Jump to content


Photo

Cardserver en CCCam emu

DM7000

  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2007 - 13:02

Hallo,

Ik ben een beetje aan het "experimenteren/proberen" geslagen met mijn DB7000. Wat ik wil proberen te realiseren op mijn DB7000 is een *BOX cardserver (voor een testje met een andere te lenen DreamBox) en CCCam als emu in te stellen. Op diverse fora heb ik het een en ander gelezen hierover, en de volgende stappen heb ik ondernomen om de boel aan de praat te krijgen op mijn DB met Pli Helenite image.

Cardserver:
- (leeg) bestand aangemaakt in dir /var/etc/plimgr/cardservers met de naam "*box" (hierdoor wordt *BOX opstartbaar in "softcam instellingen" menu als cardserver)

- voor *BOX een aangepast start/stop script (/var/etc/plimgr/scripts/gbox) de twee regels met pli_pmthelper "uitgezet" door er een # voor te plaatsen

- in het "softcam instellingen" menu *BOX ingesteld als cardserver en instellingen opgeslagen

Emu:
- Voor CCCam heb ik alleen in het "softcam instellingen" menu CCCam als softcam ingesteld en dat werkt ook prima.

Tot zover werkt de boel OK

Alleen bij een reboot gaat het nog niet goed. Ik heb begrepen dat CCCam eerder moet worden opgestart dan *BOX. Het *BOX script staat in: /var/etc/plimgr/scripts/gbox maar het CCCam script staat daar niet. CCCam wordt waarschijnlijk (later) door een ander script opgestart. Ook het herstarten van de cardserver en/of de emu lijkt (nog) niet goed te gaan vanuit het menu. Het lijkt erop alsof het start/stopscript (emusrv ??) van de emu/cardserver de boel voor de cardserver en/of de emu de mist in laat gaan door bestandjes uit de /tmp te deleten.

Hoe kan ik de opstartvolgorde (middels een script) aanpassen zodat CCCam eerder draait dan *BOX en dat ik toch de mogelijkheid heb om de boel te herstarten uit het menu zonder te rebooten?

Alvast bedankt voor de reacties.......

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #2 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2007 - 13:14

Ik zag in het Engelse gedeelte de volgende topic: http://www.pli-image...&thread_id=3696

Hier wordt een soortgelijke vraag naar voren gebracht #-o

Ik laat nog even weten hoe het een en ander gaat met de informatie uit dit verhaal.......

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #3 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,475 posts

+118
Excellent

Posted 3 September 2007 - 14:31

wanneer een softcam standaard correct draait zijn er geen extra scripts nodig
waarom zou je CCam perse eerder willen opstarten dan de andere Cam?
makkelijker is om de andere Cam later te laten opstarten dan CCcam dmv een sleep in te bouwen



Re: Cardserver en CCCam emu #4 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2007 - 15:28

Alvast bedankt voor de reactie.

Als na het booten de cardserver eerder "up" is dan CCCam, heeft CCCam geen lokale kaart meer tot zijn beschikking en start ie om de een of andere reden niet op. Tenminste het CCCam PPanel geeft geen info en de emu geen beeld. Ik zal eens een sleep opnemen in het script van 5 of 10 seconden, kijken of het dan beter gaat.

Daarnaast als ik een herstart vanuit het menu doe van de cardserver, wordt de cardserver 2x opgestart. Als ik een herstart doe van de emu worden een aantal files in /tmp gewist waardoor de cardserver weer crasht.......

Ik ben er nog niet goed achter hoe Pli Helenite het een en ander doet met het opstarten van de cardserver/emu. M.a.w welk script wordt precies aangeroepen tijdens het booten en met het restarten?

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,842 posts

+1,745
Excellent

Posted 3 September 2007 - 16:05

Is het dan niet slimmer om beide cams goed te configureren, en ze te vertellen van welke lokale cardreader ze af moeten blijven dan wel moeten gebruiken?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Cardserver en CCCam emu #6 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2007 - 17:39

Daar heb je gelijk in wanwizard.

Dat voor de CCCam (als emu) zit wel goed zo (denk ik), want dat is "standard-out-of-the-box" van het Pli Helenite image. De cardserver is een ander verhaal. Ik heb het opstartscript gebruikt van de *box-cam, met de pli_pmthelper "uitgezet".

Maar, er staan ook een aantal variabelen in, die bij het script als emu horen (zoals camname2) en die niet als cardserver (misschien) nodig zijn en met het re-starten van de emu ervoor zorgen dat de cardserver ook de mist in gaat.

In plimgr.conf staat een entry voor emu: <emu>CCcam</emu> en een entry voor de cardserver: <cardserver>*box</cardserver>. Ik kan me voorstellen dat in het opstartscript van de cardserver je "iets" moet opnemen voor de cardserver naam. Er staan wel een aantal voorbeeldscripts voor emu's maar geeneen voor een cardserver. Is er misschien iemand die een voorbeeldscript voor een cardserver heeft?

Alvast bedankt weer voor de reactie(s)

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,842 posts

+1,745
Excellent

Posted 3 September 2007 - 18:29

Even NewCS downloaden, dat is ook alleen een cardserver, en dan kun je kijken hoe het daarvoor is opgelost.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Cardserver en CCCam emu #8 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 September 2007 - 19:10

Even NewCS downloaden, dat is ook alleen een cardserver, en dan kun je kijken hoe het daarvoor is opgelost.

Ik had al effe op de server gekeken: in de newcs download zit geen startscript. Ik weet ook niet de details hoe 't wel in elkaar zit.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Cardserver en CCCam emu #9 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 3 September 2007 - 20:35

Klopt, daar was ik ook achter gekomen. #-o

Ondertussen heb ik een cardserverscript gemaakt/gekopieerd/geplakt die zowel de cardserver en de emu opstart. Dit gaat prima met het booten maar ook als ik vanuit het menu kies voor carserver herstarten.

Mochten er eventueel aanpassingen/verbeteringen zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag :P

Gusman ;)

het script:
---------------------------------
/var/etc/plimgr/scripts
*boxcccam
#!/bin/sh

CAMNAME2="*boxcccam"

PATH="/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin"

case "$1" in
start)
echo "[SCRIPT] $1: Starting $CAMNAME2"
/var/bin/CCcam &
sleep 5
/var/bin/*box &
;;
stop)
echo "[SCRIPT] $1: Stopping $CAMNAME2"
touch /tmp/*box.kill
killall CCcam
killall *box
;;
*)
$0 stop
exit 1
;;
esac

exit 0
----------------------------
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #10 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 September 2007 - 21:04

Lijkt me inderdaad okee, zo te zien.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Cardserver en CCCam emu #11 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 9 September 2007 - 13:30

Hoe vertel ik CCCam om de lokale cardreader in mijn DB7000 niet te gebruiken?

Opstarten met -s of in CCCam.cfg de port van 12000 naar 0 zetten heb ik al geprobeerd. Dat werkt wel maar dan hou ik alleen de CCCam client over en gaan m'n shares onderuit.

Ik heb ook al geprobeerd in CCCam.cfg de regel B: /dev/sci0 07 te activeren maar dat geeft geen resultaat.

Zie ik nog wat over het hoofd.......

Alvast bedankt.

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #12 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 11 September 2007 - 13:14

Gisteren hebben Wanwizard :thumbleft en ikzelf nog wat testjes gedaan.

- alleen CCcam emu draaien (met en zonder C+ kaartje) gaat prima. Als ik CCcam opstart met -d optie zie ik dat de boel wordt opgestart en ECM´s gaat versturen en ontvangen

- CCcam en *b*x cardserver tegelijkertijd gaat ook goed (met en zonder C+ kaartje) zolang CCcam maar eerder wordt opgestart dan *b*x.

- als *b*x in de lucht is en daarna start ik CCcam op met de -d optie zie ik in de logging dat CCcam opstart en vervolgens weer stopt (zonder verdere foutmelding)

- als ik in CCcam.cfg de optie: "B: DVB API: 0" instel start CCcam op dan gaat ie wel ECM´s versturen maar hij ontvangt geen ECM´s. Wat dus neerkomt op geen beeld

Ik zit nu een beetje "vast" en het lijkt erop alsof het starten van *b*x "iets" voor CCcam in de weg zit.

Heeft er iemand nog een tip?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,842 posts

+1,745
Excellent

Posted 11 September 2007 - 16:26

En zo rond middernacht haakte ik af. ;)

Het lijkt er op dat er van enigma helemaal geen requests binnen komen bij CCcam, normaal zie je na een zap direct een ECM request, maar hier nakkes.

Wat gusman (als dit niet zo is heb ik het helemaal verkeerd begrepen) overigens probeert te doen is *box als cardserver draaien (die moet dus ook de lokale cardreaders hebben), en CCcam zowel als client en als server (dus -s werkt niet).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Cardserver en CCCam emu #14 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 11 September 2007 - 16:28

een aantal dvb devices zijn single open. De eerste softcam die je start opent ze, en de tweede kan er vervolgens niets meer mee.
je zal dus moeten voorkomen dat de eerste de dvb hardware opent (mbv config?) omdat als ik het goed begrijp de tweede dat moet doen.

Re: Cardserver en CCCam emu #15 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 13 September 2007 - 20:06

WanWizard en PieterG,

Bedankt voor jullie reacties. Hoe zou ik in *Box.cfg de DVB device kunnen uitschakelen zodat (mogelijk) CCcam er mee aan de slag kan?

Alvast bedankt weer voor de reacties, hieronder een logging van het opstarten van CCcam nadat *Box is opgestart.

Gusman ;)

root@dreambox ~ # /var/bin/CCcam -d
19:56:20.342 CCcam: ======================================================================
19:56:20.345 CCcam: starting CCcam 2.0.3 compiled on Aug 1 2007@15:34:56
19:56:20.346 CCcam: ======================================================================
19:56:20.347 CCcam: online using nodeId c490329a47fbc580
19:56:20.370 CCcam: dvb api1 detected
19:56:20.373 CCcam: DM70x0 detected
19:56:20.374 CCcam: create 2 cam device(s)
19:56:20.379 CCcam: added 0 keys from /var/keys/SoftCam.Key
19:56:20.380 CCcam: added 0 keys from /var/keys/AutoRoll.Key
19:56:20.382 CCcam: static cw not found or bad
19:56:20.414 CCcam: parsed 296 entries from /var/etc/CCcam.prio
19:56:20.416 CCcam: added 0 provider names from /var/etc/CCcam.providers
19:56:20.417 CCcam: added 0 channel names from /var/etc/CCcam.channelinfo
19:56:20.418 CCcam: server started on port 12000
19:56:20.831 CCcam: no working cam devices, no need to start pmthandler
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #16 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 13 September 2007 - 22:57

19:56:20.831 CCcam: no working cam devices, no need to start pmthandler


Dat is dus idd het probleem.
Oplossing is zorgen dat de eerste cam geen devices opent. Of dit kan, en zo ja hoe, weet ik niet.

Re: Cardserver en CCCam emu #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,842 posts

+1,745
Excellent

Posted 13 September 2007 - 23:02

En als je nu wel keys in SoftCam.key hebt staan? In principe moet je de cam toch ook zonder devices kunnen gebruiken? Of zou dit nu echt een issue zijn in CCcam?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Cardserver en CCCam emu #18 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 September 2007 - 00:32

Heeft niks met SoftCam.key te maken, alleen met de dvb devices die maar 1x geopend kunnen worden.
Als je de tweede cam de hardware wilt laten gebruiken, moet je zorgen dat de eerste cam de hardware met rust laat.
Als je kunt configureren of en hoe die hardware geopend wordt, is er een oplossing. Kan dat niet, dan houdt het op.

Re: Cardserver en CCCam emu #19 gusman

  • Senior Member
  • 99 posts

+1
Neutral

Posted 14 September 2007 - 14:29

Ik heb flink gezocht, maar een pmt.tmp bestand heb ik met diverse testen met *Box niet kunnen vinden in /tmp. Heeft dat misschien te maken met het feit dat ik in het opstartscript de Pli_pmthelper heb uitgeschakeld?

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Cardserver en CCCam emu #20 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 14 September 2007 - 15:20

klopt, maar jouw probleem heeft niks met pmt.tmp te maken.
Je moet alleen voorkomen dat de dvb devices worden geopend.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users