Jump to content


Photo

Ziggo en kabel scan


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 November 2015 - 16:23

heb sinds vorige week een melding op NPO 3HD staan dat Ziggo onderhoud heeft gepleegd en waar het op neer komt is dat ik een verse kabelscan moet doen.

Echter de kabel scan weigert bij mij op m'n ET8000

heb de  nieuwe Ziggo gegevens Frequentie 474000 en Net-ID 05555 ingegvoerd maar krijg geen kabel scan

wat kan er hier verkeerd gaan?



Re: Ziggo en kabel scan #2 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 4 November 2015 - 16:26

Freq is 474 en geen 474000.


Edited by catastrofus, 4 November 2015 - 16:27.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Ziggo en kabel scan #3 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 November 2015 - 16:36

heb inmiddels meer mogelijkheden gevonden 474 en 164 al dan niet met nullen er achter als frequentie

en ook de netwerk-ID 4444 ofwel 04444 als je 5 cijfers kan invullen (dit naast de al eerder genoemde 5555

 

maar de cable scan blijft weigeren

Hoe stel ik dit juist in?

Regio is Amsterdam en ik zat voorheen bij UPC



Re: Ziggo en kabel scan #4 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 November 2015 - 17:01

gevonden!

het is de kabelscan plugin die niet goed werkt.

Met het gewone zenders zoeken was het zo voor elkaar :D



Re: Ziggo en kabel scan #5 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 4 November 2015 - 17:03

Lijkt me sterk:
Voor Joepiesie gebied geldt:
164 Mhz
NetwerkID 43136
QAM64

Werkt als een kanarie.... 343 zenders gevonden..

Re: Ziggo en kabel scan #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 November 2015 - 17:57

De cablescan werkt inderdaad uitstekend alleen als je hem van verkeerde info voorziet gaat die dat met die foute info proberen.
Het is de gebruiker die het niet goed doet ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ziggo en kabel scan #7 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 November 2015 - 18:10

Idd je info voor upc klopt goldeneye

 

Tech ik geef bij cable scan dezelfde ino als bij zenders zoeken

Ik hoor graag wat ik daar niet goed aan doe

zoals gezegd met zender zoeken nu wel alles gevonden



Re: Ziggo en kabel scan #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 November 2015 - 18:22

Bij de cablescan moet je de 'home-frequentie' voor de regio waar je in woont, ingeven.

Buiten die info moet je je regiocode weten, en de symbolrate en de modulatie.

Voor mijn gebied (regio zevenaar) is dat 164mHz, symbolrate 6900, netwerk-id. : 43142, Modulatie: QAM64

 

Als ik die gegevens gebruik komen alle kanalen, in de ziggo sortering in een boeket met de naam Ziggo, binnen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ziggo en kabel scan #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 4 November 2015 - 18:23

Hier ook geen enkel probleem met oa. de ET10000 of de HD500C in het voormalig UPC gebied. 361 kanalen gevonden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ziggo en kabel scan #10 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 4 November 2015 - 18:46

Grappig, ik was van mening dat ze dat voor oud-upc & oud-ziggo gebied deze instellingen hadden gelijk getrokken...  :mellow:

Want voor (het gehele) oud-ziggo gebied is het 474 MHz, symbolrate 6875, nid 5555, qam64.

 

 

Bij de cablescan moet je de 'home-frequentie' voor de regio waar je in woont, ingeven.

Buiten die info moet je je regiocode weten, en de symbolrate en de modulatie.

Voor mijn gebied (regio zevenaar) is dat 164mHz, symbolrate 6900, netwerk-id. : 43142, Modulatie: QAM64

 

Als ik die gegevens gebruik komen alle kanalen, in de ziggo sortering in een boeket met de naam Ziggo, binnen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Ziggo en kabel scan #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 November 2015 - 18:51

Ik heb één keer ingesteld dat ik in gebied van provider "UPC" zit (naam is arbitrair, daar kun je nu net zo goed "Ziggo" van maken), ik heb een cables.xml file gemaakt waar een aantal gebruikte frequenties in staan (alleen de 164 Mhz is relevant, overigens), die onder dezelfde naam hangt. Op zich even wat werk, maar betaalt zichzelf snel genoeg terug, want nu kan ik gewoon elke keer een gewone scan doen (zoals je ook een sat scan doet), zonder die rare plugin. Ik hoef dan ook niks in te voeren. Start scan, klaar. Wel even "network scan" aanvinken.

 

Voor de liefhebbers wil ik die cables.xml wel even posten. Daarna moet je je tuner instellen op "provider" (niet op frequentiebanden of kanalen dus) en de juiste naam invoeren.


Edited by Erik Slagter, 4 November 2015 - 18:51.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo en kabel scan #12 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 4 November 2015 - 20:12

Bij de cablescan moet je de 'home-frequentie' voor de regio waar je in woont, ingeven.

Buiten die info moet je je regiocode weten, en de symbolrate en de modulatie.

Voor mijn gebied (regio zevenaar) is dat 164mHz, symbolrate 6900, netwerk-id. : 43142, Modulatie: QAM64

 

Als ik die gegevens gebruik komen alle kanalen, in de ziggo sortering in een boeket met de naam Ziggo, binnen.

met regio code bedoel je de netwerk id?

zal het morgen nog eens proberen, wellicht heb ik iets over het hoofd gezien.

 

Erik ik hou me aanbevolen voor die .xml file



Re: Ziggo en kabel scan #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 5 November 2015 - 06:49

Ik hou me ook aanbevolen voor die xml maar heb je met die xml niet alles door elkaar staan nadat je de zaak hebt gescand?

Hij scant toch dan elke transponder één voor één ?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ziggo en kabel scan #14 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 5 November 2015 - 09:59

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van een cable.xml. Begrijp best dat het voor mensen makkelijk is omdat je hiermee heel snel kunt scannen (al het overbodige haal je eruit). Nadeel is steeds maar weer dat als de provider een stoelendans doet jij er met je cable.xml naast de pot piest. Je moet dan eerst weer de correcte cable.xml zien te krijgen (editen).. Werkt naar mijn idee dus juist averechts. Maar het is uiteraard mijn persoonlijke mening.

 

Gewoon zorgen voor goed aansluitmateriaal (AOP, kabel(s) en connectoren). Eventueel een Tratec 752N versterker voor het gebruik van meerdere TV's/ontvangers. Gewoon de kabelscan optie gebruiken.. Werkt in dat geval altijd..

 

Gisteren nog even uitgevoerd i.v.m. start Ziggo-Sport..



Re: Ziggo en kabel scan #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2015 - 12:38

Ik hou me ook aanbevolen voor die xml maar heb je met die xml niet alles door elkaar staan nadat je de zaak hebt gescand?

Hij scant toch dan elke transponder één voor één ?

Ja, wat is dan het probleem? Het enige wat hij doet is de lamedb updaten, niet je bouquetten... Dat vind ik nou juist zo mooi aan deze methode :)


Edited by Erik Slagter, 5 November 2015 - 12:39.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo en kabel scan #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2015 - 12:40

@goldeneye, in die cables.xml hoeft in principe alleen je NIT-complex te staan, één frequentie dus. De rest vindt-ie zelf wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo en kabel scan #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2015 - 12:42

Zoiets zou dus in principe voldoende moeten zijn, voor het ex-UPC gebied:

<?xml version="1.0" ?>
<cables>
	<cable name="UPC" flags="0">
		<transponder frequency="164000000" symbol_rate="6900000" fec_inner="0" modulation="3"/>
	</cable>
</cables>

Moet ik nog eens proberen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ziggo en kabel scan #18 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 5 November 2015 - 14:19

 

Ik hou me ook aanbevolen voor die xml maar heb je met die xml niet alles door elkaar staan nadat je de zaak hebt gescand?

Hij scant toch dan elke transponder één voor één ?

Ja, wat is dan het probleem? Het enige wat hij doet is de lamedb updaten, niet je bouquetten... Dat vind ik nou juist zo mooi aan deze methode :)

 

En via welke referentie "weet" PLi dan dat een zender in een bouquet gekoppeld is aan een zender in je lamedb? Is dat de PID?

In bredere zin zou ik weleens een goede uitleg willen lezen hoe het allemaal nu ongeveer werkt, heb dat leesvoer nog niet gevonden op het www; of het is te simpel en legt niets uit of het is meteen ver de diepte in en onbegrijpelijk voor mij.



Re: Ziggo en kabel scan #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 November 2015 - 14:53

Ik zal er een voorbeeld bij pakken, dan legt wat makkerlijker uit.

 

Neem bijvoorbeeld "BBC One HD", daarvan staat in de lamedb:

1b1d:011a0000:0802:0002:25:0
BBC One HD
p:BSkyB,c:001518,c:02151b,c:031518,c:041519,c:050001,c:090000

Dit zijn

<sid>:<namespace>:<tsid>:<onid>:<service type>:<service number>
<zender naam>
p:<provider naam>,c:<pcr pid>,c:02151b,c:031518,c:041519,c:050001,c:090000

waarbij alles in hexadecimaal is, behalve "service type" en "service number", die zijn om een of andere reden in decimaal weergegeven.

 

 

Als je dan kijkt naar de service reference in een bouquet file, dan is die van deze zender:

1:0:19:1B1D:802:2:011A0000:0:0:0

dit zijn:

<entry type>:0:<service type>:<sid>:<tsid>:<onid>:<namespace>:0:0:0

het entry type voor "gewone" zenders is altijd "1", het service type is hier hexadecimaal (25d = 19h).

 

In de namespace vind je vervolgens de satelliet orbital terug, 011Ah is 282d, dus 28,2. Er zijn ook nog "fake" namespaces voor DVB-C en DVB-T, respectivelijk FFFFh en EEEEh.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ziggo en kabel scan #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 November 2015 - 10:32

In de lamedb zijn zenders ook nog gekoppeld aan "transponders" (c.q. complexen+frequenties, in het geval van DVB-C/T). En door dat mechanisme is het vaak voldoende om alleen een network scan te doen van de transponder met de NIT er op, de informatie van de transponders wordt bijgewerkt in de lamedb en vaak werkt het dan weer. Meestal is het niet nodig om wijzigingen aan te brengen in het bouquet (c.q. de servicerefs die daar in staan).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users