Jump to content


Photo

OSCam r11XXX

Toolchain OpenPLi 4.0

  • Please log in to reply
86 replies to this topic

Re: OSCam r11XXX #41 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 6 November 2015 - 07:09

ratelimitseconds = 11 # (9 schijnt ook prima te werken)

In webif is dit toch de parameter: Ratelimittime? Opmerking de opgave is in ms: 9000.

Als de ecm's per 10 seconden komen, is het niet aangeraden ratelimiet boven de 10 seconden op te geven.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OSCam r11XXX #42 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 6 November 2015 - 10:41

 

ratelimitseconds = 11 # (9 schijnt ook prima te werken)

In webif is dit toch de parameter: Ratelimittime? Opmerking de opgave is in ms: 9000.

Als de ecm's per 10 seconden komen, is het niet aangeraden ratelimiet boven de 10 seconden op te geven.

 

Ja oke  dat kan maar mijn vraag is kun je met Oscam via de kaart kijken b.v.b  NPO1/2/3 en via de server naar ORF1/2 zonder een ander cam te gebruiken.

Wat je hier ziet was een voorbeeld die ik ergens op een site vond maar bij mijn kennis niet werkt.



Re: OSCam r11XXX #43 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 6 November 2015 - 11:05

Je weet dat ik het hier niet kan beantwoorden  (wan sharing)


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OSCam r11XXX #44 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 6 November 2015 - 14:16

Laat dat dan aub voor iedereen duidelijk zijn en post voortaan dit soort configuraties, ook al is het een voorbeeld, niet meer publiek. Overleg dat aub per PM of per mail. Daarmee hoeven wij geen impopulaire maatregelingen te nemen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OSCam r11XXX #45 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 6 November 2015 - 19:34

Laat dat dan aub voor iedereen duidelijk zijn en post voortaan dit soort configuraties, ook al is het een voorbeeld, niet meer publiek. Overleg dat aub per PM of per mail. Daarmee hoeven wij geen impopulaire maatregelingen te nemen.

Sorry Frenske Zo had ik het niet bedoeld. maar je hebt gelijk. Ik was even te ver door gegaan in mijn  enthousiasme.



Re: OSCam r11XXX #46 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 6 November 2015 - 21:33

Geen probleem verder. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OSCam r11XXX #47 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 8 November 2015 - 22:32

Hallo,

 

Ik heb een flink probleem met oscam 11081. In mijn vu+ duo2 stuurt oscam een kaart van Canaldigitaal aan en een kaart van tntsat. Het probleem is nu, dat, wanneer een opname op een kanaal van tntsat wordt gestart, het scherm voor CD op zwart gaat. Dit kan zijn tijdens live naar CD kijken of een opname die wordt gemaakt.

 

Herstellen gaat door oscam opnieuw te starten. Dan draait alles weer normaal, CD en tntsat. Maar je opname is dan al naar de knoppen. Vooral als je er pas een uur later achterkomt...

 

Er zit dus ergens een foutje  :angry:

Vorige versies van oscam, zo van ergens begin vorige week/vorig weekend, hadden hier geen problemen mee.

 



Re: OSCam r11XXX #48 adri

  • Senior Member
  • 372 posts

+5
Neutral

Posted 8 November 2015 - 23:14

Maarten,

 

Heb je dit gemeld bij http://www.streamboard.tv?

Daar zitten de ontwikkelaars van Oscam.



Re: OSCam r11XXX #49 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 8 November 2015 - 23:17

Vandaag kom ik er niet meer aan toe maar na morgen zal er een update beschikbaar komen.
Of die het probleem oplost weet ik niet maaar iknzou even wachten met melden.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam r11XXX #50 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 8 November 2015 - 23:39

Alhoewel OSCam net als PLi "unstable" blijft en je onzekerheden niet met elkaar wil versterken, is het misschien toch een idee om de updates van OSCam mee te laten lopen?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OSCam r11XXX #51 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 9 November 2015 - 06:37

Goed idee. Maar ik zou dit toch niet doen: plots zit je dan met een oscam die het net weer niet doet. Kan je ook geen vorige versie terugzetten.

Laat het zo stellen: OScam is enkel redelijk stabiel voor cdnl en tvvl.

Ideaal bouw je zelf je oscam. Kan je altijd zelf terug gaan naar een vorig werkende versie. Er bestaan goede handeidingen hoe je OSCam zelf kan bouwen met Simplebuild.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OSCam r11XXX #52 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 9 November 2015 - 06:47

Ik persoonlijk vind dat een slecht advies, we zorgen er altijd voor dat we een oscam versie gebruiken die werkt.
Je zit dus nooit zomaar met een niet functionerende oscam.
De stelling dat oscam redelijk werkt met CD en TVV raakt kant nog wal. Het merendeel van de ontwikkelaars is duits dus ga er maar van uit dat de kaarten die daar gebruikt worden, echtbwel correct funktioneren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam r11XXX #53 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 9 November 2015 - 07:19

Hoezo je vind dit een slecht advies? Het idee is goed. Maar ik zou dit toch niet doen.

Momenteel loopt de  oscam update niet mee met de oscam svn. en wordt slechts ge-upate bij grote veranderingen. Dus ik zou dit zo houden: in openpli updaten wanneer het voor openpli goed is.

- OSCam wordt bijna dagelijks aangepast en soms gaat door die aanpassing(en) iets verkeerd.

- de stelling is: redelijk stabiel met cdnl en tvvl. Met deze providers heb je geen update nodig die de oscam svn volgt.

- tntsat is een Franse provider

 

Het advies om zelf te bouwen is als je zelf de laatste svn wil testen. (had er moeten bijstaan).

 

We schrijven dus ongeveer hetzelfde!


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OSCam r11XXX #54 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 9 November 2015 - 07:55

Hoezo je vind dit een slecht advies? Het idee is goed. Maar ik zou dit toch niet doen.

Momenteel loopt de  oscam update niet mee met de oscam svn. en wordt slechts ge-upate bij grote veranderingen. Dus ik zou dit zo houden: in openpli updaten wanneer het voor openpli goed is.

- OSCam wordt bijna dagelijks aangepast en soms gaat door die aanpassing(en) iets verkeerd.

- de stelling is: redelijk stabiel met cdnl en tvvl. Met deze providers heb je geen update nodig die de oscam svn volgt.

- tntsat is een Franse provider

 

Het advies om zelf te bouwen is als je zelf de laatste svn wil testen. (had er moeten bijstaan).

 

We schrijven dus ongeveer hetzelfde!

Ha, inderdaad, ik begreep je dus verkeerd, ik dacht dat je de OpenPLi oscam-updates bedoelde :)

 

In dat geval is het dus een goed advies om de (OpenPLi) oscam updates af te wachten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OSCam r11XXX #55 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 November 2015 - 08:38

Mooi dan is dat uit de lucht en Ik ben het er ook helemaal mee eens, er is nl geen enkele reden om "iets" nodeloos te updaten, zeker als het in dit geval maar 1 doel heeft nl. tv kijken. Ik wilde alleen maar de discussie aanzwengelen ;)

 

@Jan met enige regelmaat compileer ik een release en met Simplebuild is dat letterlijk uiterst simpel, maar dank voor de tip ;)

 

Btw Ik ben dit draadje begonnen, omdat ik het idee had dat er een bug was gesquashed die voor nogal wat blank screens zorgde tijdens het zappen, zie de eerste post er maar op na en had ik het idee om deze release hier te plaatsen, echter werd er direct overnight een update geplaatst (met dank aan Tech).


Edited by 40H3X, 9 November 2015 - 08:41.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OSCam r11XXX #56 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 9 November 2015 - 09:18

ja, had ik in de gaten (Topic Starter)

je gebruikt toch ook upload script naar je OpenPLi ontvanger(s) in simple build ;)

./simplebuild upload bestandsnaam

zie: Simplebuild (2.42/1.44) *Howto/Anleitungen/Instructions* : wie bekomme ich die neu gebaute cam in meiner *box zum laufen


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OSCam r11XXX #57 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 November 2015 - 10:43

Neeuhh ik doe het handmatig ftp -> chmod 755 -> killall -9 oscam -> oscam -b maar "danke für den hinwies" ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OSCam r11XXX #58 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 9 November 2015 - 10:52

Ik geloof dat ik wel wat heb losgemaakt. Wat een reacties. Voorlopig wacht ik even af tot Tech ernaar heeft gekeken. Ik heb een backup teruggezet van enkele dagen geleden, met build 11064. Volgens mij deed die het nog goed. Ik kan vanavond pas testen of die inderdaad geen probleem geeft.

 

Het enige vervelende zou zijn dat ik nu even geen updates kan doen  ;)

 



Re: OSCam r11XXX #59 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 9 November 2015 - 11:16

Het enige vervelende zou zijn dat ik nu even geen updates kan doen  ;)

 

Updaten is mijns inziens m.b.t. PLi geen noodzaak, Ik heb de filosofie dat ik alleen update als ik een probleem heb en enigszins zeker weet dat het m.b.v. een update wordt verholpen, voor de rest kijk ik er TV mee ;)

 

Maar wat mij betreft mag je natuurlijk zoveel updaten als je wilt en als je, zoals in jou geval, een (stabiele) backup hebt is het ook risicoloos.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OSCam r11XXX #60 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 9 November 2015 - 12:59

De nieuwe oscam release is vanaf morgen (dinsdag) pas beschikbaar via de feeds.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users