Jump to content


Photo

Vu Ultimo boot probleem

Vu Ultimo

  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 24 November 2015 - 04:16

Zo ik heb weer eens een Vu op de tafel staan en wel een Vu Ultimo...

 

Deze is van mij zelf geweest en heb ik aan een kennis van mij verkocht in verband met de aanschaf van een vu duo 2...

 

Zo nu het probleem:

 

Als je de box koud inschakelt (is uren van het lichtnet geweest) dan start die gewoon op en alles werkt perfect..

 

Je kunt de box ook gewoon opnieuw starten  en zo...

 

Maar..... als je hem dan correct (of niet correct) afsluit en hem dan van het lichtnet afhaalt en weer inschakelt dan gebeurd er het volgende:

 

Schakelaar aan .. Vfd display geeft Vu aan en op het beeld op de tv verschijnt een vu logo(correct)... dan komt open pli bootlogo dat geheel gecrashed uitziet... of alleen maar willekeurige kleuren pixels...

 

Dan verschijnt na een tijd op het vfd display de laatste zender die opgezet is geworden en box reageert nergens meer op...(afstandsbediening en toetsen op het apparaat zelf)

 

De box is dan ook niet meer via usb te flashen (ziet de stick geheel niet.. heb zo'n stick met ledje erin)en via telnet alleen maar wartaal via rs232.

 

Laat je de box geheel weer afkoelen (een uurtje) dan boot die gewoon weer en is ook via usb weer te flashen.. (zelfs het flashen gaat dan goed zonder problemen)

 

Lijkt wel een defecte flash chip...

 

Ga hem morgen eens met de koelspray "bewerken"

 

Ik hoop niet dat het de flash is want die kun je zomaar niet vervangen denk ik vanwege de software die daar vanuit de fabriek in staat..

 

Laat wel wat weten als ik iets meer weet waar het probleem in zit... Is in ieder geval een warm/koud probleem... Elco's denk ik niet want die werken beter als ze warm zijn dan zou het probleem omgekeerd moeten zijn.. 

 

Als iemand een tip heeft laat het maar weten

 

Alvast bedankt.....

 

 





Also tagged with one or more of these keywords: Vu Ultimo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users