Jump to content


Photo

Box loopt vast op MKV's

Dreambox 8000

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 mebo870

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2015 - 15:27

Het is zelden dat ik iets niet zelf opgelost krijg, maar nu moet ik toch hulp inroepen.

Ik heb een DM8000 (eerste lichting) die heeft de laatste maanden iets met het afspelen van mkv’s.

 

Een aflevering van 50 minuten haalt hij niet meer, ongeacht of die van HDD of de NAS komt.

Na pakweg 45 minuten loopt de ondertiteling ineens achter, valt weg en de radertjes verschijnen.

Een 10 tal seconden later begint het beeld te stokken en ofwel loopt de box dan vast, of er volgt een spontane reboot.

 

Dit probleem is een jaar geleden begonnen met bestanden van +/-  9 Gig,  maar het wordt langzaam erger, de tijd voordat de box vastloopt wordt korter, nu loopt het zaakje al vast met bestanden van 1.2 Gig.

 

Ook bij het afspelen van DVD’s die ik op de HDD heb staan, klopt er iets niet met de ondertiteling.

Zeker 50 % van de ondertitels wordt niet getoond, hele passages ontbreken, dan gaat het weer even  goed voor een minuutje.

Het lijkt er op dat die ondertitels er voor iets tussen zitten, verder werkt die box normaal.

 

Ik heb onlangs een nieuwe voeding er in gezet, in de hoop dat het hiermee opgelost zou zijn, dat bleek een maat voor niks te zijn.

Iemand een ideetje wat ik kan proberen.

 

-XPU2FT74.jpg


Wavefrontier T90, Draaibaar 100 cm

Dreambox 800, Dreambox 8000


Re: Box loopt vast op MKV's #2 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 11 August 2015 - 16:21

Als het over mkv's gaan , niet onverwacht. Inderdaad zijn die problemen niet onbeked maar allom.

 

Deze komen door:

 

1) Met openpli4 wordt de evolutie kwa linux kernels en libc gevolgd.

     Bij de images met gst-0.10 is de gstreamer code zo goed als compleet deprecated. Nu reeds niet meer ondehouden (officieel dan toch)  sinds 3 jaar.

     Dus voor alle veranderingen zijn er tonnen patches and veelal dirthy work arounds toegepast. het is intussen een zodanige soup geworden dat gstreamer-0.10 uiterst labiel is geworden.

 

2) Er zijn werken bezig om openpli enigma2 goed draaiende te hebben met gstreamer-1. 0  

    Er zijn heel wat problemen opgedoken de meeste door deprecated code. Daar wordt nu intensief aan gewerkt.

    In de toekomst kan een niewe image worden verwaht maar het zal zeker tot sepember  ?? oktober duren.



Re: Box loopt vast op MKV's #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 11 August 2015 - 16:50

met MKV's met veel ondertitels erin.... Zorg met MKVmerge op je PC ervoor dat je alleen de nodige ondertitels erin hebt... het liefst maar eentje... dat zal fast het probleem oplossen!

 

Dit is een bekende gstreamer 0.1 bug in combinatie met een DMM8000 driver bug die nooit meer wordt opgelost. De applicatie vind geen aaneengesloten blokken geheugen meer die hij nodig heeft op een gegeven moment... 


Edited by littlesat, 11 August 2015 - 16:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Box loopt vast op MKV's #4 mebo870

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2015 - 17:42

goed en slecht nieuws dus

 

ik heb mkv merge, er zit meestal maar een 1 ondertitel in.

Ook al eens geprobeerd om de subs er opnieuw in te zetten, dat blijft hetzelfde.

 

ik ga eens proberen om die mkv's naar mpeg 4 om te zetten, zien wat dat geeft

of overtrekken naar DVD formaat, niet ideaal, maar elke avond na 40 minuten naar die box lopen is dat ook niet.

 

Ik weet nu in elk geval al wat de oorzaak is

Het zal in elk geval mijn laatste dreambox geweest zijn, te duur om weg te gooien.


Wavefrontier T90, Draaibaar 100 cm

Dreambox 800, Dreambox 8000


Re: Box loopt vast op MKV's #5 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 12 August 2015 - 09:24

Tsja, beetje lullig om nu de Dreambox de schuld te geven.. Techniek schreidt voort en dus ook de mogelijkheden.. Ten tijde van de DM8000 was hij "top of the bill" en deed hij alles wat je er van vroeg. Zal ook de reden zijn geweest om dat apparaat toen te kopen. De ijzersterke componenten van toen vind je in geen enkele consumentenontvanger nog terug! Het is Dream-Multimedia die het oerstomme besluit heeft genomen om Closed Source te gaan. Hierdoor is er voor derden geen mogelijkheid meer om de zaken naar een nieuwer niveau te trekken. Feitelijk is het oeverloos "patchen" voor zover mogelijk. Dit is ook de reden geweest van Openpli om de support voor de Dreamboxen familie te stoppen.. Het wordt bijgehouden zolang het nog kan (en er animo voor blijft).. De Dreambox van "toen" is en blijft een dijk van een ontvanger. Gaat hij stuk, dan ga je uiteraard voor een andere ontvanger die 3 x minder kost, 4 x zoveel geheugen heeft en 3 x sneller is.. Want inderdaad: de technische voorsprong die Dreambox had is door menig concurrent met sprongen ingehaald. Enige nadeel: de bouwtechnische en electronische kwaliteit van de "oude" Dreambox ga je niet meer terugkrijgen (maar daar is de prijs dan ook naar)



Re: Box loopt vast op MKV's #6 mebo870

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 12 August 2015 - 10:01

Software ondersteuning, degelijke kwaliteit, en in geval van een defect kon de box opgestuurd worden naar de fabrikant ter reparatie

Een service die bij ander merken vaak heel duur uitkwam of zelfs onbestaande was.

Dan de grote groep gebruikers, plug-ins enz., dat waren redenen waarom ik koos voor de (veel te) dure 8000.

 

Voor een ander merk had ik nooit die prijs betaald.

Het blijkt maar weer eens dat de zaken in de elektronica wereld heel snel kunnen keren.

Dreambox heeft zijn klanten verloochent.


Wavefrontier T90, Draaibaar 100 cm

Dreambox 800, Dreambox 8000


Re: Box loopt vast op MKV's #7 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 12 August 2015 - 10:49

Van de andere kant
Het ding wordt al jaren niet meer gemaakt

Zal zijn geld in gebruiksgemak dan al lang hebben opgeleverd en normaal zijn afgeschreven ondanks dat hij het nog steeds doet ;)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Box loopt vast op MKV's #8 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 12 August 2015 - 13:43

@Hemertje

Precies! De mijne is allang afgeschreven meer werkt nog als de Tatu.,,,tatu...tatu..



Re: Box loopt vast op MKV's #9 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 12 August 2015 - 15:49

@Hemertje

Precies! De mijne is allang afgeschreven meer werkt nog als de Tatu.,,,tatu...tatu..

 

 

De ene mensch heeft meer geld te spenderen dan de andere.

Dus de andere moet niet klagen


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Box loopt vast op MKV's #10 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 13 August 2015 - 10:03

Voor de bezitters van een dm8000. Met image gst-1.0 draaien de mkv's goed ook op een dm8000.



Re: Box loopt vast op MKV's #11 mebo870

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2015 - 17:52

Zijn die mkv's dan gewijzigd qua opbouw in de loop der jaren, 2 jaar jaar geleden kende ik dit probleem niet, dat is zo stilaan binnengeslopen.


Wavefrontier T90, Draaibaar 100 cm

Dreambox 800, Dreambox 8000


Re: Box loopt vast op MKV's #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 August 2015 - 19:05

De ene mkv is niet de andere, het is een container waarin van alles kan zitten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Box loopt vast op MKV's #13 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 18 August 2015 - 06:59

Warmte/hitte kan dit ook veroorzaken. Voorzichtig stof verwijderen in de STB: stofzuigen, uitblazen met gedehydrateerde perslucht, ventilators reinigen. STB op koelere plaats zetten: bvb stenen vloer, tapijt gaat niet werken ;) , ... .


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Box loopt vast op MKV's #14 majesty_nl

  • Senior Member
  • 64 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2015 - 22:45

Ik neem aan dat je ook wel een reflash heb geprobeerd ? Anders lijkt het toch meer op een cpu/ram probleem..

XTREND ET10000 // XTREND ET9000 // DM800 HD PVR // MUTANT HD1100
OpenPli 4 // Triax 100cm // Inverto Quattro BU


Re: Box loopt vast op MKV's #15 mebo870

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2015 - 23:23

Er zit een 10 cm fan in, koeling is er genoeg, die staat echt koel.

Ik denk ook dat het meer op een cpu/ram probleem neerkomt.

ik heb al langer dan vandaag problemen met die "bak", Openpli is zowat de enige image waarop ik hem werkend krijg.

Van in het het begin heb ik gemerkt dat dit toestel niet in orde was, hij is al een keer naar dream opgestuurd daarvoor en terug gekomen zonder oplossing.

Met open pli draait die perfect, behalve dan die mkv's, andere images moet ik er niet op proberen te instaleren, na de 1ste reboot weigert hij dienst, blijft hangen.

 

ik zal hem eerstdaags nog een keertje herflashen, maar weet  nu al dat dit geen verschil gaat uitmaken.

Het trieste eraan is dat er zo weinig dm 8000 defect gaan, de info over problemen is zeer karig, zoniet onbestaande.


Wavefrontier T90, Draaibaar 100 cm

Dreambox 800, Dreambox 8000


Re: Box loopt vast op MKV's #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 August 2015 - 13:51

Bekende problemen met mkv en dm8000:

 

- incorrect gemultiplexed

- bugs in gstreamer waardoor het geheugen volloopt, wat al niet zo groot is op de dm8000

- dts tracks

 

Omzetten van mkv naar mp4 (dat is wat anders dan mpeg4!!!) zal niks helpen.

 

Wat kan helpen:

 

- opnieuw multiplexen met mkvmerge

- overbodige tracks er uit halen (met name DTS tracks)

- regelmatig herstarten zodat er weer geheugen vrijkomt

- of anders een swapschijf toevoegen, dan duurt het wat langer voordat er problemen optreden

 

Enigma, gstreamer en de rest van het image zijn voor alle ontvangers exact gelijk. De Linux kernel wordt alleen door de fabrikanten aanpassingen in gedaan en die levert ook de drivers, en die verschillen wel per ontvanger. Dus raad eens wat de meest logische plek is om dit soort problemen te vinden?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users