staat leesbaar is.
Zo heb ik op het VFD uitsuitend een heel grote voortgangsbalk staan en op het LCD een beetje aanvullende info.

Re: nieuwe ontvanger keuze #57 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,485 posts

+1,810
Excellent

Posted 12 July 2015 - 17:49

Ik vind, door de locatie waar onvangers meestal plegen te staan, geen van de schermpjes, op welke box dan ook, van enigerlei waarde. Meestal zit je toch zeker een 2-3 meter van je TV (en dus ook van je box), en dan kom je zelfs met  arendsogen niet zo vreselijk ver.

Ik heb op de LCD van de Duo2 dus ook alleen de picon staan, full-screen, want dan is nog (bij benadering, er zijn zat zenders met bijna dezelfde picon) te zien op welke zender 'ie staat.

Dus voor mij doet een display, in welke vorm dan ook, helemaal niet mee in het selectie proces,

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: nieuwe ontvanger keuze #58 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 July 2015 - 15:04

De duo2 staat op m'n bureau (30 cm van m'n ogen) :D

Het schermpje van de duo2 is het goedkoopste wat er is op LCD-gebied. De kijkhoek is dramatisch slecht, je ziet alleen wat als je er recht voor zit, het is traag, kleuren zijn slecht, noem maar op. En toch vind ik het beter dan helemaal geen schermpje. Of de ingebouwde VFD, die een veel te lage resolutie heeft en waar een waas omheen zit.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: nieuwe ontvanger keuze #59 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,485 posts

+1,810
Excellent

Posted 13 July 2015 - 15:33

Kan ik me voorstellen als je er met je neus bovenop zit. En wellicht ook nog wat wil zien/weten zonder dat er een scherm aan staat.

Maar jij bent een speciaal geval denk ik. ;) De gemiddelde "kijkbox" staat onder of naast de TV, op een paar meter afstand.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: nieuwe ontvanger keuze #60 Octopus

• Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2015 - 17:13

Dank jullie weer,

Maar volgens mij is geen 1 ontvanger lcd of vfd display om naar huis over te schrijven.

Bij de gbquad is dit ook dramatische kwa kijkhoeken etc.

Weet iemand hoe de software ontwikkeling eigenlijk is bij de mutant?

grtjes Octo

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users