Jump to content

Photo

Advies decoder keuze bij meerdere TV's

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Boskabouter

• Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 22 October 2015 - 20:26

Goedeavond allemaal,

Graag zou ik van jullie een advies willen horen over het volgende.

In mijn huis wil ik de volgende mogelijkheden om de TV's aansluiten en de TV zenders van Ziggo te bekijken:

• Woonkamer kabel decoder aangesloten op een bedraad netwerk.
  • Optinoneel: Meterkast Synology 215 (NAS) om de opnames op te slaan.
  • Slaapkamer (1e verdieping) TV + kabel decoder met WiFi internet
  • Zolderkamer (2e verdieping) TV + decoder zonder kabel aansluiting maar wel WiFi internet

Het zou mooi zijn als ik de Ziggo kaart alleen in de decoder van de woonkamer kan plaatsen en deze intern kan delen met de andere decoders in mijn huis. (Intern cardsharen of tuner sharen?)

Hierbij zouden we het volgende willen doen:

• Iedere TV kan zijn eigen kanaal bekijken
  • De opgenomen programma's kunnen naar elke tv (decoder) gestreamd worden.
  • Eventueel de decoder op de 2e verdieping laten vervallen en hiervoor Chromecast, AppleTV of iets dergelijks gebruiken om de kanalen te streamen.

Op dit forum heb ik al behoorlijk wat zitten lezen en mijn gedachten / hoop gaan nu uit naar:

• Een decoder (Xtrend10k of Vu+ Duo)  met meerdere tuners voor in de woonkamer.
  • Indien mogelijk de Chromekast, AppleTV voor de slaapkamer of eventueel een decoder.
  • Indien mogelijk de Chromecast of ApppleTV voor de zolder.

Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Allemaal alvast bedankt voor jullie hulp hierbij.

Groeten,

Paul

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #2 _HarmeN

• Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 22 October 2015 - 21:35

ET-10000 met 3dvb-c en 1xdvb-c/t2 en chromekast kan je gewoon vanaf de et-10000 streamen/opnames bekijken werkt prima :)

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #3 Boskabouter

• Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 23 October 2015 - 19:30

Hoi Harmen,

Dit is goed nieuws.

Welke app werkt het beste samen met de Ipad?

Heeft er ook iemand ervaring met de beeldkwaliteit als we streamen via Chromecast.
M.a.w. Is HD kwaliteit mogelijk?

Alvast weer bedant voor jullie reactie.

Gr,
Paul

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #4 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 23 October 2015 - 21:21

Blackbox pro werkt prima. Ook met HD kanalen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #5 Boskabouter

• Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 25 November 2015 - 21:01

Hoi, het is uiteindelijk een Vu+ solo v2 geworden.

Dit is een goedkopere oplossing en dit lijkt ook goed te gaan.

Het streamen naar de Ipad (Blackbox Pro) gaat goed.

Vervolgens probeer ik deze weer te connecten met Chromecast maar dit lukt me nog niet.

Op de AppleTV krijg ik hem wel aan de gang, via Kodi, maar de kwaliteit valt erg tegen.
Het gaat dan voornamelijk om de resolutie en het niet synchroom lopen van het geluid en beeld.

De decoder zit via een kabel op een Netgear WNDR3700 router met DDWRT erop.
Apple tv hangt via een powerline in het netwerk. (AV500 Powerline Wi-Fi set TL-WPA4226KIT)

Heeft er iemand een idee hoe ik deze kan streamen naar de Chromecast of goed naar de AppleTV?

Bedankt alvast voor jullie hulp.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #6 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 November 2015 - 09:03

Op de AppleTV krijg ik hem wel aan de gang, via Kodi, maar de kwaliteit valt erg tegen.
Het gaat dan voornamelijk om de resolutie en het niet synchroom lopen van het geluid en beeld.

Als je stream 'transcoded' is, dan klopt dat wel. De Solo2 heeft slechts zeer beperkte transcoderingsmogelijkheden (voldoende voor een smartphone, maar meer ook niet).

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #7 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 26 November 2015 - 09:05

Hetgeen ook in de comparison chart staat.

Puur streamen gaat prima met een solo2.

Edited by Erik Slagter, 26 November 2015 - 09:05.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #8 Boskabouter

• Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 27 November 2015 - 13:07

Zojuist nog even contact gehad met mijn leverancier en nu zie ik dus dat er toch nog een klein misverstand is ontstaan.

Wat ik heb gekocht is een Vu+ Solo se v2 en niet de Vu+ solo v2.

In de comparison chart zie ik deze niet terugkomen.

http://wiki.openpli.org/comparison

Zou het streamen naar een andere TV, in HD kwaliteit, hiermee wel voor elkaar te krijgen zijn?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #9 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,497 posts

+1,810
Excellent

Posted 27 November 2015 - 14:26

De Solo2 SE en SE v2 gebruiken dezelfde image en zijn alleen op details anders.

Beide boxen worden gefabriceerd als als zapper, niet als PVR, en hebben geen mogelijkheid tot opnemen of streamen. Je verkoper had je daar op moeten wijzen.

edit: ik heb de Solo2 SE toegevoegd aan de comparison table.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #10 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 28 November 2015 - 09:25

BTW er is geen Solo2 SE. Het is SoloSE (met of zonder v2). Ze willen daar kennelijk al mee aangeven dat de SoloSE lager in de markt is gezet dan de Solo2, de gebruikte SoC suggereert dat ook.

Edited by Erik Slagter, 28 November 2015 - 09:26.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #11 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,497 posts

+1,810
Excellent

Posted 28 November 2015 - 13:21

Oops. Dat gaat bij veel mensen dan mis, het interpret staat vol met referenties naar een Solo2 SE... Ik revert de wiki wijzigingen wel even...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #12 Boskabouter

• Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2015 - 19:10

Mijn decoder gaat nu vervangen worden door een type met streaming mogelijkheden.

De keuze is nu tussen de Vu+ duo2 of de Xtrend ET 10000

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Xtrend ET 10000 met 4 kabeltuners erin.

Graag jullie voors en tegens in deze keuze.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #13 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 30 November 2015 - 19:58

Als je echt vier kabeltuners wilt, dan moet je even opletten:

- de VU+ Duo2 kunnen twee kabeltuners in

- De ET10000 kunnen theoretisch vier kabeltuners in, maar die heeft wat restricties op wat waar er in gestoken mag worden. Ik weet het niet meer uit m'n hoofd, maar er staat me bij dat je er géén vier kabeltuners in moet steken (want dan krijg je problemen).

Kijk ook even naar de Mut@nt HD2400, daar kunnen ook vier tuners in, zonder restricties. Of de et8500, die heeft ook geen restricties.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #14 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 November 2015 - 21:13

De VU+ Duo2 kan twee dual-kabeltuners aan.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #15 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 30 November 2015 - 21:54

3 x dvb-c en in het 4de slot een dvb-c/t tuner als ik me niet vergis.

- De ET10000 kunnen theoretisch vier kabeltuners in, maar die heeft wat restricties op wat waar er in gestoken mag worden. Ik weet het niet meer uit m'n hoofd, maar er staat me bij dat je er géén vier kabeltuners in moet steken (want dan krijg je problemen).

Kijk ook even naar de Mut@nt HD2400, daar kunnen ook vier tuners in, zonder restricties. Of de et8500, die heeft ook geen restricties.

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #16 _HarmeN

• Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 1 December 2015 - 09:20

3 x dvb-c en in het 4de slot een dvb-c/t tuner als ik me niet vergis.

Correct!

Tuner A: TDA10024 (DVB-C)
Tuner B: TDA10024 (DVB-C)
Tuner C: TDA10024 (DVB-C)
Tuner D: TDA18273 (DVB-C/T2)

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #17 Boskabouter

• Senior Member
  • 30 posts

+1
Neutral

Posted 17 December 2015 - 21:21

De Mut@nd HD2400 blijkt dus geen 4 kabeltuners te ondersteunen.
Dit staat ook vermeld in de handleiding.

Het is nu de Vu+ Duo2 geworden.
Deze werkt perfect met 4 kabeltuners erin (2x dualtuners).

Nu heb ik een AppleTv 2 met Kodi op een slaapkamer staan.
Hiermee wil ik het beeld vanaf de Vu+ Duo2 streamen.
Helaas blijkt dit alleen met sd kanalen te werken en zelfs dan stottert het beeld regelmatig.

Weten jullie of ik nog ergens iets moet en/of kan instellen om dit te verbeteren in de Vu+ tuner / Kodi?
Is er ook nog een mogelijkheid om te streamen via Blackbox naar een Chromecast of iets dergelijks.
Uiteindelijk wil ik natuurlijk de HD kanalen streamen naar deze tv.

Alvast bedankt voor jullie hulp?

Edited by Frenske, 29 December 2015 - 17:22.
Duo gewijzigd naar Duo2.

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #18 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 18 December 2015 - 04:05

De Mut@nd HD2400 blijkt dus geen 4 kabeltuners te ondersteunen.
Dit staat ook vermeld in de handleiding.
Het is nu de Vu+ Duo geworden.
Deze werkt perfect met 4 kabeltuners erin (2x dualtuners).
Nu heb ik een AppleTv 2 met Kodi op een slaapkamer staan.
Hiermee wil ik het beeld vanaf de Vu+ Duo streamen.
Helaas blijkt dit alleen met sd kanalen te werken en zelfs dan stottert het beeld regelmatig.
Weten jullie of ik nog ergens iets moet en/of kan instellen om dit te verbeteren in de Vu+ tuner / Kodi?
Is er ook nog een mogelijkheid om te streamen via Blackbox naar een Chromecast of iets dergelijks.
Uiteindelijk wil ik natuurlijk de HD kanalen streamen naar deze tv.
Alvast bedankt voor jullie hulp?

Paul, je idee voor transcoding vanuit je nieuwe VU+Duo2 naar je tablet(s) is prima.
Indien je tevens vanuit dezelfde bron, ofwel je "server" VU + Duo2 op andere plaatsen normaal HD wil kijken gebruik dan OpenPli met de plug-in Remote Fallback Tuner. Lees hier --> http://forums.openpl...fallback-tuner/

Koop op/voor de plaatsen waar je ook TV gaat en/of wil kijken een tweedehands STB (tuner is niet nodig, dus een XP 1000 Xtrend of een VU+Duo) waarop ook OpenPli en een netwerkaansluiting en een wereld gaat voor je open. Normaal zappen (STB kijkt naar Server) opnemen (via je NAS) en afspelen. Kortom alsof je direct kijkt op je VU+duo2, dus met diezelfde kwaliteit !!!!

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #19 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 18 December 2015 - 09:49

Ban? Daar doen we hier niet aan ;)

offtopic:

ik kan me er 1 herinneren, maar die denkt nog steeds overal op te moeten reageren... B)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Advies decoder keuze bij meerdere TV's #20 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 18 December 2015 - 10:15

Als voor de poort 8002 invoert in plaats van 8001 dan wordt het beeld automatisch verkleind (transcoding). Ik moet alleen zeggen dat de transcoding van de VU+ niet heel erg betrouwbaar werkt en je moet elke keer +/- 10 seconden wachten voordat je beeld hebt.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users