Jump to content


Photo

Welk protocol in Oscam

Protocol Oscam

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 14 December 2015 - 21:00

Hoi mensen,

 

Oscam bied verschillende mogelijkheden om je box te verbinden zoals:

 

Cs357x

Cs378x

CCcam

Newcamd

GBox

 

Heb wel eens gelezen dat CCcam lek zou zijn.

Ik zocht eigenlijk naar een veilige manier om mijn box op mijn vakantie adres te verbinden met thuis.

Heb ook gelezen dat je (natuurlijk) het veiligst via VPN tunneling een verbinding maakt.

Maar wanneer je niet tot deze mogelijkheid beschikt wat is dan het veiligst?

 

Wat ik ook begreep uit verhalen van anderen dat (simpel uitgelegd) Oscam naar Oscam, Oscams praat en het protocol naar eigen keuze zou zijn, dus eigenlijk niet relevant is voor de veiligheid van verbinding. Simpel gezegd, 2 mensen nederlands met elkaar praten en naarmate het gesprek, er achter komend dat ze beide uit Twente komen en Twents verder praten.

 

Dat zegt mij eerlijk gezegd niets over de veiligheid over de verbinding voor eventuele lekken en\of het hacken\afluisteren van de data tussen beide boxen.

 

Vandaar mijn vraag: Hoe kan ik het veiligst deze data over het internet laten gaan.

 

Ja... Ik zou ook een 2de kaart van mijn provider kunnen nemen. Maar daar gaat het mij nu even niet om.

 

 

 

 

 


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Welk protocol in Oscam #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 December 2015 - 21:03

Je zegt het zelf al. Veilig is VPN. Dan kun je ook meteen al je andere apparaten thuis op een veilige manier bereikbaar maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Welk protocol in Oscam #3 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 15 December 2015 - 10:44

UDP protocollen vallen af, dat werkt niet fatsoenlijk over WAN.

Ze zullen allemaal wel iets van hashing doen en je wachtwoord niet zomaar oversturen.

The "lek" van CCcam was dat je het kaartnummer kon achterhalen van een server. Dacht ik. Qua wachtwoordbeveiliging zit dat wel goed, gezien de hoeveelheid commerciele servers...

Ik denk niet dat 't wat uitmaakt. Gewoon de eerste die werkt pakken.

Als je op de camping ook een E2 box hebt, zou je een SSH connectie kunnen opzetten. Minder lastig dan VPN (want SSH is al voorgeinstalleerd), en extra veilig omdat je dan helemaal geen wachtwoorden gebruikt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Welk protocol in Oscam #4 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 15 December 2015 - 11:04

In elk geval over een beveiligde verbinding.

Maak deze 2 aan:

- Cs357x : deze verstuurt enkel het gevraagde packet, fire and forget. Minder internet verkeer.

- Cs378x  deze controleert of het verstuurde packet ontvangen is, zo een beetje handshake.

kan je gelijk testen wat er vlot werkt. Veel valt of staat met de internet verbinding op het vakantie adres.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Welk protocol in Oscam #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 15 December 2015 - 14:11

UDP protocollen vallen af, dat werkt niet fatsoenlijk over WAN.

-> Ik doe hier VPN over UPD... Met de hele sleutel en certificaten "reutemeut". Ik heb het ook getest met openvpn te installeren op een ET10K zodat ik blackbox veilig kan gebruiken op een iPad met transcoding...  Maar dat je voor die VPN UPD kan gebruiken zit wel anders..  daar het in de "tunnel" gewoon TCP is, is het buiten de tunnel TCP maken een beetje zinloos... Ik kan me vergissen, dan hoor ik het wel :D


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Welk protocol in Oscam #6 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 15 December 2015 - 15:12

Routers en dergelijke gooien liever UDP pakketten weg dan TCP pakketten. Daardoor is op WAN verbindingen de kans op packet loss bij UDP doorgaans groter dan bij TCP. Dus kun je beter TCP gebruiken buiten je thuisnetwerk. Qua verkeer maakt dat niet uit. Doorgaans hoeft er niks weggegooid te worden, maar zodra er opstoppingen ontstaan maakt het wel degelijk verschil.

UDP logica:

if (buffer.almost_full()) buffer.clear_all();

TCP logica:

if (buffer.almost_full()) buffer.remove_older_than(some_limit);


Maar iedereen moet vooral zoveel mogelijk UDP blijven gebruiken, dan komen mijn TCP pakketjes er tenminste makkelijker doorheen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Welk protocol in Oscam #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 15 December 2015 - 15:41

Als je nog wat meer info wil

 

http://forums.openpl...-vs-cs357x-udp/


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Welk protocol in Oscam #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 December 2015 - 15:43

Ik denk dat als je buffers van je router "vol" raken, dat je sowieso als provider niet helemaal goed bezig bent. Dat is nou niet de beste manier om resources eerlijk dan wel naar betaling te verdelen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Welk protocol in Oscam #9 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 15 December 2015 - 15:55

Dat gebeurt ook al in de router thuis of op de camping.
Real musicians never die - they just decompose



Also tagged with one or more of these keywords: Protocol, Oscam

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users