Jump to content


Photo

Installeren OSCam, special van De Transponder


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #41 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 2 October 2017 - 16:05

Beiden is WAN sharing, dus illegaal en mag hier niet besproken worden.

 

Overigens heb je het in je oorspronkelijke posting #24 daar helemaal niet over. Daar heb je alleen een situatie binnenshuis geschetst.

 

Afgaande op die binnenshuis situatie die je schetst in je posting #24 en ervanuitgaande dat iedere decoder slechts 1 tuner heeft, blijf je dan net binnen de sid-limiet restrictie van de canaal digitaal kaart. Ga je die kaart dan nog meer sharendan loopt deze in strafmodus en krijg je freezes, dus het heeft sowieso geen zin om daarover na te denken. Voor buitenshuis activiteiten kun je bij Canaal Digitaal gewoon een extra smartcard bestellen tegen een gereduceerd maandtarief.

 

Nee klopt, want binnenhuis loopt het al fout. Maar daarom heb ik ook met een externe host geprobeerd, kijkend of ik dat wel werkend kreeg. Maar goed als het intern al niet lekker loopt, dan zou normaal gesproken extern het helemaal niet goed doen, toch.

 

Mijn Vu+ Duo heeft 2 tuners, en ik neem normaal gesproken 3-6 kanalen tegelijkertijd op, zonder freezes, via Cccam. Dus waarom zou Oscam dat dan niet aankunnen!?!?

De 2 VU Solo's hebben een HD aan hangen, maar oa mijn vrouw neemt nooit iets op. De extra kaarten opgezegd, omdat het via CCcam toen gewoon goed werkte zonder.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #42 entouch

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 2 October 2017 - 16:07

 

De uitleg van de transponder is slechts een eenvoudige uitleg hoe je het werkend kan krijgen en houd verder geen rekening met foute aanvragen en dergelijke.

 

Eigenlijk staat alles uitgebreid uitgelegd in de wiki: http://www.streamboa...v/wiki/OSCam/en

 

TIP: Bij de readers wordt zo te zien gebruik gemaakt van cdnl of tvv > de whiteheaderlist ontbreekt.

 

Dimmie,

 

Bedoel je dat ik een headerwhitelist moet toevoegen?

Zoals bijv deze: http://www.streamboa...HeaderWhiteList

 

Is dit hetzelfde als een oscam.whitelist, of vergis ik mij?

 

Zal het stukje users nogmaals grondig proberen te doornemen.

 

Groet.

 

Dimmie, kun jij mij hierover nog adviseren aub?

Of waar kan ik zo'n lijst vinden?

 

Is er verder een soort van prio-list, zoals in CCcam, ook benodigd?



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 2 October 2017 - 17:09

Nee.

 

3-6 kanalen regelmatig opnemen van een M7 kaart is vragen om ellende, die kaart kan er maar 4 simultaan aan. Max, en dat alleen nog onder ideale omstandigheden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #44 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 2 October 2017 - 18:14

Ik kan me niet voorstellen dat de M7 kaart in CCcam lekkerder loopt dan in oscam.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #45 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 2 October 2017 - 20:06

o jawel ........


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #46 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 2 October 2017 - 22:55

Ik geloof daar niets van. :) zonder extra zaken als een prio loopt het ruk.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #47 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 3 October 2017 - 08:16

tuurlijk heb je een prio nodig, je moet de zaken goed afstellen.

heb hier 2 dreamboxen, één met een tvv-kaart, één met een CD-kaart, beide kaarten worden onderling gedeeld. En een WAN-share met de dochter. Werkt allemaal perfect met CCcam - doe dat maar eens in oscam zonder eerst een master-diploma te moeten behalen en een paar weekends met de meest onduidelijke instellingen te moeten klooien. En intern sharen dat gaat nog, maar zodra men over WAN begint dan moet ge overal maar uw plan trekken, hier ook overigens.

een WAN share naar een familielid valt volgens mij niet in dezelfde categorie als een WAN share met een cardserver of met betalende klanten, daar kan ik voor inkomen dat men tegen is.

nu ja, zolang CCcam prima blijft werken zie ik geen enkel voordeel om naar oscam over te stappen, integendeel.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 3 October 2017 - 08:36

Die master voor CCcam hebben de meesten ook moeten behalen, al is dat dan ruim 10 jaar geleden.

Oscam is makkelijk in te stellen, zeer overzichtelijk en wat jij hebt opgezet, stelt wat instellen betreft in oscam, werkelijk geen ruk voor.

Overigens zonder enig verwijt aan jou en anderen:
Mij valt het op dat men indertijd wel de moeite nam om uit te pluizen hoe CCcam werkte maar dat met oscam niet wil/kan opbrengen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #49 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 3 October 2017 - 08:48

heb ruim een jaar geleden eens een poging gewaagd om oscam erop te zetten - heeft me 2 weken platte miserie gekost en toen had ik het wel gezien.

zolang Cccam hier doet wat het moet doen denk ik er niet aan om een nieuwe poging te ondernemen.

en neem maar van mij aan dat het maar 10 minuten kost om Cccam te doorgronden, alles staat netjes uitgelegd in de Cccam.cfg en zóveel schakelaars zitten daar ook niet in.

en de prio die haal je hier van de site.


Edited by jeanclaude, 3 October 2017 - 08:48.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #50 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 3 October 2017 - 09:03

Ik snap het volledig dat het je misschien maar 10 minuten kost, maar het opzetten van 4 oscam master/client boxen, kan binnen een paar minuten worden gerealiseerd, met name de webinterface maakt het allemaal wat makkelijker.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #51 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 October 2017 - 09:42

Ik snap het volledig dat het je misschien maar 10 minuten kost, maar het opzetten van 4 oscam master/client boxen, kan binnen een paar minuten worden gerealiseerd, met name de webinterface maakt het allemaal wat makkelijker.

 

Ik denk dat exact daar de schoen wringt.

Oscam kent vele config files waarvan je er veel niet gebruikt. Kijk je puur naar de inhoud van alle files dan kan ik snappen dat je snel afhaakt.

Maar zoals Tech aangeeft, richt je jezelf puur op de webinterface dan valt het reuze mee.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #52 river1950

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 3 October 2017 - 22:40

Wat ik niet begrijp is dat niemand schijnbaar de standaard instelling van oscam gebruikt.
Als je oscam vanaf scratch installeert, hoef je alleen maar in de tweede box het ipadres van de masterbox in te vullen, een vinkje bij 'active' aan te klikken, en het werkt, je hoeft dus niets in de masterbox te doen.

Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niets in /etc/tuxbox/config/oscam/ het staan omdat bestaande config bestanden niet worden overschreven bij de installatie van oscam.

Standaard is oscam via poort 8081 te benaderen, dat is makkelijker configureren dan al die bestanden maar aanpassen met een (windows)editor.

Hallo ik ben nieuw hier op het forum en probeer interne cardsharing heb twee dezelfde boxen VU+ solo se met de laatste openpli 4.0

Om dit werken te krijgen heb ik al veel geprobeerd, maar nu wil ik het doen zoals jij zegt, maar moet nu de boxen opnieuw flashen of kan ik oscam alleen opnieuw installeren

want ik kan de map /etc/tuxbox/config/oscam/ niet vinden in mijn ftp programma om te kijken wat daar instaat?

 

met vriendelijke groet,



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #53 river1950

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 3 October 2017 - 22:53

 

Wat ik niet begrijp is dat niemand schijnbaar de standaard instelling van oscam gebruikt.
Als je oscam vanaf scratch installeert, hoef je alleen maar in de tweede box het ipadres van de masterbox in te vullen, een vinkje bij 'active' aan te klikken, en het werkt, je hoeft dus niets in de masterbox te doen.

Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niets in /etc/tuxbox/config/oscam/ het staan omdat bestaande config bestanden niet worden overschreven bij de installatie van oscam.

Standaard is oscam via poort 8081 te benaderen, dat is makkelijker configureren dan al die bestanden maar aanpassen met een (windows)editor.

Hallo ik ben nieuw hier op het forum en probeer interne cardsharing heb twee dezelfde boxen VU+ solo se met de laatste openpli 4.0

Om dit werken te krijgen heb ik al veel geprobeerd, maar nu wil ik het doen zoals jij zegt, maar moet nu de boxen opnieuw flashen of kan ik oscam alleen opnieuw installeren

want ik kan de map /etc/tuxbox/config/oscam/ niet vinden in mijn ftp programma om te kijken wat daar instaat?

 

met vriendelijke groet,

 

Nou dat is ook toevallig heb weer zitten kijken maar heb het gevonden, kan ik die files dan weg gooien of de hele map oscam?



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #54 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 4 October 2017 - 06:14

 

 

 

Nou dat is ook toevallig heb weer zitten kijken maar heb het gevonden, kan ik die files dan weg gooien of de hele map oscam?

 

 

Nee natuurlijk niet weggooien. Jullie moeten goed lezen wat Tech schrijft, Oscam als deze is geïnstalleerd instellen via de webinterface.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #55 river1950

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 4 October 2017 - 07:46

Nou dan begrijp ik deze zin niet ,Dit werkt natuurlijk alleen als je nog niets in /etc/tuxbox/config/oscam/ het staan omdat bestaande config bestanden niet worden overschreven bij de installatie van oscam.
Wat word er dan bedoeld met deze zin?

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #56 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 4 October 2017 - 10:18

Gewoonweg dat als er iets staat in die map, al dan niet geïnstalleerd met een vorige versie van oscam, of via ftp erin gefreubeld, deze niet overschreven worden bij het instelleren van oscam vanuit de feeds.
Daarmee bedoel ik dus dat de standaard configuratie dan niet wordt mee geïnstalleerd omdat er al iets staat.

Als je eenmaal de standaard oscam hebt staan, is het een kwestie van inloggen via de webif van elke receiver, die is te vinden op ipadre van de box via poort 8081
http://ip-box:8081 waar ip-box dan uiteraard het ip adres van de box voorstelt.
Op de box ga je naar de readertab en klik een voorgeconfigureerde reader aan en verander in de optie ‘device’ het ip adres van de andere box in huis, (de gegevens achter de komma gewoon laten staan) en vink de ‘enable’ aan.
Exact hetzelfde doe je bij je ander box en zie, de verbinding naar elkaar is gerealiseerd.
Heb je maar één kaart, hoef je dit alleen opnde box te doen waarin géén kaart zit.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #57 river1950

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 4 October 2017 - 11:12

Dank je wel voor de uitleg en ga er mee aan de slag.
Ben een beetje traag van begrip sorry.

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #58 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 4 October 2017 - 11:38

of : open je browser, typ het IP-adres van je receiver in, Enter. OpenWebif opent zich. Aan de linkerzijde heb je de optie 'OSCam Webinterface'.

 

dan krijg je dezelfde pagina als IP-adres:8081.

 

Soms makkelijker te onthouden...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #59 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 4 October 2017 - 16:45

Ja dat is een goede idd denk je eigenlijk niet aan maar dat is wel makkelijk.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #60 river1950

  • Member
  • 14 posts

0
Neutral

Posted 4 October 2017 - 19:54

Krijg het niet voor elkaar zal wel geen standaard oscam hebben staan.

Nou de vraag hoe krijg ik nu de standaard oscam geïnstalleerd?

 

vriendelijke groet




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users