Jump to content


Photo

LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #21 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2015 - 15:11

Wel hier de gewone final patch .

 Dus het is op te lossen met dit:

0001-Solves-endless-loop-vuduo2-solo2-by-gettrackinfo.patch

niks dus, wel dat is wel heel eenvoudig.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #22 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 15:14

Dat hierboven bleek de patch niet te zijn sorry.

 

 

Attached Files



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #23 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 15:42

Blijkbaar is de oplossing, een paar keer #

https://github.com/e...py/pull/1/files

 

Allesbehalve een oplossing denk ik zo, krijg je na een paar bugs zo op te lossen, wel een zeer stabiele plugin met enkel comments.

Het is altijd gemakkelijk om commentaar aan de zijlijn te geven. Maar die patch was .... is niet bedoeld om permanent daar te zijn. Maar enkel om een zéér zéér zéér zware algemene bug op vuduo2 en of solo2 tijdelijk op te lossen. En is hoogst noodzakelijk en dringend. Nu in mijn tweede patch ach ja heb zelf gemerkt dat ik de verkeerde file had gezet nadien dat recht gezet , dan was ik weer aangenaam getrakteerd van uw zijlijn comment . Ach de beste schipper staat op de wal :P

 

Die patch lost het probleem echt op , ....... Maar eigenlijk mag de LCDPlugin de pointer instantiering aangaande audio niet doen, daar dit moet gedaan worden door de mediaservices. wat die plugin mag doen is checken of de data avbl is en indien zo gebruiken.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #24 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2015 - 16:10

Idd, ik sta graag aan de zijlijn te kijken, met vaarbewijs en al op zak  :lol:

 

Maar vind je nu zelf niet dat dit draadje eigenlijk helemaal nergens over gaat? Als de plugin crasht disable hem dan, meld de bug aan de maker en wacht geduldig af tot het gefixt is.

 

Ik denk dat er nog geen gewonden zijn gevallen, dus of dat de bug daadwerkelijk voldoet aan "zéér zéér zéér zware algemene bug", laat ik in het midden.

 

Om nu moord en brand te gaan schreeuwen over heel het internet, gaat mij toch te ver en dan nog eens gaan klagen dat het na "4" dagen nog niet opgelost is.....het is tenslotte een vakantieperiode en op jouw setup werkt het nu perfect...en ben je blijkbaar een van de weinige met het probleem. Anders had dit draadje al 20 pagina's gehad ipv 2.

 

Zo, nu terug naar de zijlijn.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #25 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 16:50

Idd, ik sta graag aan de zijlijn te kijken, met vaarbewijs en al op zak  :lol:

 

Maar vind je nu zelf niet dat dit draadje eigenlijk helemaal nergens over gaat? Als de plugin crasht disable hem dan, meld de bug aan de maker en wacht geduldig af tot het gefixt is.

 

Ik denk dat er nog geen gewonden zijn gevallen, dus of dat de bug daadwerkelijk voldoet aan "zéér zéér zéér zware algemene bug", laat ik in het midden.

 

Om nu moord en brand te gaan schreeuwen over heel het internet, gaat mij toch te ver en dan nog eens gaan klagen dat het na "4" dagen nog niet opgelost is.....het is tenslotte een vakantieperiode en op jouw setup werkt het nu perfect...en ben je blijkbaar een van de weinige met het probleem. Anders had dit draadje al 20 pagina's gehad ipv 2.

 

Zo, nu terug naar de zijlijn.

Aktueel deze bug heeft véél meer draadjes dan je denkt. Die plugin is bij default geinstalleerd.  Deze deinstalleren is zowiezo asl iets waarvan je moet weten hoe te doen, Bovendien krijg je dan bij elke aplicatie die je will runnen  continu het probleem dat er er een missing plugin is  en ............

 

Voor de rest is deze plugin goed , en zelfs nodig voor de boxen met extra lcd scherm. Nu net voor die reden is echt hoog dringend dat op zijn minst mijn laatste patch op de main git is toegepast zeker voor vuduo2 en solo2.

 

Uiteraard begrijp ik dat je graag de groep vervoegd die zegt dat het een driver probleem is ...... en de soms onveklaarbare locks op die boxen, wel met éénvoudige toepassing van mijn laatste patch hier gestuurd heeft mijn vuduo2 op niets meer geblokeerd.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #26 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2015 - 17:39

Ik zeg helemaal niet dat het een driver probleem is...

 

Ik zeg dat je gewoon kalm aan moet doen en de mensen de tijd gunnen om het op te lossen.

 

Volgens jezelf komt het dus enkel voor bij:

 

1) IF vuduo2 en solo2

AND

2) IF er iets anders wordt bekeken dan tv, zoals mkv, iptv en dvd, ...

 

Lijkt me een beperkte groep.

 

Maar wij snappen het allemaal wel hoor, JIJ hebt er HEEL VEEL last van en had het graag GISTEREN opgelost gezien. Maar gisteren is reeds gepaseerd, misschien vandaag heb je nog een kans en anders morgen. Is het morgen nog niet opgelost, zou ik een nieuwe post aanmaken dat je het grappig vindt dat het nu al 5 dagen niet is opgelost.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #27 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 18:05

Ach wat ben je grappig. Innemend is ook dat je je géén bal antrekt van gebruikers die zware problemen hebben en nee ........ dat ben ik verre van alleen, alleen uit deze extreem zware bug zich op de meest onmogelijke momenten en veelal wordt er iets anders als oorzaak aan toegeschreven. 

 

Ik ben absoluut niet de enige alle gebruikers van vuduo2/solo2 hebben dit probleem diwkijls zonder dat ze het weten (de aantal die bij problemen gewoon een power reset doen zijn echt groot en personen zoals jij vertellen hen dan ook dat dat normaal is ........ en ach ja dan ook nog de complete onzin van het is de driver)

 

Je verstaat geen bal waarover het gaat. punt. Maar het is een monseterachtige cruciale bug die gisteren moest opgelost zijn of op zijn minst een tijdelijke oplossing.


Edited by christophecvr, 22 August 2015 - 18:07.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #28 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2015 - 18:12

Ach wat ben je grappig. Innemend is ook dat je je géén bal antrekt van gebruikers die zware problemen hebben en nee ........ dat ben ik verre van alleen, alleen uit deze extreem zware bug zich op de meest onmogelijke momenten en veelal wordt er iets anders als oorzaak aan toegeschreven. 

 

Ik ben absoluut niet de enige alle gebruikers van vuduo2/solo2 hebben dit probleem diwkijls zonder dat ze het weten (de aantal die bij problemen gewoon een power reset doen zijn echt groot en personen zoals jij vertellen hen dan ook dat dat normaal is ........ en ach ja dan ook nog de complete onzin van het is de driver)

 

Je verstaat geen bal waarover het gaat. punt. Maar het is een monseterachtige cruciale bug die gisteren moest opgelost zijn of op zijn minst een tijdelijke oplossing.

 

Ik versta perfect waarover het gaat.

 

Jij hebt het in je kopje zitten dat als jouw mond open gaat, iedereen moet vliegen.

 

Fix de bug, compile de plugin, zet een feed op en zorg GVDME dat IEDEREEN je feed toevoegt en upgrade, zodat iedereen die er last van heeft zonder dat ze het weten, verder kunnen met hun leven zonder in gevaar te komen.

 

Jonge jonge toch. En leer ondertussen deftig Nederlands/Engels, misschien dat ik het dan wel snap. PUNT



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #29 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 22 August 2015 - 18:25

Even naar de code gekeken, maar die loop is zinloos, hij loopt door alle tracks maar doet niks met die informatie, afgezien van loggen. Effect is dat hij alleen de info van de laatste track laat zien.
Real musicians never die - they just decompose

Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #30 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 22 August 2015 - 18:27

Heren,

Wanneer je problemen met elkaar hebt dit graag per PM uitpraten en niet via het forum !

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #31 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 18:51

@MiLo

 

Je hebt inderdaad 100 % gelijk. Maar de patch voor de extreem zware bug die de loop creert zou gisteren reeds moeten uitgevoerd zijn.

 

@ocram

 

Je verstaat er gewoon geen bal van, blijft aan de zijlijn compleet onzinnige commentaren geven. Ga eerst is de code bestuderen en kom dan terug met zinnige commentaren.

 

@Hemertje

 

Sorry maar ik kan er echt niet aan doen dat ocram maar nonsens blijft uitbrengen i.p.v positieve kritiek en eventueel waardige inbreng. 



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 22 August 2015 - 19:21

@MiLo
 
Hemertje
 
Sorry maar ik kan er echt niet aan doen dat ocram maar nonsens blijft uitbrengen i.p.v positieve kritiek en eventueel waardige inbreng.

En vandaar het vriendelijke maar dringende verzoek aan iedereen die persoonlijke kritiek heeft, om dit per PM te doen. Wat mij betreft het laatste verzoek.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #33 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 22 August 2015 - 19:26

 

@ocram

 

Je verstaat er gewoon geen bal van, blijft aan de zijlijn compleet onzinnige commentaren geven. Ga eerst is de code bestuderen en kom dan terug met zinnige commentaren.

 

 

Om de een of andere manier wil jij het niet snappen wat ik bedoel, je kiest er gewoon voor om te blijven herhalen dat ik het niet snap.

 

Ik heb de code gezien, en ik erken ook dat jouw patch de loop tot een einde brengt, dat probeert ook niemand af te strijden. Maar jij komt hier verwijten naar het PLI team hun hoofd gooien, omdat het gisteren nog niet is gefixt. Die mensen hebben ook nog een leven buiten jou op je wenken te bedienen.



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #34 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 22 August 2015 - 19:56

Daarmee is er voldoende gezegd.

Punt, neem een pint :)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #35 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2015 - 22:22

Even naar de code gekeken, maar die loop is zinloos, hij loopt door alle tracks maar doet niks met die informatie, afgezien van loggen. Effect is dat hij alleen de info van de laatste track laat zien.

 

 

Dank U uit naam van alle LCD4Linux gebruikers voor

 

https://github.com/O...sions-lcd4linux

 

:)



Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #36 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 22 August 2015 - 23:20

Als je het mij vraagt duidelijk bedacht door iemand die een C achtergrond heeft en voor de gelegenheid met Python aan de slag moest ;)

 

@Milo: Ik weet niet zoveel van python maar was het ook geen mogelijk geweest om dit te gebruiken?

 

while idx < self.LaudioTracks:

 

te vervangen door:

 

for idx in range(self.LaudioTracks):

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #37 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 August 2015 - 11:21

Jep, "range" is hiervoor de handigste functie (eventueel "xrange" als het er duizenden zijn om geheugen te sparen).

Ik wou dat erin zetten, tot ik zag dat die hele loop toch zinloos was.

"enumerate" is ook zo'n handige:

for i,x in enumerate(array):
Real musicians never die - they just decompose

Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 24 August 2015 - 13:16

 

1. Het is mijn plugin.
2. Wat moet ik doen met het is mijn probleem.
3. Als er een fout in het, pech.
4. Als er geen logs worden weergegeven, kan er niets worden gecorrigeerd.
5. Niemand wordt gedwongen om de plugin te gebruiken.
6. Voor fouten kan iedereen een beschuldiging te maken.
7. Er is geen foutloze software.
8. Van streek over, helpt niet.
9. Ik weet niet alles begrijpen. ;-)
10. Men moet niet alles zo serieus.
;)  :)  :D  :lol:  :rolleyes: *ren weg*
 
sorry, vertaald door Google

Totally agree Jörg!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 24 August 2015 - 13:21

Ik begin nu eindelijk een beetje mijn lees-achterstand vanwege vakantie in te halen.

 

Het mooiste zou zijn als Jörg mij een patch kan doen toekomen t.o.v. de officiele versie, die ik dan toepas op onze kopie. Is er al een nieuwe officiële versie?

 

Foutjes worden overal gemaakt, waar gehakt wordt, vallen spaanders. Als christophecvr nou de volgende keer even een patch maakt die het oplost en die direct naar Jörg stuurt, dan is het lekker snel opgelost en hoeven we niet zo naar elkaar te wijzen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: LCD4Linux bug kan instabiliteit in image veroorzaken #40 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 24 August 2015 - 14:07

Het mooiste zou zijn als Jörg mij een patch kan doen toekomen t.o.v. de officiele versie, die ik dan toepas op onze kopie. Is er al een nieuwe officiële versie?

 

Inderdaad, is altijd de meest nette oplossing, niet alleen kent hij alle in en outs van de plugin, maar ook vanwege respect naar zijn kant op.

 

Het komt toch altijd een beetje raar over als een derde partij denkt van het eens eventjes beter te kunnen dan jezelf, na uren hard werk die je in je plugin hebt gestoken en je er dan niet in betrekken.

 

Het zal niet voor niks een "officiële release" noemens zekers... :)

 

Wilt ie het dan natuurlijk niet accepteren, dan is het forken en zelf beter doen...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users