Jump to content


Photo

NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk.

NSA 325 V2/ VuDuo2

  • Please log in to reply
48 replies to this topic

Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #41 sjansse

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2019 - 19:44

Deze moeten we hebben:

\\NLREUNAS001\admin


Vuo Duo 4K met Open Pli 7.1- Zyxel NSA 325 V2-Samsung QE65Q80RAL-Denon AVR 1912-Teufel LT2 SetL.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 September 2019 - 20:20

Nogmaals, dat is een CIFS share, en geen NFS share.

 

Je zult dus in je NAS moeten kijken naar hoe die CIFS share is gedefinieerd, en voor dezelfde lokatie een NFS share aanmaken (read/write voor het IP van de box).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #43 sjansse

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2019 - 20:50

Ik heb in de NAS alle CIFS shares naar de vuduo4k er uit gegooid en ga voor enkel en alleen de NFS share.

 

Verder ben ik geen netwerk mens, ik weet een beetje en haal daardoor veel basis dingen door elkaar.

Dus ik weet het verschil niet tussen een CIFS en een NFS.

Het enige verschil wat ik daar in zie is dat je een gebruikersnaam en wachtwoord in kan stellen.


Vuo Duo 4K met Open Pli 7.1- Zyxel NSA 325 V2-Samsung QE65Q80RAL-Denon AVR 1912-Teufel LT2 SetL.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 September 2019 - 21:09

CIFS is een Windows protocol, en heb je nodig als je met een Windows PC ergens bij wilt. CIFS is ontworpen voor gebruik door eindgebruikers (zoals PC's), en werkt (mede daardoor) op basis van gebruikersnaam en wachtwoord, 

 

NFS is een Unix/Linux protocol en werkt (door zijn oorsprong in het delen van opslag tussen servers) op basis van IP adres (de meest gebruikte versie, NFS v3. v4 snapt wel gebruikersauthenticatie, maar zie je niet vaak in eindgebruikers toestellen).

 

OpenPLi op de box kan beide overigens.

 

Aan de NAS kant heb je (bijna altijd) ook allebei de opties, en kies je het protocol op basis van met wat je verbinding wilt maken. Een NAS is prima in staat om zowel een CIFS share als een NFS share aan te bieden aan het netwerk die beiden wijzen naar dezelfde locatie op de schijf van de NAS.

 

Nu heb ik zelf geen Zyxel, er ook geen ervaring mee, dus ik moet het hebben van de handleiding. En ik weet natuurlijk ook niet hoe jou volume en disk definities in elkaar zitten, en dat maakt het geven van stap-voor-stap instructies wat lastig, helaas.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #45 sjansse

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2019 - 12:05

OK, ik begrijp je, we gaan het simpel aanpakken, jij vraagt wat je wil weten en ik vertel je wat je wil weten.

Hopelijk komen we er zo uit?, want volgens mij heb ik een verbinding gemaakt met de harde schijf in de VUDUO4K.

en niet met de NAS.


Vuo Duo 4K met Open Pli 7.1- Zyxel NSA 325 V2-Samsung QE65Q80RAL-Denon AVR 1912-Teufel LT2 SetL.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 September 2019 - 12:24

Ik stel voor dat we NFS voorlopig even vergeten, en ons eerst focussen op CIFS.

 

Dus, eerste stap is op de Zyxel een CIFS/SMB share maken als die er al niet is, en kijken of je daar met je Windows PC bij kunt (met gebruikersnaam/wachtwoord), en of je dan kunt zien wat je moet zien.

 

Als dat werkt, ga je op de box naar de netwerk instellingen, kies je "LAN verbinding", en selecteer je vervolgens "Mountbeheer", en niet "Netwerkbrowser". De eerste opties is daar "Voeg een nieuw netwerkmount toe", selecteer die optie.

 

Je krijgt dan een invul scherm, en daar moet je invullen:

Actief:                 Geactiveerd
Local mountpoint:       <de naam die de share op de box, in /media/net, moet krijgen>
Type mount:             CIFS share
Server IP:              <het IP van de zyxel NAS>
Host name:              <leeg laten>
Server share:           <de naam van de share in Windows, dus "sharenaam" in //nas//sharenaam>
Gebruik als vervanging: Nee
Mount opties:           rw,vers=2
Gebruikersnaam:         <gebruikersnaam die je ook in Windows gebruikt>
Wachtwoord              <wachtwoord dat je ook in Windows gebruikt>

Kun je hier verder mee?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #47 sjansse

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2019 - 21:59

Beste wanwizard,

 

ik heb het geprobeerd met de volgende instellingen:

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.2.11</ip>
  <sharename>NAS</sharename>
  <sharedir>//NLREUNAS001/admin</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username>admin</username>
  <password>*********</password>
 </mount>
</cifs>
<nfs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <host>NLREUNAS001</host>
  <ip>192.168.2.11</ip>
  <sharename>NAS1</sharename>
  <sharedir>i-data/b2863da3/nfs/NLREUNAS001</sharedir>
  <options>rw</options>
 </mount>
</nfs>
</mountmanager>

maar hij werkt nog steeds niet. heb het geprobeerd met NFS share en met CIFS.


Vuo Duo 4K met Open Pli 7.1- Zyxel NSA 325 V2-Samsung QE65Q80RAL-Denon AVR 1912-Teufel LT2 SetL.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #48 sjansse

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2019 - 22:21

Maar,

Na een avondje stoeien hebben we de apparaatnaam van de NLREUNAS001 veranderd in ZYXELNAS.

Met als resultaat dat de verbinding werkt en ook nog op de goede locatie.

 Mede door de tips van jullie, super bedankt voor de hulp.

Zonder jullie hulp had ik dit nooit voor elkaar gekregen.

 


Vuo Duo 4K met Open Pli 7.1- Zyxel NSA 325 V2-Samsung QE65Q80RAL-Denon AVR 1912-Teufel LT2 SetL.


Re: NSA 325 V2 bestanden streamen naar VU Duo2 via netwerk. #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 September 2019 - 22:54

<sharedir>//NLREUNAS001/admin</sharedir>

dat is in ieder geval niet goed, dat is Windows UNC notatie, daar snapt de box niks van. Als NLREUNAS001 de naam van de NAS moet zijn, dan is die sharedir gewoon "/admin".

 

Na een avondje stoeien hebben we de apparaatnaam van de NLREUNAS001 veranderd in ZYXELNAS.

Zonder jullie hulp had ik dit nooit voor elkaar gekregen.

 

Mooi. Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan! :)

 

Graag gedaan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users