Jump to content

Photo

Hulp gevraagd bij CCam.prio

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 hyperbo

• Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 26 July 2015 - 06:18

Hallo;

Ik weet het...het is hier uitvoerig terug te vinden; alles over de beruchte CCam.prio , ik heb alles gedaan zoals beschreven...geen resultaat, Ik ben ten einde raad.

Wie kan me helpen?

Zal eerst even beschrijven wat er aan de hand is.

Ik heb dus een VU+ Duo met nu de laatste versie open pli. Mijn provider is TV Vlaanderen.

Het fenomeen was dat tijdens het zappen plots mijn beeld zwart werd en dat dan alleen maar de " vrije " zenders te ontvangen waren.

Na een herstart werkte alles tijdelijk..tot ik terug ging zappen.

Dus wat heb ik allemaal gedaan....VU+ geflasht met laatste versie PLI.

Dan Opnieuw alle zenders ingelezen.

Dan heb ik in de map        var/etc  een bestand aangemaakt met naam CCcam.prio   met de volgende inhoud

P: 0100:00006a

P: 0100:00006c

P: 0100:00006d

I: 0500

I: 1817

I: 1818

I: 1819

Dan herstart; Ik zie in mijn EPG al de TV kanalen met de juiste naam en Programmagids.

Doch als ik een kanaal selecteer krijg ik onderaan de juiste info..kanaalnaam, programma, en signaalsterkte   ( +/- 90 % )

maar krijg ik geen beeld , geen klank, enkel op de "vrije zenders"

Het kaartje zit in het bovenste kaartslot met chip naar onder.

Ik heb dit kaartje in mijn oude philips decoder gestoken....hier werkt alles normaal en kan ik alle programmas zien.

Als ik via systeemmenu ga kijken in " softcam/ci " ...dan softcam instellingen krijg ik de menu" kies Softcam" doch hier staat nergens geen softcam achter, ik kan ook met pijltjes links/rechts hier geen keuze maken..blijft leeg.

Ook als ik selecteer " softcam herstarten " ..doet hij dat " krijg de melding dat softcam wordt herstart "...;doch steeds hetzelfde.

Ben nu echt ten einde raad..is dit een fout in de kaartlezer?,

Alvast bedankt  voor jullie moeite.

Re: Hulp gevraagd bij CCam.prio #2 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,926 posts

+486
Excellent

Posted 26 July 2015 - 08:02

Het lijkt erop dat er geen softcam geïnstalleerd is, omdat er geen keus in het softcam menu verschijnt.

druk op

menu - applicaties - groene knop - kies in het menu softcam voor CCcam

Na de installatie van het pakket zou er direct beeld moeten komen.

In plaats van CCcam zou je ook kunnen overwegen Oscam te installeren, die staat ook in de feeds en werkt ook direct met een kaart.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Hulp gevraagd bij CCam.prio #3 hyperbo

• Senior Member
  • 28 posts

+1
Neutral

Posted 26 July 2015 - 14:23

Hallo Tech.

Bedankt voor Uw antwoord.

WOW!!!!  Dat was het!  Bedankt!!!!   Alles lijkt nu te werken.

Nog een vraagje; heb jij enig idee waarom deze softcam dan blijkbaar ineens verdwenen was of niet meer werkte .....ik had niets geinstalleerd of zo...raar.

Groetjes....Dirk

Re: Hulp gevraagd bij CCam.prio #4 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,957 posts

+191
Excellent

Posted 26 July 2015 - 18:28

Hallo Tech.

Nog een vraagje; heb jij enig idee waarom deze softcam dan blijkbaar ineens verdwenen was of niet meer werkte .....ik had niets geinstalleerd of zo...raar.

Groetjes....Dirk

Misschien een idee om nu alles naar behoren werkt autobackup te draaien en een volledige backup te maken met de BackupSuite.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Hulp gevraagd bij CCam.prio #5 _HarmeN

• Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 26 July 2015 - 18:34

Hallo Tech.

Groetjes....Dirk

Als je opnieuw flashed moet je wel weer cccam opnieuw installeren deze zit niet in het image maar moet je apart installeren.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: Hulp gevraagd bij CCam.prio #6 dirocca

• Senior Member
  • 1,667 posts

+59

Posted 27 July 2015 - 08:24

Hallo Tech.

Groetjes....Dirk

Als je opnieuw flashed moet je wel weer cccam opnieuw installeren deze zit niet in het image maar moet je apart installeren.

tenzij je autobackup/autoinstall gebruikt. ;)

grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users