Jump to content


Photo

ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd

et10000

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 sandernck

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 19 July 2015 - 16:48

Hallo,

 

Ik zit behoorlijk met de handen in het haar. Ben nu 48 uur in het bezit van een nieuwe ET10000, en ben er dito

lang mee aan het stoeien.

 

Ik zal het probleem en mijn acties om het te verhelpen omschrijven.

 

Hardware:

 

ET10000

3 x DVB-C + 1 x DVB-C/T2

Open Pli 4 laatste update geflashed + laatste bootloader.

Provider: Ziggo

Opsteekversterker

Kabels: Nieuw en allen van zeer goede kwaliteit, dik en zonder zelf geprutste aansluitingen.

Tuner volgorde  A. dvbc  B. dvbc  C. dvbc  D. dvbc/t2 (ingesteld op dvbc uiteraard)

 

Probleem:

Om de zoveel minuten een freeze van 5-10 seconden op alleen de HD kanalen.

 

Geprobeerde oplossingen zonder effect.

 

1. Tuners positie veranderd van dvbc dvbc dvbc dvbc/t2 -> dvbc dvbc dvbc/t2 dvbc   EFFECT: Bij deze setup

kon ik eindelijk een kabelscan doen en uberhaupt kanalen vinden. Met originele setup vond ik geen kanaal op geen enkele

scanmethode. Vanaf hier dacht ik eureka maar daar waren de vervelende freezes.

 

2. Kabels geinspecteerd. Ik heb 2 maanden geleden bij betrekken van mijn huidige woning

een Ziggo monteur laten komen bij de aanluiting om voor de zekerheid alles door te meten en aanslutingen

te controleren. Monteur besloot wand doos te vervangen dit voor de zekerheid deze was niet helemaal Ok. De opsteekversterker die ik gebruik

was prima volgens de monteur en ik had een goed signaal niet te zwak niet te sterk. Daarnaast gebruik ik mijn oude DM800HD SE nu in de slaapkamer en

deze heeft geen enkel probleem zoals de nieuwe ET10000. Bekabeling ben ik erg precies mee dat dit sowieso in orde is.

 

3. CCcam 2.30 verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

 

4. OpenPli opnieuw geflashed.

 

5. Kanalen meermalen gewist en opnieuw laten scannen met de juiste instellingen:

 

Stappen van 1000 Khz

Netwerk doorzoeken: Ja en Nee geprobeerd

Gelderland: 43142

164

6900

HD lijst: Ja en Nee

 

6. Nogmaal tuners in allerlei configuaraties geplaatst tot alleen een enkele erin in verschillende sloten

maar mag allemaal niet baten.

 

Eigenlijk alles wel geprobeerd ook wat sowieso niet gaat werken.

Lees eigenlijk niemand over dit probleem.

Word er echt helemaal naar van, loslaten gaat niet haha.

Dus mooi moment om de hulptroepen in te schakelen.

 

Iemand?

 

 

 

 

 



Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 19 July 2015 - 16:57

Volgens zeggen zijn er problemen bij ziggo dit verhaal staat nog ergens hier (heb het gistereren gelezen)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #3 sandernck

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 19 July 2015 - 17:09

Hallo,

 

Geloof graag dat er problemen bij Ziggo zijn heb er inderdaad hier en daar ook wat over gelezen.

 

Punt is de DM800HD SE in een slaapkamer werkt wel naar behorn zonder freezes wel te verstaan.

Als ik de dreambox in de huiskamer aansluit werkt deze ook naar behoren vandaar dat ik sterk overtuigd ben dat het wel in de ET10000 moet zitten.

 

Groetjes en bedankt voor het meedenken.



Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #4 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 17:18

Te sterk signaal waarschijnlijk, probeer eens een signaal demper. Je kunt het ook ff proberen met een splitter er tussen.

Edited by wortellica, 19 July 2015 - 17:20.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #5 sandernck

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 19 July 2015 - 17:34

Te sterk signaal waarschijnlijk, probeer eens een signaal demper. Je kunt het ook ff proberen met een splitter er tussen.

 

Dat zou wel een optie zijn, wat goed was voor mijn dreambox kan natuurlijk te veel zijn voor de ET10000.

Eens kijken of ik hier nog ergens een splitter heb liggen, ben bang van niet.

 

Kan ik de opsteekversterker niet gewoon van de stroom halen om tot een onversterkt signaal te komen?

Ik zie dat ik geen splitter heb en dan word het moeilijk testen heb toch ook echt een aansluting voor me modem nodig.

 

Wederom bedankt voor het meedenken!



Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #6 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 17:38

Ik had hetzelfde probleem toen ik de xtrend 10000 nog had ,dus waarschijnlijk is dit de oplossing. Ik had gewoon een splitter tussen de cable tuner xtrend en de connector gedaan en toen werkte het prima.

Edited by wortellica, 19 July 2015 - 17:40.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 July 2015 - 17:57

Of het CCcam probleem.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #8 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 17:59

Nee dat is het niet Erik heb ik iig geen last van met ziggo, alleen satelliet

Edited by wortellica, 19 July 2015 - 18:00.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #9 IlGenio

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 19 July 2015 - 18:02

Probeer andere cccam bv de 2.2.1 misschien?



Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #10 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 18:06

Probeer andere cccam bv de 2.2.1 misschien?

dan werkt de cardreader weer niet met de xtrend, ook zo lekker

Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 19 July 2015 - 18:17

Probeer andere cccam bv de 2.2.1 misschien?


Ik zou niet weten welk voordeel daarmee valt te behalen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 July 2015 - 18:32

Nee dat is het niet Erik heb ik iig geen last van met ziggo, alleen satelliet

Zegt niks.

 

Als je CCcam gebruikt kan die crashen, niet alleen per sé op de viaccess caid's van M7.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #13 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 19 July 2015 - 18:36

Mmmm nooit last van gehad

Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #14 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 19 July 2015 - 21:42

Ik ook niet eigenlijk. Heel soms (eens in de zoveel maanden) komt het voor dat CCcam crashed. Kan ik mee leven.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 July 2015 - 08:22

Begrijp me niet verkeerd, is er op zich niks mis met CCcam. Alleen als M7 ecm's introduceert waar het op crasht, dan is de kans niet afwezig dat er misschien ook wel een andere provider is die "rare" ecm's verspreid.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #16 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 20 July 2015 - 09:34

De ECM's zijn niet "raar" maar te lang voor de in CCCam gedefinieerde buffer.. Eigenlijk simpel op te lossen door CCCam aan te passen (ALS de sourcecode beschikbaar zou zijn).... Maar helaas: het UVADI team is niet meer... Overstappen naar een nog wel ondersteunde softcam is dan handiger... Om nu iedere keer een nieuwe CCCam.prio te maken is ook niet handig...



Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #17 Henkcv44

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2015 - 10:36

Ik geloof niet dat het de oplossing is. Ik heb het zelfde probleem met een ET10000, maar ik gebruik Oscam. Ziggo gaat goed, maar CDS geeft af en toe blokken vooral op NPO 1.

Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #18 sandernck

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2015 - 23:31

Te sterk signaal waarschijnlijk, probeer eens een signaal demper. Je kunt het ook ff proberen met een splitter er tussen.

 

Het heeft geholpen :D :D :D THX!

 

Heb de voorversterker vervangen voor een kabelkeur splitter.

Daarnaast ben ik van elke van de 4 tuners voorzien van een eigen kabel naar 1 kabel en daarna korte doorluskabeltjes gemaakt voor de 3 overige tuners.

Leek er echt op dat signaal voor ET10K te sterk was, doorlussen kan dus makkelijk op deze box waar ik in eerste instantie op tegen was.

 

Heb op sommige kanalen nog wel eens een kleine freeze maar het is nu veel minder. Ziggo heeft natuurlijk ook problemen zat dus verwacht dat het met de tijd vanzelf wel

helemaal optimaal word. Sommige kanalen van ziggo zijn zorgenkindjes is me verteld door een monteur in het verleden.


Edited by sandernck, 20 July 2015 - 23:32.


Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #19 Henkcv44

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2015 - 10:37

Goed idee. Heb een satslope in de kabel gezet. Geen blokken meer. Bedankt voor de tip.

Re: ET10000 - Hardnekkige freeze - Alles geprobeerd #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 July 2015 - 17:30

@sandernck

 

Je moet eens proberen de kabelversterker er helemaal tussen uit te halen. Meestal doen ze meer kwaad dan goed. De gedachtenfout bij het gebruik van een kabelversterker is meestal dat het signaal niet sterk genoeg is. Maar dat is zelden het geval, de kabelaars tetteren het signaal naar binnen. Het probleem is de signaalkwaliteit. De afstand tussen het kleinst gebruikte signaal en de ruisdrempel (de SNR). De SNR maak je niet beter met een versterker. Het signaal wordt net zo goed versterkt als de ruis, dus de afstand/verhouding tussen ruis en signaal blijft gelijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users