Jump to content

Photo

CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing

CCcam gebruikers!

• This topic is locked This topic is locked
147 replies to this topic

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #101 wjw

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2015 - 22:35

Het gebruik van Oscam (ipv CCcam) maakt blijkbaar niet uit, zie post #90.

'mmmm,

Ik verkeerde in de veronderstelling dat oscam met een config komt die automagically zou werken.

Op andere plaatsen in het forum krijg ik het gevoel dat dit niet het geval is?

Zit nu op de oscam site te kijken, maar ondanks dat ik toch al behoorlijk wat aan (internet) streaming crypto heb gedaan,

is cd crypto voor sat toch nog wel weer een boel anders. En dus is studie nodig. :(

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #102 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 November 2015 - 22:37

Dan is het gewoon met zekerheid kaartje op de strafbank.

Dat is me vanavond ook nog vlot gelukt door oscam aan de lopende band de kaart te laten restarten doordat ik wat aan het testen was.

Het advies is ongeacht welke softcam je gebruikt: ca 20 tot 30 minuten een en hetzelfde kanaal bekijken bv NPO1.

En aangezien er steeds meer boxen gehijacked worden via internet: pak de netwerkkabel eruit en test of het na een half uur wel weer goed werkt en dan pas de kabel er weer in.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #103 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 1 November 2015 - 22:52

Kaart op straf? Of als jij geen eigen kaart hebt, dan ligt het probleem elders.

Heb gewoon een nette CD kaart, met alles d'r op en er aan.
En zou niet weten waarom er straf op zou zitten.
De kaart gaat 'op straf' als er gedurende een te lange tijd meer dan 4 sids 'bekeken' worden. Soms gaat dit al fout met slechts twee sids (kanalen). Als je twee opnames + een stream + life tv kijkt met wat zappen, dan gebeurt dat zo.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #104 wjw

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2015 - 22:59

Kaart op straf? Of als jij geen eigen kaart hebt, dan ligt het probleem elders.

Heb gewoon een nette CD kaart, met alles d'r op en er aan.
En zou niet weten waarom er straf op zou zitten.
De kaart gaat 'op straf' als er gedurende een te lange tijd meer dan 4 sids 'bekeken' worden. Soms gaat dit al fout met slechts twee sids (kanalen). Als je twee opnames + een stream + life tv kijkt met wat zappen, dan gebeurt dat zo.

Dus wat ik sowieso moet doen, is alle boxen die niet echt bekeken worden ook echt uit zetten.

Anders gaan die meetellen voor de straf?

Zeker als die op een vreemd kanaal blijft staan als kitchen24 of History HD, en er op andere boxen naar NPO1 en Sport1 wordt gekeken.

't wordt wel minder leuk op deze manier om nog 55 euri/maand aan M7 over te maken.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #105 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,396 posts

+1,807
Excellent

Posted 1 November 2015 - 23:00

Als ze in standby of uit staan niet. Als ze aan staan, of voor streaming gebruikt worden, dan wel.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #106 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 1 November 2015 - 23:01

thx Tech

Het werkt dus weer ?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #107 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 2 November 2015 - 07:57

@WJW

Als de andere boxen ook kijken op dezelfde kaart via een interne share, dan is daarmee de oorzaak van het probleem duidelijk geworden. En dan moet je zien te voorkomen dat er meer dan 4 sids / kanalen tegelijk gedecodeerd kunnen worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #108 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 2 November 2015 - 08:00

't wordt wel minder leuk op deze manier om nog 55 euri/maand aan M7 over te maken.

En 'straks' wordt het nóg minder leuk want dan vervalt de hele interne share en dan mag / kan je nog maar één stream tegelijk kijken.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #109 wjw

• Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 2 November 2015 - 14:20

En 'straks' wordt het nóg minder leuk want dan vervalt de hele interne share en dan mag / kan je nog maar één stream tegelijk kijken.

'k heb het nu aan de praat met oscam server.....

Verder is de TV wereld er niet leuker op geworden sinds ik er de laatste keer me mee bezig heb gehouden. :(

Alhoewel ik denk dat veel ellende vanuit M7 zelf komt, onder het motto: alles voor Bassie.

Zal maar eens wat vriendelijker gaan worden voor al die spam-bellers van Ziggo....

--WjW

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #110 Gerrit2000

• Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2016 - 16:47

Sinds 4 weken had ik ook dat probleem maar gisteren de prio erin gezet en de problemen lijken nu verdwenen te zijn.

Mijn dank daarvoor.

Geweldig, groet Gerrit.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #111 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,955 posts

+191
Excellent

Posted 12 January 2016 - 21:13

Mooi op termijn moet je misschien toch de overstap naar OSCam overwegen.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #112 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 12 January 2016 - 21:23

Waarom? Omdat jij dat vindt?

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #113 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 13 January 2016 - 17:03

omdat OSCam door wordt ontwikkeld en opensource is, misschien alleen daarom al :P 

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #114 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 13 January 2016 - 17:36

Dat is voor een pure gebruiker geen argument.

Zolang hij ermee vertrouwd is en daarnaast tevreden over de werking ervan waarom dan overstappen?

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #115 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 January 2016 - 17:52

Zolang er geen problemen zijn, inderdaad ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #116 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 13 January 2016 - 19:19

Mijn beperkte ervaring met oscam is dat hij bij een reboot erg langzaam start. Voor ik beeld had duurde dat behoorlijk lang. Met CCcam heb ik veel sneller beeld. Niet dat het zo belangrijk is want hoe vaak reboot je nou, maar ik wilde het wel even melden ;)

O ja, en ik draai nog steeds CCcam met een prio, tot nu toe absoluut geen problemen

Edited by Pedro_Newbie, 13 January 2016 - 19:19.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #117 jeanclaude

• Senior Member
  • 866 posts

+28

Posted 14 January 2016 - 10:39

inderdaad Heb me ooit ook een keer aan oscam gewaagd, een heel weekend verloren, gewoon niet doenbaar dat spul. Misschien dat het werkt voor iemand met één ontvanger en één kaart, maar als ge een intern netwerk hebt met meerdere receivers en meerdere kaarten en een wan naar een familielid, dan werkt dat gewoon niet, nog nooit zoveel freezes gehad op de lokale kaarten.

CCcam werkt op 5 minuten en een prio om viacess eruit te halen en geen problemen, alles werkt voortreffelijk, zoals het hoort.

laat de rest maar zagen met "hun" oscam.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #118 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 14 January 2016 - 10:45

Wow, stoere jongen en wan sharing met cccam.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #119 jeanclaude

• Senior Member
  • 866 posts

+28

Posted 14 January 2016 - 10:48

als ge weet wat ge doet : andere poorten instellen, andere paswoorden : geen probleem. Ge moet natuurlijk niet op poort 12000 draaien met root/dreambox want da's vragen om problemen.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: CCcam problemen cq zenders op zwart => oplossing #120 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 14 January 2016 - 10:52

>8 >8 als ge weet wat ge doet  >8 >8

En jij krijgt oscam dan niet werkend zoals jij het wil? Enfin je doet maar.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users