Jump to content


Photo

VU zero wifi usb adapter

vuzero wifiadapter nieuw

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2015 - 22:09

Beste forum leden,

alvast een gelukkig nieuw jaar toegewenst vanuit het koude Finland.

Vraagje, ik heb een probleempje ik heb vandaag een netgear wifi dual band usb adapter aangeschaft voor de vu zero helaas krijg ik die niet aan de praat de vu zero vind alleen LAN. Kan iemand mij uitleggen of het kan om een wifi verbinding aan te sluiten? en wat moet ik doen stapsgewijs.

 

Bij voorbaat dank,

Peter



Re: VU zero wifi usb adapter #2 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 31 December 2015 - 00:06

Welke router access point heb je? Merk en type

Op welk kanaal zend deze uit?

Kan zijn dat dit 12 is en je wifi stick is geconfigureerd voor de kanalen range 1 t/m 11

Dan gaat het nooit werken.

Sluit de stick aan op een pc of laptop en verander dan de settings.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: VU zero wifi usb adapter #3 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 31 December 2015 - 00:17

Daarnaast is er de ethernet issue van de VuZero,  bekend bij VuPlus.
Er is daar een speciale firmware update voor te downloaden bij VuPlus:
 
Ook bekend is wanneer je een FritzBox 7390 hebt,  dan moet deze naar Firmware 06.23 geupdate worden.

Edited by Dreamer81, 31 December 2015 - 00:21.

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: VU zero wifi usb adapter #4 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 31 December 2015 - 01:03

De VuPlus devices met de nieuwere linux kernels hadden een issue  met de WPA handling.
Dit is te omzeilen via configureren in de wireless security section van je access router bij setup.
Kies daar voor de zekerheid voor WPA(1) met CCMP encryptie.

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: VU zero wifi usb adapter #5 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2015 - 07:15

Welke router access point heb je? Merk en type

Op welk kanaal zend deze uit?

Kan zijn dat dit 12 is en je wifi stick is geconfigureerd voor de kanalen range 1 t/m 11

Dan gaat het nooit werken.

Sluit de stick aan op een pc of laptop en verander dan de settings.

Ik heb de netgear n600 wifi dual band usb adapter gekocht.



Re: VU zero wifi usb adapter #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 December 2015 - 08:04

Ik heb hier een up-to-date VU Zero met een Belkin N150 stick (=realtek chipset), en dat draait prima, ook met WPA/WPA2.

 

De VU's lopen op een wat oudere kernel, dus er kunnen issues zijn met de beschikbaarheid van drivers voor hele nieuwe devices, zoals de Netgear N600 met zijn Broadcom chipset.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #7 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2015 - 08:11

Ik heb hier een up-to-date VU Zero met een Belkin N150 stick (=realtek chipset), en dat draait prima, ook met WPA/WPA2.

 

De VU's lopen op een wat oudere kernel, dus er kunnen issues zijn met de beschikbaarheid van drivers voor hele nieuwe devices, zoals de Netgear N600 met zijn Broadcom chipset.

Bedankt voor je informatie, dus als ik het goed begrijp lukt het niet met mijn netgear  :(  mijn ADSL modem/router staat helaas te ver om met een kabeltje te verbinden.



Re: VU zero wifi usb adapter #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 December 2015 - 08:12

Geen idee. Dan zouden we in detail moeten weten wat voor chipset er in de stick zit. Het kan namelijk zijn dat de driver er wel is, maar niet is geinstalleerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #9 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2015 - 08:15

Geen idee. Dan zouden we in detail moeten weten wat voor chipset er in de stick zit. Het kan namelijk zijn dat de driver er wel is, maar niet is geinstalleerd.

Helpt het als ik de nieuwste openpli download?



Re: VU zero wifi usb adapter #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 December 2015 - 08:33

Ligt er aan wanneer je de laatste update gedaan hebt, maar voor zover ik weet zijn er geen OE updates geweest, dus ik denk dat dit geen zin heeft.

 

Punt dat ik wilde maken is dat niet alle drivers default geinstalleerd zijn. Dus je moet weten welk chipset er in die stick zit, dan kun je kijken of daar een driver voor is, en kun je deze installeren als dat zo is.

 

Als ik even snel Google dan zie ik dat er driver issues waren voor deze stick en Ubuntu 14.04, en dat suggereert dat linux ondersteuning voor deze stick vrij recent is. En dat geeft weinig hoop voor de oudere kernel van de VU+ boxen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #11 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2015 - 08:49

Ligt er aan wanneer je de laatste update gedaan hebt, maar voor zover ik weet zijn er geen OE updates geweest, dus ik denk dat dit geen zin heeft.

 

Punt dat ik wilde maken is dat niet alle drivers default geinstalleerd zijn. Dus je moet weten welk chipset er in die stick zit, dan kun je kijken of daar een driver voor is, en kun je deze installeren als dat zo is.

 

Als ik even snel Google dan zie ik dat er driver issues waren voor deze stick en Ubuntu 14.04, en dat suggereert dat linux ondersteuning voor deze stick vrij recent is. En dat geeft weinig hoop voor de oudere kernel van de VU+ boxen.

Bedankt voor je advies, ik breng deze stick terug naar de winkel en kijk of ik een oudere kan vinden. Fijn nieuw jaar toegewenst  :)



Re: VU zero wifi usb adapter #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 January 2016 - 10:19

Niet weer een USB stick halen, maar een wireless bridge. Dan weet je zeker dat het werkt en blijft werken. Misschien heb je nog wel ergens een oud access point liggen, die kun je meestal ook in die mode zetten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU zero wifi usb adapter #13 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 2 January 2016 - 05:16

Inderdaad kunnen we onze oude access points zoals bijv. de Linksys WRT54... series een nieuwe functie toekennen.
Met de bekende DD-WRT (zie google) firmware heb ik er pas weer twee geheel nieuw leven ingeblazen.
Zo kun je deze oude router nu inzetten als:
AP (access point)
Client
Client bridge
Adhoc
Repeater en
Repeater bridge
 
Daarnaast is er nog heel veel andere toegevoegde functionaliteit met DD-WRT firmware.

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: VU zero wifi usb adapter #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 January 2016 - 13:55

Ik heb diverse access points gehad waar het gewoon een vinkje in de config was.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU zero wifi usb adapter #15 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 19:43

Niet weer een USB stick halen, maar een wireless bridge. Dan weet je zeker dat het werkt en blijft werken. Misschien heb je nog wel ergens een oud access point liggen, die kun je meestal ook in die mode zetten.

Beste Erik, 

Dat had ik al geprobeerd maar helaas kreeg ik die niet aan de praat, Ik heb vandaag een powerline dus internet via het stop contact   gekocht en eindelijk ziet het er naar uit dat het werkt :) is er ook een tuturial om dreambox control center te gebruiken?  Of is er een makkelijker programma om files over te zetten.

 

Mvg,

Peter



Re: VU zero wifi usb adapter #16 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 20:26

 

Inderdaad kunnen we onze oude access points zoals bijv. de Linksys WRT54... series een nieuwe functie toekennen.
Met de bekende DD-WRT (zie google) firmware heb ik er pas weer twee geheel nieuw leven ingeblazen.
Zo kun je deze oude router nu inzetten als:
AP (access point)
Client
Client bridge
Adhoc
Repeater en
Repeater bridge
 
Daarnaast is er nog heel veel andere toegevoegde functionaliteit met DD-WRT firmware.

´n n 

Bedankt voor de info, ik heb dat al geprobeerd maar dat was me niet gelukt ik ben zooo slecht met netwerken. ik heb vandaag een netwerk gekocht voor in het stopcontact. het schijnt te werken ik kon de upgrade doen. maar als ik de dreambox control center probeer krijg ik dreambox login failed?  naam: root    wachtw: dreambox is dat de fout?

Dit is voor mij de eerste keer dat ik met dit soort software werk dus mijn excuses voor de domme vragen. 

mvg, Peter

 

Mvg, Peter  



Re: VU zero wifi usb adapter #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 4 January 2016 - 20:55

Als utp kabel trekken geen optie is dan is Powerline soms top en soms ook niet. Dit hangt nl. voor een deel af van je (stroom)bekabeling. Zaken die het verschil uitmaken zijn; blijf je binnen dezelfde groep blijft en hoeveel lasdozen zitten ervtussen de beide powerline adapters. Daarom is een wireless bridge (zie opmerking #12 van Erik) vaak, IMHO, een meer betrouwbare oplossing

Edited by 40H3X, 4 January 2016 - 20:56.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU zero wifi usb adapter #18 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 21:09

Als utp kabel trekken geen optie is dan is Powerline soms top en soms ook niet. Dit hangt nl. voor een deel af van je (stroom)bekabeling. Zaken die het verschil uitmaken zijn; blijf je binnen dezelfde groep blijft en hoeveel lasdozen zitten ervtussen de beide powerline adapters. Daarom is een wireless bridge (zie opmerking #12 van Erik) vaak, IMHO, een meer betrouwbare oplossing

bedankt voor je antwoord, het schijnt goed te werken maar nu wil ik graag via mijn computer naar mijn vu zero. Wat is de makkelijkste manier?

Mvg, 

Peter



Re: VU zero wifi usb adapter #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 January 2016 - 21:10

Dat ligt er aan wat je daar wilt gaan doen. Als je hem bijvoorbeeld wilt bekijken, dan moet je er naar toe lopen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #20 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 21:23

Dat ligt er aan wat je daar wilt gaan doen. Als je hem bijvoorbeeld wilt bekijken, dan moet je er naar toe lopen... ;)

:P  :D  het liefst wil ik  de files bekijken met een ftp server of DCC ? :)





Also tagged with one or more of these keywords: vuzero, wifiadapter, nieuw

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users