Jump to content


Photo

kan geen update meer doen


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

Re: kan geen update meer doen #21 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 22 August 2015 - 18:29

Of

OpenDNS IP Addresses
208.67.222.222
208.67.220.220

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: kan geen update meer doen #22 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 22 August 2015 - 18:38

Mischien een domme vraag maar waar moet ik dit adres in veranderen,modem?

Re: kan geen update meer doen #23 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 22 August 2015 - 18:51

Bij mij is het opgelost door in adapter instellingen vast ip adres om te zetten naar automatisch, en toen gewoon weer terug gezet naar vast ip adres werkt nu weer super.

Re: kan geen update meer doen #24 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 22 August 2015 - 18:58

Ik heb net de netwerk kabel aangesloten op de andere netwerk ingang van mijn et10000  ,  nu heb ik wel de feed en kan ik updaten... dit is wel heel raar  komt dit dan toch door ziggo ?  op de andere netwerk ingang heb ik dus geen verbinding, heb nu als je voor de et 10000 staat(  rechts ) de netwerk aansluiting in gebruik  terwijl dat voor de ziggo storing (ddos aanval ) de andere netwerk ingang gewoon werkte  .  Ik merkte voor een paar dagen terug al dat ik niet kon updaten maar had er toen geen aandacht aan geschonken



Re: kan geen update meer doen #25 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2015 - 19:02

Ik zie ook op de distributie servers en de download mirrors niet direct een probleem met de feed. En als je bij dit forum kunt komen dan zit er ook geen ban op je IP adres. Dus ik haak momenteel ff af.

 

Kun je http://downloads.pli...000/Packages.gz downloaden vanaf je PC?

 

Kun je inloggen op je box met telnet/ssh, en de download daar uitvoeren?

cd /tmp
wget http://downloads.pli-images.org/feeds/openpli-4/et10000/Packages.gz

En gaat het hier over nieuw geflashte boxen (en zo ja, met de image van wanneer?), of met een reeds geinstalleerde box (en zo ja, up to date of niet)?

beste WanWizard

 

ik ga nu de box niet flashen omdat ik de feed niet kan benaderen, dat geeft problemen ( autobackup/autoinstall). ;)

mijn info:   

 

en ik heb totaal niets te maken met ziggo

 

 

 

grtz Philip

Attached Files


Edited by dirocca, 22 August 2015 - 19:03.

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: kan geen update meer doen #26 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 22 August 2015 - 19:07

Ik heb net de netwerk kabel aangesloten op de andere netwerk ingang van mijn et10000  ,  nu heb ik wel de feed en kan ik updaten... dit is wel heel raar  komt dit dan toch door ziggo ?  op de andere netwerk ingang heb ik dus geen verbinding, heb nu als je voor de et 10000 staat(  rechts ) de netwerk aansluiting in gebruik  terwijl dat voor de ziggo storing (ddos aanval ) de andere netwerk ingang gewoon werkte  .  Ik merkte voor een paar dagen terug al dat ik niet kon updaten maar had er toen geen aandacht aan geschonken

Vreemd idd, volgens mij komt @dirocca uit belgie als ik het me goed herinner. En die heeft volgens mij geen ziggo?

Re: kan geen update meer doen #27 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2015 - 19:16

 

Ik heb net de netwerk kabel aangesloten op de andere netwerk ingang van mijn et10000  ,  nu heb ik wel de feed en kan ik updaten... dit is wel heel raar  komt dit dan toch door ziggo ?  op de andere netwerk ingang heb ik dus geen verbinding, heb nu als je voor de et 10000 staat(  rechts ) de netwerk aansluiting in gebruik  terwijl dat voor de ziggo storing (ddos aanval ) de andere netwerk ingang gewoon werkte  .  Ik merkte voor een paar dagen terug al dat ik niet kon updaten maar had er toen geen aandacht aan geschonken

Vreemd idd, volgens mij komt @dirocca uit belgie als ik het me goed herinner. En die heeft volgens mij geen ziggo?

 

inderdaad, uit belgie, geen ziggo. ;)

 

ben zo even aan het overlopen wat ik de laatste tijd heb veranderd op de box.

blijkt het enige wat ik gedaan heb is een een update van tsmedia

.

@wortellica, gebruik jij ook tsmedia?

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: kan geen update meer doen #28 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 22 August 2015 - 19:17

Ja Tsmedia gebruik ik ook.ps update je avatar eens wil zien hoe je hond gegroeid is.

Edited by wortellica, 22 August 2015 - 19:18.


Re: kan geen update meer doen #29 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 August 2015 - 19:21

Ja Tsmedia gebruik ik ook

aha, dit is dus iets om ff te testen.

verdomme, vrouw is tv aan het kijken, en ik ben zo slim genoeg om nu niet met de box te spelen. :D

ik ga morgen tsmedia eens verwijderen om te kijken of dit enig effect heeft. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: kan geen update meer doen #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 August 2015 - 19:45

Ik heb niet gezegd dat er geflashed moet worden, ik vroeg of het probleem optrad na een nieuwe flash of ook op een box die geen nieuwe flash had gehad.

 

Maar de oorzaak is dus boven. De DNS servers van Ziggo liggen al een paar dagen onder vuur door DDoS aanvallen, en als je geen DNS resolving kan doen, dan houdt alles op.Aanpassen op de box naar die van Google of OpenDNS is zo gebeurd, kan wel even tijdens de reclame... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: kan geen update meer doen #31 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 22 August 2015 - 19:49

Ik heb niet gezegd dat er geflashed moet worden, ik vroeg of het probleem optrad na een nieuwe flash of ook op een box die geen nieuwe flash had gehad.
 
Maar de oorzaak is dus boven. De DNS servers van Ziggo liggen al een paar dagen onder vuur door DDoS aanvallen, en als je geen DNS resolving kan doen, dan houdt alles op.Aanpassen op de box naar die van Google of OpenDNS is zo gebeurd, kan wel even tijdens de reclame... ;)

@dirocca komt uit belgie en heeft geen ziggo!

Re: kan geen update meer doen #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 August 2015 - 20:00

Geen idee wat zijn probleem is. Aan onze kant is er niks aan de hand, alles ziet er prima uit, en ik hoor verder geen klachten.

 

Verder heb ik een aantal zaken gepost die getest moeten worden dus daar zie ik dan graag eerst het resultaat van.

 

edit: ik heb verder vrij weinig compassie met mensen die TSMedia gebruiken, draak van een programma, sloopt van alles in de image, en de legaliteit van wat je er mee kijken kunt zit op zijn minst in het grijze gebied.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: kan geen update meer doen #33 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 22 August 2015 - 20:20

Vanwege de ddos-aanvallen heeft een gedeelte van de klanten nieuwe dnsservers toegewezen gekregen, wellicht dat dit er iets mee te maken heeft?

Kan me voorstellen dat als je een fixed ip hebt ingesteld voor je stb dat je dan dit soort wijzigingen niet meekrijgt en dus problemen krijgt.

 

 

Geen idee wat zijn probleem is. Aan onze kant is er niks aan de hand, alles ziet er prima uit, en ik hoor verder geen klachten.

 

Verder heb ik een aantal zaken gepost die getest moeten worden dus daar zie ik dan graag eerst het resultaat van.

 

edit: ik heb verder vrij weinig compassie met mensen die TSMedia gebruiken, draak van een programma, sloopt van alles in de image, en de legaliteit van wat je er mee kijken kunt zit op zijn minst in het grijze gebied.


Edited by catastrofus, 22 August 2015 - 20:21.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: kan geen update meer doen #34 julion

  • Senior Member
  • 144 posts

+2
Neutral

Posted 22 August 2015 - 22:16

Ik had ook problemen met het updaten van mijn Vu+ duo en Vu+ duo2.

Na het aanpassen van de dns naar 8.8.8.8 , bij Netwerk, zijn de problemen opgelost.

Ziggo had na de 2e ddos aanval iets veranderd op mijn router en sindsdien werkte het updaten niet meer.

 

https://www.ziggo.nl...el/ddos-aanval/


Edited by julion, 22 August 2015 - 22:18.


Re: kan geen update meer doen #35 majesty_nl

  • Senior Member
  • 64 posts

+2
Neutral

Posted 23 August 2015 - 10:51

als je fixed ip in je stb hebt staan, en je hebt bij DNS die van Ziggo ingesteld dan blijf je op hun oude DNS hangen ja.
Maar als je gewoon als DNS je router instelt, wisselt deze automatisch mee. (zwz na uit en aan van je router/modem)


XTREND ET10000 // XTREND ET9000 // DM800 HD PVR // MUTANT HD1100
OpenPli 4 // Triax 100cm // Inverto Quattro BU


Re: kan geen update meer doen #36 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 23 August 2015 - 16:33

zeer vreemd. ;)

 

tsmedia verwijderd, ook alle restanten via ftp verwijderd.

box geflashed ( met gebruik van autobackup),dus image downloaden geen probleem.

software update werkt.

router/modem herstart.

met ziggo heb ik niets te maken.

 

toch kan ik de feed niet benaderen. :(

iemand een idee?

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: kan geen update meer doen #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 August 2015 - 17:10

Ik had om een aantal tests gevraagd, heb je die uitgevoerd? En wat was het resultaat ervan?

 

Voor de duo2, de link is http://downloads.pli-images.org/feeds/openpli-4/vuduo2/Packages.gz, kun je die downloaden vanaf je PC? En vanaf de box?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: kan geen update meer doen #38 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 23 August 2015 - 17:11

@dirroca, alhoewel je tsmedia hebt verwijderd (progje 1x getest => nooit weer) zou ik nog een keer flashen, maar zonder autobackup, je kunt autobackup toch altijd nog draaien. Ik heb zowieso geen apps, afgezien van die in de "Vanilla PLi" zitten ;) 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: kan geen update meer doen #39 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 23 August 2015 - 17:51

Ik had om een aantal tests gevraagd, heb je die uitgevoerd? En wat was het resultaat ervan?

 

Voor de duo2, de link is http://downloads.pli-images.org/feeds/openpli-4/vuduo2/Packages.gz, kun je die downloaden vanaf je PC? En vanaf de box?

vanaf pc geen probleem.

vanaf box;  Attached File  feed.jpg   68.57KB   2 downloads

 

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: kan geen update meer doen #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 23 August 2015 - 17:51

Maar zo te zien krijg je het pakket gewoon binnen, dus mogelijk heb je een ander probleem.

 

Verder zie ik ook niet direct een verband met die tszooi, en een dns cq feeds welke in de war geraakt kunnen worden....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users