Jump to content

Photo

Opnamen glitches

• Please log in to reply
161 replies to this topic

#1 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 5 December 2015 - 23:52

Wie heeft er last van grafische blokkerige glitches als je de videos die je hebt opgenomen met een Xsarius Fusion HD afspeelt? Ook met het snel vooruitspoelen zie je veel glitches in opgenomen gedeeltes.

Als ik opnames afspeel op me pc zijn ze flawless. Ik neem dingen op met een usb stick class 10. lezen is toch ook altijd sneller als schrijven op usb media dus daar kan het waarschijnlijk ook niet aan liggen dacht ik.

Dit gebeurt ook met timeshifts.

Re: Opnamen glitches #2 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 5 December 2015 - 23:54

Heb je het ook geprobeerd met een USb HDD ? En neem je op van de DVB-S tuner of DVB-C/T tuner ?

Re: Opnamen glitches #3 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:26

Nee niet geprobeerd met usb HDD en ik neem op van DVB-C. Zal later nog NAS recording testen.

Maar de opnames worden op de pc vlekkeloos afgespeelt, met openpli zijn die glitches random soms 10 minuten nergens last van en soms om de 10 seconden glitches.

Re: Opnamen glitches #4 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:30

Ik heb hier wat opnames gedaan op een 16Gb stick maar geen glitches gezien, maar misschien zijn de opnames te kort.

Edited by jbnl, 6 December 2015 - 00:30.

Re: Opnamen glitches #5 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:36

Van een NAS afspelen ook glitches, had een opnamen van Anderhalve uur en die glitches zijn ook echt random. Je ziet ze meteen als je snel vooruit spoelt.

Edited by bitfreak, 6 December 2015 - 00:39.

Re: Opnamen glitches #6 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:44

Nou net nog even wat opnames gemaakt en nu ook 1x gezien bij afspelen. Spoel ik terug naar dezelfde tijd is het niet meer zichtbaar.
Denk iets van een driver probleem, ik gebruik een usbstick als opname medium.

Re: Opnamen glitches #7 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:45

Je zal echt wat langer moeten opnemen en soms zie je ook een half uur geen glitches het is ook echt random , maar als die glitches eenmaal er zijn  dan komen ze om de minuut of zo.

Re: Opnamen glitches #8 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:46

Nou ik heb het nu ook gezien.

Re: Opnamen glitches #9 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 00:47

ja las ook ergens dat het al een ouwe bug was die in 2012 al een keer was opgelost of zo , zal wel weer terug gekomen zijn of zo , en vooral op de Xsarius Fusion HD dan

Re: Opnamen glitches #10 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2015 - 01:03

We zullen zien.....

Re: Opnamen glitches #11 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2015 - 10:43

De opname is dus wel goed begrijp ik?

Ik denk dat de drivers na een seek niet netjes naar de eerstvolgende I-frame zoeken. Op zich niet echt problematisch, maar niet de schoonheidsprijs.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Opnamen glitches #12 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 11:06

De opnames zijn glashelder , het probleem onstaat ook zonder vooruit of achteruit te spoelen. op een gegeven moment worden die glitches  dan zo erg dat een film kijken niet mogelijk is.

Re: Opnamen glitches #13 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2015 - 11:57

Aha, okee, dan gaat het om wat anders.

Als je even terugspoelt, zitten de glitches dan precies op dezelfde plaats of verandert dat telkens?

Hoe dan ook lijkt dit op een driver bug.

Ik heb een tijdje TV gekeken op zo'n Fusion HD en ik kan me dit niet herinneren. Wel met spoelen.

Waar speel je eigenlijk van af? Misschien dat de video buffer niet snel genoeg gevuld wordt en dus timeouts?

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Opnamen glitches #14 bitfreak

• Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 6 December 2015 - 12:20

De glitches veranderen van plaats en ik speel af van class 10 usb stick en nas (nfs)

Re: Opnamen glitches #15 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2015 - 12:24

Als men glitches ziet en men spoelt terug dan zie je ze niet meer op hetzelfde tijdstip.

Ik heb het ook gisteren gezien bij een opname op USB.

Soms wel soms niet.

Re: Opnamen glitches #16 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2015 - 12:25

Ik gebruik (ook) NFS, over gigabit.

Begrijp ik nu dat er twee gebruikers zijn met hetzelfde probleem?

Re: Opnamen glitches #17 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,917 posts

+486
Excellent

Posted 6 December 2015 - 13:41

En beide problemen met het afspelen van media via USB?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Opnamen glitches #18 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2015 - 13:46

Dat is inderdaad een interessante invalshoek. Misschien dat USB de DVB hardware dwarszit.

Re: Opnamen glitches #19 jbnl

• Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 6 December 2015 - 13:48

Ik heb idd gebruik gemaakt van een USB stick. Het vreemde is dat het soms optreedt en soms niet. Zal het eens proberen met een USB hdd.

Re: Opnamen glitches #20 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2015 - 14:08

Maar we hadden ook iemand met NFS volgens mij.

Edited by Erik Slagter, 6 December 2015 - 14:09.

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users