Jump to content


Photo

Installeren OSCam, special van De Transponder


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #21 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 10 September 2015 - 18:29

Klopt, helaas het past niet in het brein van een bedrijfskundige cq. econoom om te zeggen; " Nou we verdienen er goed aan en weet je wat, we laten het zo!", nee elke Q moet er meer rendement zijn en elke cent uit worden geperst. Tja, daarom verdwijnt deze studie ook (....is ook nog niet zo oud ;) )


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #22 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 10 September 2015 - 20:10

Ziggo heeft nog steeds een grace periode vwb de abonnee's binnen @home/multikabel/casema gebied met eigen apparatuur. Hoelang dat duurt? Geen idee.

Maar zolang het wel gaat kan ik, en jij ook in Slagharen, gewoon je voordeel er mee doen. Dus verder niet huilen.

Moet ik aan de horizon, omdat ik anders geen beeld meer heb, dan ga ik aan de horizon. Maar zolang ik DAT kan ontwijken zal ik dat doen.

Volgens mij heet dat een realistische insteek...

 

 

Het hebben van een kaart met geldig abonnement is al lang geen uitgangspunt meer voor security providers.

Ziggo levert ook het liefst alleen nog maar Horizon boxes waar helemaal geen kaart fysieke kaart inzit.

Helaas moet vandaag de dag alles beter op slot gezet worden omdat er anders kleingeld van gemaakt wordt.

Jan met de pet is weer de dupe. Uiteindelijk zal elke provider zijn eigen doos leveren waarmee je kunt genieten van je betaalde kijkrechten.

OF en hoe dat ding werkt is van onderschikt belang. Met de opensource boxen kun je straks enkel nog maar FTA bekijken.

Wellicht dat er providers bijzitten die nog een grace period coulant zijn door CI(+) modules in de markt te zetten maar die zullen vast ook verdwijnen.

Nee, het wordt er niet leuker op. Wel interessanter als je geïnteresseerd bent in coderingen en wel van een nieuwe uitdaging houdt maar voor vrijwel iedereen

is het jankend afscheid nemen van de opensource box. Niet op vandaag naar morgen maar zeker wel tussen nu en 5 jaar.

Echer piraterij zal blijven en de content wordt eenvoudig gestreamed via ip.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 September 2015 - 08:53

Ontopic: goed initiatief om zo'n documentje te gebruiken.

 

Om een eerdere vraag te beantwoorden, nee geen oscam packages vanaf derde partijen gaan downloaden en installeren. Degene die je van ons krijgt is door ons zelf gecompileerd, wat min of meer garandeerd dat het goed werkt in onze omgeving en ook iets meer zekerheid geeft dat er geen stiekeme achterdeurtjes in zitten. Het enige wat je eventueel moet/kunt doen is de config files aanpassen. Als je die aanpast, worden ze bij een update niet overschreven (daar moet je dus op zich ook rekening mee houden).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #24 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 20 September 2017 - 08:33

Hallo allen,

 

Ik weet niet of ik dit topic mag 'hijacken' en/of als ik op dit forum een thread hierover kan aanmaken? Mede gekozen voor deze thread omdat ik deze instructies oa heb gebruik. Ik hoor het graag.

 

Ik heb namelijk een probleem om een user werkend te krijgen in Oscam. Ik heb diverse handleidingen (w.o. deze) en tips, van diverse forums gevolgd, maar ik krijg het maar niet werkend!
 
Op mijn Vu+ Duo (Openpli 6.0) heb ik nu Oscam gezet, als client, omdat mijn verbinding met de Zolder (Slaapkamer1) niet optimaal werkte. Op de Zolder (Slaapkamer1) is er een VU Solo (Openpli 4.0) met Cccam als server. 
Het aanmaken van een reader is geen probleem, dat werkt allemaal wel, en ik krijg beeld. Ook de locale kaart wordt dus gevonden. 
Maar uiteindelijk wil ik dat ook de Zolder (Slaapkamer1) als client kan inloggen op de Vu+ Duo (woonkamer), en omgekeerd, en dat de 3e receiver (slaapkamer2) ook gewoon op het netwerk van beide andere receivers intern een share krijgt. Er zullen dus 2 servers zijn, draaiend op 2 receivers, en 3 clients, waarvan 1 een dedicated client is, of eventueel als backupserver kan fungeren.
 
Uiteindelijk een 2e Solo (slaapkamer2) met Openpli 6.0 en Oscam opgezet, maar ook dan werken de clients/users niet, voor beide receivers niet. Ben al een paar dagen mee bezig, en al dat lezen brengt mij maar kleine wijzigingen, die helaas genoeg allemaal niet werken. Ik zal wel iets over het hoofd zien!?!
De VU+ Duo ook maar geupgraded naar Openpli 6.0 maar de users blijven offline. Ik keek oa ook naar een video van "De Transponder" (Ferrarisat, nov'15) waarbij ik ontdekte (na de video 2x te hebben bekeken) dat hun aangemaakte user helemaal niet online kwam, die bleef net als bij mij offline! Dit was tenminste in de opgenomen presentatie het geval. Klopt dit wat ik zag?
 
Ergens las ik dat oscam <-> oscam via een cam moet, waarbij bijvoorbeeld Camd35 wordt aangeraden, maar ook CCcam als protocol is okay zei men. 
Ben toen wat ermee gaan pielen, maar niks hielp. Het bleef allemaal offline. Heb na haast elke wijziging mijn oscam/CCcam + box(en) opnieuw opgestart. Daarnaast heb ik zowel met een interne ip als een host het geprobeerd, waarbij mijn externe ip port middels de router naar een andere port wordt geforward: bijv. 12121 <-> 21212. Trouwens ook dat even uitgeschakeld (1 op 1 port forwarding) om te kijken of er misschien iets daar mis ging, maar dat gaf ook geen soelaas.
 
Kan iemand mij op weg helpen? 
Ooit in 2010/2011 Oscam geprobeerd, maar ik kreeg het toen niet stabiel (wel de clients toen werkend, maar met freezes), en daarom maar gebleven bij CCcam. Nu waag ik dus een hernieuwde poging, want ik heb inmiddels issues met mijn clients in CCcam, welke ik niet kan oplossen, en lees bijna overal om CCcam te vervangen door oscam.
 
Hierbij wat info van mijn huidige config, hopelijk helpt dat om het probleem te detecteren, of adviezen wat te veranderen. 
Let wel dat ik diverse aanwijzingen heb geprobeerd uit te testen, maar niks werkte, en de hier onderstaande is de laatste wat ik had getest. Er kan dus her en daar wat 'residu' van een eerdere test zijn achtergebleven, zoals bijv user BBB02.
Een paar keer wel in de log gezien dat hij de clients niet vond, en/of ze niet kon verbinden, maar in de laatste opstelling vond hij geen van ze? Een deel van de Live-Log heb ik in een bijlage gedaan.
Wie kan mij op weg helpen, of mijn issue(s) meehelpen oplossen?
Bij voorbaat mijn dank!
 
Attached File  Live-Log_20Sep17.txt   10.79KB   3 downloads
 
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11390
 
[global]
disablelog                    = 1
serverip                      = 192.168.100.78 #IP eerst blank gelaten en daarna ingesteld tijdens testen
logfile                       = /dev/tty
preferlocalcards              = 1
 
[cache]
 
[cs357x]
port                          = 12000 #Eerst port Niet en daaarna Wel ingesteld tijdens testen
serverip                      = 192.168.100.78 #IP WEL en NIET ingesteld om te testen
 
[cs378x]
port                          = 12005 #zo gelaten
serverip                      = 192.168.100.78 #IP WEL en NIET ingesteld om te testen
 
[cccam]
port                          = 13000 #Eerst port Niet en daaarna Wel ingesteld tijdens testen
serverip                      = 192.168.100.78 #IP WEL en NIET ingesteld om te testen
nodeid                        = XXXX0017A9107XXXX
version                       = 2.3.0
 
[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 6
user                          = dvbapiau
boxtype                       = dreambox
 
[webif]
httpport                      = 8081
httpallowed                   = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1
 
 
# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11390
 
[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1
 
[account]
user                          = 2nd_box #Niet aangeraakt
pwd                           = 2nd_box #Niet aangeraakt
group                         = 1
 
[account]
user                          = leentjeXXX22
pwd                           = buurtXXX22
description                   = ZZZZZ.ZZZZ.ZZZ,13000 #(hostZ)
hostname                      = ZZZZZ.ZZZZ.ZZZ,13000
monlevel                      = 4 #aangepast op aanwijzingen van een thread van een forum (member), had het eerst op standaard gelaten
keepalive                     = 1
group                         = 1
cccignorereshare              = 1
 
[account]
user                          = testje2A
pwd                           = testing2A
description                   = AAAAAA.AAAAA.AAA #(hostA)
hostname                      = AAAAAA.AAAAA.AAA,12000
keepalive                     = 1
group                         = 1
 
[account]
user                          = AAA01
pwd                           = AAA01
description                   = 192.168.100.78
hostname                      = 192.168.100.78,13000
monlevel                      = 4 #aangepast op aanwijzingen van een thread van een forum (member), had het eerst op standaard gelaten
keepalive                     = 1
group                         = 1
 
[account]
user                          = BBB02
pwd                           = BBB02
description                   = 192.168.100.78
hostname                      = 192.168.100.78,12005
keepalive                     = 1
au                            = 1
group                         = 1
 
 
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11390
 
[reader]
label                         = lower_card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15,0
ratelimitecm                  = 4
ecmunique                     = 1
ratelimittime                 = 10000
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600
 
[reader]
label                         = upper_card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci1
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15,0
ratelimitecm                  = 4
ecmunique                     = 1
ratelimittime                 = 10000
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600
 
[reader]
label                         = Mainreceiver
enable                        = 0
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.100.99,12005
user                          = 2nd_box #Niet gewijzigd
password                      = 2nd_box #Niet gewijzigd
group                         = 1
 
[reader]
label                         = CCcam-server
enable                        = 0
protocol                      = cccam
device                        = ip_adress_server,12001 # Hier niet veranderd, maar ook tijdens een test veranderd in zowel interne IP als Host-ip inclusief bijbehorende port #
user                          = user # Hier niet veranderd, maar ook hier eigen id geprobeerd tijdens testen
password                      = password # Hier niet veranderd, maar ook hier eigen pw geprobeerd tijdens testen
group                         = 1
cccversion                    = 2.3.0
cccmaxhops                    = 2
ccckeepalive                  = 1
audisabled                    = 1
 
[reader]
label                         = Zolder
description                   = Zolder
protocol                      = cccam
device                        = NNNNNNNN.NNNNN.NNN,14400 #(hostN)
user                          = leentjeXXX11
password                      = buurtXXX11
inactivitytimeout             = 30
group                         = 1
cccversion                    = 2.3.0
ccckeepalive                  = 1
 
[reader]
label                         = Attic
description                   = Attic1
enable                        = 0
protocol                      = cs357x
device                        = 192.168.100.99,16000
user                          = leentjeXXX22
password                      = buurtXXX22
group                         = 1
 
 
[reader]
label                         = Attic-2
description                   = Attic-Server2
protocol                      = cccam
device                        = 192.168.100.99,16000
user                          = leentjeXXX33
password                      = buurtXXX33
inactivitytimeout             = 30
group                         = 1
cccversion                    = 2.0.11 #Las ergens dat versie niet uitmaakte, dus het zo gelaten bij deze.
ccckeepalive                  = 1

Edited by entouch, 20 September 2017 - 08:37.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 20 September 2017 - 10:09

Ik zie dat je bij cs387x reader 'mainreceiver' de enable op 0 hebt staan, dat gaat natuurlijk niet werken.
Ook moet je bij de cs387x server, bij serverip niets invullen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #26 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 September 2017 - 17:19

De uitleg van de transponder is slechts een eenvoudige uitleg hoe je het werkend kan krijgen en houd verder geen rekening met foute aanvragen en dergelijke.

 

Eigenlijk staat alles uitgebreid uitgelegd in de wiki: http://www.streamboa...v/wiki/OSCam/en

 

TIP: Bij de readers wordt zo te zien gebruik gemaakt van cdnl of tvv > de whiteheaderlist ontbreekt.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #27 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2017 - 08:38

Ik zie dat je bij cs387x reader 'mainreceiver' de enable op 0 hebt staan, dat gaat natuurlijk niet werken.
Ook moet je bij de cs387x server, bij serverip niets invullen.

 

Bedankt, die had ik weer uitgezet. De serverip blank gelaten nu:

[cs378x]
port     = 12005

 

Als ik mijn zolder-reader aanzet dan vermeld ie netjes de naam van het tv-kanaal waarnaar wordt gekeken op dat moment:

Proxies 2/2 (1 of 2 online)

 

 

Mainreceiver

ON

192.168.100.99

12005

cs378x

17C0:0100@00006A

Ned2 HD [Canal Digitaal]

no data

00:10:15
00:00:05

UNKNOWN

 

 

Zolder

ON

NN.NN.NNN.NNN

12100

cccam (2.2.1-3316)

17C0:0100@00006A

Ned2 HD [Canal Digitaal]

no data

00:03:20
00:00:05

CONNECTED
(1 of 1 cards)

 

 

Indien de zolder niet aanstaat, dan staat ie op unknown, en geeft geen beeld:

Mainreceiver

ON

192.168.100.99

12005

cs378x

5225:0100@00006C

unknown

no data

00:05:47
00:00:00

UNKNOWN

 

Kom tot de ontdekking dat het bij de ene zender wel wordt vermeldt en bij de andere weer niet. Maar goed, dat is niet van belang, als ik hem maar werkend krijg.
 

Wel merk ik nu op dat hij mijn kaartdetails dus niet krijgt, hij gaat zo te zien alle kaarten af w.o. 6A, 6C, 6D?

 

0500@051900/0B01/5225/25C

0100@00006A/5C00/5225/64

1818@00006C/0000/5225/64

1819@00006D/0000/5225/64

0100@00006C/5C00/5225/64

0100@00006D/5C00/5225/64

 

 

 

Groet.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #28 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2017 - 08:39

Wat files, w.o. het status overzicht

Attached Files


Edited by entouch, 25 September 2017 - 08:42.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #29 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2017 - 08:46

De uitleg van de transponder is slechts een eenvoudige uitleg hoe je het werkend kan krijgen en houd verder geen rekening met foute aanvragen en dergelijke.

 

Eigenlijk staat alles uitgebreid uitgelegd in de wiki: http://www.streamboa...v/wiki/OSCam/en

 

TIP: Bij de readers wordt zo te zien gebruik gemaakt van cdnl of tvv > de whiteheaderlist ontbreekt.

 

Dimmie,

 

Bedoel je dat ik een headerwhitelist moet toevoegen?

Zoals bijv deze: http://www.streamboa...HeaderWhiteList

 

Is dit hetzelfde als een oscam.whitelist, of vergis ik mij?

 

Zal het stukje users nogmaals grondig proberen te doornemen.

 

Groet.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 25 September 2017 - 14:48

Wat ik niet begrijp is dat niemand schijnbaar de standaard instelling van oscam gebruikt.
Als je oscam vanaf scratch installeert, hoef je alleen maar in de tweede box het ipadres van de masterbox in te vullen, een vinkje bij 'active' aan te klikken, en het werkt, je hoeft dus niets in de masterbox te doen.

Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niets in /etc/tuxbox/config/oscam/ het staan omdat bestaande config bestanden niet worden overschreven bij de installatie van oscam.

Standaard is oscam via poort 8081 te benaderen, dat is makkelijker configureren dan al die bestanden maar aanpassen met een (windows)editor.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #31 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 26 September 2017 - 16:21

Kan je ook OScam gebruiken als je én Ziggo én Canal Digitaal hebt op 1 decoder?



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #32 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 26 September 2017 - 16:29

Kan je ook OScam gebruiken als je én Ziggo én Canal Digitaal hebt op 1 decoder?

ja


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #33 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 26 September 2017 - 17:54

 

De uitleg van de transponder is slechts een eenvoudige uitleg hoe je het werkend kan krijgen en houd verder geen rekening met foute aanvragen en dergelijke.

 

Eigenlijk staat alles uitgebreid uitgelegd in de wiki: http://www.streamboa...v/wiki/OSCam/en

 

TIP: Bij de readers wordt zo te zien gebruik gemaakt van cdnl of tvv > de whiteheaderlist ontbreekt.

 

Dimmie,

 

Bedoel je dat ik een headerwhitelist moet toevoegen?

Zoals bijv deze: http://www.streamboa...HeaderWhiteList

 

Is dit hetzelfde als een oscam.whitelist, of vergis ik mij?

 

Zal het stukje users nogmaals grondig proberen te doornemen.

 

Groet.

 

 

Zoals uitgelegd in de oscam wiki.

 

Overigens klopt dit bijvoorbeeld

hostname                      = AAAAAA.AAAAA.AAA,12000

 

Zie weer in diezelfde wiki: http://www.streamboa...m.user#hostname

 

daar staat nergens vermeld dat je er nog een poortnummer achter moet zetten



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #34 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 26 September 2017 - 18:02

bijvoorbeeld NIET 

 

(woordje NIET vergeten te typen)



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #35 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2017 - 12:33

Wat ik niet begrijp is dat niemand schijnbaar de standaard instelling van oscam gebruikt.
Als je oscam vanaf scratch installeert, hoef je alleen maar in de tweede box het ipadres van de masterbox in te vullen, een vinkje bij 'active' aan te klikken, en het werkt, je hoeft dus niets in de masterbox te doen.

Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niets in /etc/tuxbox/config/oscam/ het staan omdat bestaande config bestanden niet worden overschreven bij de installatie van oscam.

Standaard is oscam via poort 8081 te benaderen, dat is makkelijker configureren dan al die bestanden maar aanpassen met een (windows)editor.

 

Tech, dat heb ik al gedaan. Maar nu wil ik dat beide boxen bij elkaar kunnen inloggen als client/gebruiker, ivm 2 verschillende kaarten.

De bestaande config files worden dus niet overschreven? Goed, ik had Oscam bij de 2e installatie hardhandig verwijderd, ook toen ik upgrade naar Openpli 6.0, misschien nogmaals van scratch beginnen? Maar gaat het mijn user-issue dan wel oplossen, want ik heb de readers wel werkend, alleen het gebruikers gedeelte blijft offline.

 

Editen doe ik sowieso via port 8081, dan elke keer te gaan ftp-en.

 

Heb de WiKi weer doorlopen, en er staat veel optionele keuzes in, welke ik dus ongemoeid laat? De rest heb ik zoals beschreven ingesteld, tenminste met mijn beperkte kennis van Oscam. Zoals ik zei had ik het ooit wel werkend, maar het was toen niet stabiel, veel freezes, etc. Maar dat was een aantal jaar geleden, en ik wilde een hernieuwde poging wagen om het nu wel werkend te krijgen. 



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #36 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 27 September 2017 - 13:51

 

 

De uitleg van de transponder is slechts een eenvoudige uitleg hoe je het werkend kan krijgen en houd verder geen rekening met foute aanvragen en dergelijke.

 

Eigenlijk staat alles uitgebreid uitgelegd in de wiki: http://www.streamboa...v/wiki/OSCam/en

 

TIP: Bij de readers wordt zo te zien gebruik gemaakt van cdnl of tvv > de whiteheaderlist ontbreekt.

 

Dimmie,

 

Bedoel je dat ik een headerwhitelist moet toevoegen?

Zoals bijv deze: http://www.streamboa...HeaderWhiteList

 

Is dit hetzelfde als een oscam.whitelist, of vergis ik mij?

 

Zal het stukje users nogmaals grondig proberen te doornemen.

 

Groet.

 

 

Zoals uitgelegd in de oscam wiki.

 

Overigens klopt dit bijvoorbeeld

hostname                      = AAAAAA.AAAAA.AAA,12000

 

Zie weer in diezelfde wiki: http://www.streamboa...m.user#hostname

 

daar staat nergens vermeld dat je er nog een poortnummer achter moet zetten

 

 

Dimmie, de AAAA staat voor een host-ip, die connecteert zoals je begrijpt van buitenaf.

Heeft ie geen dedicated port nodig, of vergis ik mij in deze bij oscam? Die port X wordt tenslotte intern via de modem weer geforward naar een andere port-nummer Y.

 

hostname
HakenGruen.png parameter is optional

host from which user connection is allowed

Example:

hostname = client.dyndns.org

Default:

hostname =

 

Dus "client.dyndns.org" is uiteraard de host van de andere box:

Bijvoorbeeld: BoxA (woonkamer) = clientA.dyndns.org en BoxB (zolder) = clientB.dyndns.org -> bij het client/user gedeelte gaat dus in BoxA de host van BoxB: clientB.dyndns.org

 
[account]
user                         = clientB
pwd                         = pwclientB
description              = zolder
hostname                = clientB.dyndns.org
keepalive                 = 1
group                       = 1
 
Klopt dit?
 

Bij mijn interne IP heb ik zowel een user met een port (192.168.100.99,12000) als eentje zonder port (192.168.100.99) geprobeerd, maar geen van deze opties lukt het mij om als gebruiker actief (ON-line) aan te loggen op de andere box.

Readers-gedeelte werkt zonder problemen.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #37 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 September 2017 - 00:19

clientB.dyndns.org > als je een dyndns.org adres gebruikt waar je WAN ip aan is gekoppeld dan gaat het intern verbinden natuurlijk op die manier nooit lukken als je die restrictie in je oscam.user file bij je clients zet. 

 

Je schrijft: " die connecteert zoals je begrijpt van buitenaf."; dat lees ik als WAN-sharing, wat illegaal is en dus hier niet besproken mag worden.

 

En voor wat betreft intern delen > daarvoor hoef je helemaal in je modem geen poorten te forwarden, ook dat is alleen nodig bij WAN sharing, wat illegaal is en dus hier niet besproken mag worden.


Edited by Dimmie, 28 September 2017 - 00:21.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #38 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2017 - 07:00

clientB.dyndns.org > als je een dyndns.org adres gebruikt waar je WAN ip aan is gekoppeld dan gaat het intern verbinden natuurlijk op die manier nooit lukken als je die restrictie in je oscam.user file bij je clients zet. 

 

Je schrijft: " die connecteert zoals je begrijpt van buitenaf."; dat lees ik als WAN-sharing, wat illegaal is en dus hier niet besproken mag worden.

 

En voor wat betreft intern delen > daarvoor hoef je helemaal in je modem geen poorten te forwarden, ook dat is alleen nodig bij WAN sharing, wat illegaal is en dus hier niet besproken mag worden.

 

Zoals ik zei ik kreeg hem intern niet aan de praat, dus extern ook geprobeerd. Welke restrictie heb jij over?



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #39 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2017 - 07:11

clientB.dyndns.org > als je een dyndns.org adres gebruikt waar je WAN ip aan is gekoppeld dan gaat het intern verbinden natuurlijk op die manier nooit lukken als je die restrictie in je oscam.user file bij je clients zet. 

 

Je schrijft: " die connecteert zoals je begrijpt van buitenaf."; dat lees ik als WAN-sharing, wat illegaal is en dus hier niet besproken mag worden.

 

En voor wat betreft intern delen > daarvoor hoef je helemaal in je modem geen poorten te forwarden, ook dat is alleen nodig bij WAN sharing, wat illegaal is en dus hier niet besproken mag worden.

 

Hoe zit het met de verbinding naar ons tuinhuisje of adresje aan de Costa? Kids zijn nu wat ouder, en willen zoals jullie begrijpen niet (altijd) met ons mee, bijkomend voordeel is dat wij buiten de schoolvakanties erop uit kunnen, maar thuis situatie moet dan ook nog actief blijven uiteraard, terwijl ook wij willen genieten op ons vakantieadresje. Via CCcam had ik het werkend, nu veel freezes, etc., maar ik heb ook de discussie gevolgd dat die al jaren niet up2date is, en de meesten adviseerden Oscam aan. Indien mogelijk via pm aub? Indien ongepast, delete aub.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #40 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 30 September 2017 - 09:49

Beiden is WAN sharing, dus illegaal en mag hier niet besproken worden.

 

Overigens heb je het in je oorspronkelijke posting #24 daar helemaal niet over. Daar heb je alleen een situatie binnenshuis geschetst.

 

Afgaande op die binnenshuis situatie die je schetst in je posting #24 en ervanuitgaande dat iedere decoder slechts 1 tuner heeft, blijf je dan net binnen de sid-limiet restrictie van de canaal digitaal kaart. Ga je die kaart dan nog meer sharendan loopt deze in strafmodus en krijg je freezes, dus het heeft sowieso geen zin om daarover na te denken. Voor buitenshuis activiteiten kun je bij Canaal Digitaal gewoon een extra smartcard bestellen tegen een gereduceerd maandtarief.


Edited by Dimmie, 30 September 2017 - 09:50.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users