Jump to content


Photo

Hoe: Alleen OPENPLI image upgraden?

OPENPLI

  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 BlackNeon

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2015 - 15:09

Beste leden,

 

Hoe kan ik alleen de openpli image uprgaden en de instellingen behouden??

Mijn Mut@nt HD2400 is gecrasht na een verkeerde plugin te downloaden.. Ik krijg alleen maar Green screen of death! de decoder reboot en loopt krijg je screen weer te zien en gaat zo door... Ik heb met BackupSuite de meeste recente backup gebruikt om de boel weer te herstellen, alleen mijn image die werkte is 14 maanden goed, dus de meest recente bacup versie is van jaar 2014.. En vrij oud.. Ik wil graag alleen de image upgraden en de instellingen behouden hoe doe ik dat? Of hoe kan ik alleen mijn instellingen herstellen als ik nieuwe image erop gooi??? Als het kan wat ik wil , ben ik van om OPENATV erop te flashen.. Ben wel nieuwschierig hoe die werkt.

 

Willen jullie mij veder helpen?

M,v,g BlackNeon.



Re: Hoe: Alleen OPENPLI image upgraden? #2 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 5 December 2015 - 15:17

Telnet sessie starten
Zodra de box leeft even INIT 4 ingeven
Dan je foute plugin verwijderen
INIT 3

Re: Hoe: Alleen OPENPLI image upgraden? #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 December 2015 - 15:40

Met de backup die je terug gezet hebt even met de (Standaard PLI) plugin AutoBackup een backup maken met de optie "Maak Autoinstall bestand aan" aangevinkt deze backup op je hdd laten zetten (of USB stick) en dan opnieuw flaschen met de recentste image en dan zet deze plugin (gaat automatisch) alles weer terug, maar dan alleen de nieuwste versie van alle plugins en dus ook de image.

 

Hoop dat het lukt.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Hoe: Alleen OPENPLI image upgraden? #4 BlackNeon

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2015 - 21:18

Bij backup Suite heb je als je je instellen vanuit een backup terug wilt zetten de optie alleen kernel alleen root of standaard (allebij) als ik logisch nadenk denk ik dat root de instellingen zijn die in het geheugen of dergelijke zijn opgeslagen en kernel zal dan de Image versie.. En als ik dan alleen de root zal herstellen dan is het goed of niet?? En tijdens het backup maken kan ik ook ervoor kiezen om alleen kernel te backupen of de root of gewoon alles. Ik heb alleen de root backuppen nooit geprobeerd en ik zal niet weten hoe mijn machine erop gaat reageren..........

 

volgens mij cobus heb ik wat u tipte in het verleden al geprobeerd.. Backup prog van openPli gebruiken, backuppen op usb en na flashen van nieuw image krijg je melding dat je je instellingen terug kunt zetten.. Volgens mij heb ik ooit eens geprobeerd en wat van de eind resultaat niet helemaal tevreden dus vandaar dat ik waarschijnlijk BackupSuite ben gaan gebruiken.... IK herhinger me het niet zo even... Maar ik probeer uw tip wel uit.

 

groetjes, en als er nog tips zijn ik lees het graag van jullie! :-)



Re: Hoe: Alleen OPENPLI image upgraden? #5 BlackNeon

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:30

Ik heb mijn probleem heel simpel opgelost :-) Gewoon online een software update laten uitvoeren. De image wordt geupdate naar de laaste bekende versie en je behoud al je instellingen :D Tip voor iedereen. Ik heb daarna gelijk een backup gemaakt herstart en alles werkt zoals het hoort :-)





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users