Mijn receiver heeft een tuner philips cu1216mk3 (dvb-c) . Ik heb het idee dat de timer stuk is, wie van jullie weet een adresje waar deze voordelig tekoop zijn?
Mijn probleem is dat ik op 1 transponder (ziggo) blokkerig beeld krijg. Het Ber getal is daar ook enorm instabiel. De overige transponders geven allemaal prima signaal met af en toe een ber getal van 10 of 20 en dan weer 0. Ik heb vrijwel alle connecties gecontroleerd en op nieuw aangesloten. Ook met alleen de dreambox aangesloten is het signaal niet goed, op dezelfde transponder.
Wie helpt me?
(morgen sluit ik even een ziggo receiver aan om zeker te zijn dat de tuner in de dreambox stuk is)
Tuner voor dm800 hd se
Started by nl2han, 07 Sep 2015 21:35
2 replies to this topic
Re: Tuner voor dm800 hd se #2
Posted 8 September 2015 - 04:27
Die tuners gaan weinig stuk, maar zeg nooit nooit. Als je op kanalen een hoge BER krijgt verdenkt ik al gauw het signaal zelf en niet de tuner. Controleer je AOP (geen corrosie?). Gebruik afgeschermde kabel!! en niet van die antieke schroef connectoren. Controleer of er geen storingsbronnen in de buurt staan zoals DECT telefoons. Teveel afnamepunten (splitters) kunnen roet in het eten gooien. En als laatste verdachte: de voeding van de DM800-SE. Als die gaat rimpelen is de 12v voor de tuner vaak te zwak...
Re: Tuner voor dm800 hd se #3
Posted 8 September 2015 - 14:15
Kan dat heel toevallig met die voeding oorzaak zijn op slechts 1 transponder?
Alle connectoren zijn vrij nieuw en de kabels zijn prima; het signaal van de tv komt via de dreambox en de tv krijgt het signaal op dezelfde zender wel prima door.
Kan ik nog wat meten aan de voeding? (met een multimeter)
Alle connectoren zijn vrij nieuw en de kabels zijn prima; het signaal van de tv komt via de dreambox en de tv krijgt het signaal op dezelfde zender wel prima door.
Kan ik nog wat meten aan de voeding? (met een multimeter)
dm800hd se + ziggo kaartje
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users