Jump to content


Photo

VU zero wifi usb adapter

vuzero wifiadapter nieuw

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

Re: VU zero wifi usb adapter #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 January 2016 - 21:26

Ik ken DCC niet, dus daar kan ik verder niets over vertellen.

 

In alle gevallen, volgende stap is dat je het IP adres van de box moet achterhalen. Dat kan via "menu, instellingen, netwerk" op de box.

 

Eens je dat hebt kun je met ftp naar dat IP, kun je via Windows Explorer naar de box (via \\<ip-adres>\Harddisk of \\<ip-adres>\root), met telnet, etc.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #22 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 4 January 2016 - 21:33

Dat ligt er aan wat je daar wilt gaan doen. Als je hem bijvoorbeeld wilt bekijken, dan moet je er naar toe lopen... ;)

:P :D het liefst wil ik de files bekijken met een ftp server of DCC ? :)
Ik denk dat je ftp client bedoelt, maar dat doet er niet toe. Download Filezilla (freeware) en login op je box, heb je natuurlijk wel het ip adres van je box nodig, maar dat heeft WanWizard al uitgelegd ;)

Edited by 40H3X, 4 January 2016 - 21:34.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU zero wifi usb adapter #23 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 21:40

Ik ken DCC niet, dus daar kan ik verder niets over vertellen.

 

In alle gevallen, volgende stap is dat je het IP adres van de box moet achterhalen. Dat kan via "menu, instellingen, netwerk" op de box.

 

Eens je dat hebt kun je met ftp naar dat IP, kun je via Windows Explorer naar de box (via \\<ip-adres>\Harddisk of \\<ip-adres>\root), met telnet, etc.

Dat klinkt heel ingewikkeld :)  

Hier is een link  van DCC hoe het moet 

http://dreambox.heme...-control-center



Re: VU zero wifi usb adapter #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 January 2016 - 21:42

Ook voor DCC moet je het IP adres weten, zonder dat begin je niks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 January 2016 - 21:45

Als je met de afstandbediening kiest voor "Menu - 4 - 1", daarna "Netwerk" selecteert, de LAN adapter selecteert, en dan kiest voor adapter instellingen, dan krijg je het huidige IP adres van de box te zien.

 

(opties uit mijn hoofd, mijn boxen hebben een engelstalige interface).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU zero wifi usb adapter #26 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 21:47

Ook voor DCC moet je het IP adres weten, zonder dat begin je niks.

Die heb ik gevonden op de vuzero by netwerken 



Re: VU zero wifi usb adapter #27 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 4 January 2016 - 21:48

Maar in DCC_E2 kan je ook het IP adres laten zoeken.

Dan krijg je meteen alle actieve apparaten in je netwerk te zien.



Re: VU zero wifi usb adapter #28 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 21:50

Maar in DCC_E2 kan je ook het IP adres laten zoeken.

Dan krijg je meteen alle actieve apparaten in je netwerk te zien.

daar kreeg ik een hele gekke lijst heel lang zonder apparaten



Re: VU zero wifi usb adapter #29 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2016 - 22:52

JUIST!En dat krijg je met DCC alleen als je geen netwerk hebt!Althans niet juist geconfigureerd...Je hebt t over nummers zoals 0.0.0.0 of 1.1.1.1 of iig iets dergelijks! 


Edited by dirkjan73, 4 January 2016 - 22:53.


Re: VU zero wifi usb adapter #30 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2016 - 23:01

JUIST!En dat krijg je met DCC alleen als je geen netwerk hebt!Althans niet juist geconfigureerd...Je hebt t over nummers zoals 0.0.0.0 of 1.1.1.1 of iig iets dergelijks! 

nee dat niet maar ik weet niet of ik een screen photo kan maken dan weet iedereen  mijn ip connections wat blijkbaar niet goed is 



Re: VU zero wifi usb adapter #31 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2016 - 13:59

 

 

Dat ligt er aan wat je daar wilt gaan doen. Als je hem bijvoorbeeld wilt bekijken, dan moet je er naar toe lopen... ;)

:P :D het liefst wil ik de files bekijken met een ftp server of DCC ? :)
Ik denk dat je ftp client bedoelt, maar dat doet er niet toe. Download Filezilla (freeware) en login op je box, heb je natuurlijk wel het ip adres van je box nodig, maar dat heeft WanWizard al uitgelegd ;)

 

Ik weet nu zeker dat ik internet heb op mijn vu zero met een streamline dat was de makkelijkste manier bedankt iedereen voor jullie hulp, ik ga nu filezilla proberen heeft de vu zero een password?

B.v.d. Peter



Re: VU zero wifi usb adapter #32 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2016 - 15:06

 

 

 

Dat ligt er aan wat je daar wilt gaan doen. Als je hem bijvoorbeeld wilt bekijken, dan moet je er naar toe lopen... ;)

:P :D het liefst wil ik de files bekijken met een ftp server of DCC ? :)
Ik denk dat je ftp client bedoelt, maar dat doet er niet toe. Download Filezilla (freeware) en login op je box, heb je natuurlijk wel het ip adres van je box nodig, maar dat heeft WanWizard al uitgelegd ;)

 

Ik weet nu zeker dat ik internet heb op mijn vu zero met een streamline dat was de makkelijkste manier bedankt iedereen voor jullie hulp, ik ga nu filezilla proberen heeft de vu zero een password?

B.v.d. Peter

 

Hoi dat klinkt heel makkelijk, maar ik heb nog nooit met een Ftp programma gewerkt, Hoe log ik in op mijn box met filezilla? 

B.v.d. Peter



Re: VU zero wifi usb adapter #33 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 8 January 2016 - 16:52

Bij Host linksboven je ip adres van je Zero invoeren en  bij username root en bij password voer je niks in en dan rechts Quickconnect aanklikken (enter mag ook)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU zero wifi usb adapter #34 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2016 - 17:56

Bij Host linksboven je ip adres van je Zero invoeren en  bij username root en bij password voer je niks in en dan rechts Quickconnect aanklikken (enter mag ook)

Hoi Bedankt maar het lukte niet, ik kreeg deze vermelding  500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/var/share/empty.

Moet ik er wat voor zetten? HttP ?? FTP? .  Mijn openwebif doet het wel op op het ip adres


Edited by Peterputki, 8 January 2016 - 17:59.


Re: VU zero wifi usb adapter #35 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2016 - 18:02

 

Bij Host linksboven je ip adres van je Zero invoeren en  bij username root en bij password voer je niks in en dan rechts Quickconnect aanklikken (enter mag ook)

Hoi Bedankt maar het lukte niet, ik kreeg deze vermelding  500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/var/share/empty.

Moet ik er wat voor zetten? HttP ?? FTP? .  Mijn openwebif doet het wel op op het ip adres

 

Status: Connection established, waiting for welcome message...
Response: 500 OOPS: vsftpd: not found: directory given in 'secure_chroot_dir':/var/share/empty
Error: Critical error: Could not connect to server
Status: Disconnected from server


Re: VU zero wifi usb adapter #36 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 9 January 2016 - 12:10

Lees nog eens hier http://forums.openpl...rvarshareempty/

 

Al zou ik de laatste opmerking van Zer0fx niet uitvoeren, maar kiezen voor een frisse flash,dus zonder autobackup, maar dan moet je wel alles opnieuw instellen.

(ps. Voor de zekerheid; je hebt als user root ingevoerd en geen password gebruikt in Filezilla en je weet zeker dat je nog nooit iets m.b.t. passwords op je zero hebt veranderd)


Edited by 40H3X, 9 January 2016 - 12:12.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU zero wifi usb adapter #37 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2016 - 12:37

Lees nog eens hier http://forums.openpl...rvarshareempty/

 

Al zou ik de laatste opmerking van Zer0fx niet uitvoeren, maar kiezen voor een frisse flash,dus zonder autobackup, maar dan moet je wel alles opnieuw instellen.

(ps. Voor de zekerheid; je hebt als user root ingevoerd en geen password gebruikt in Filezilla en je weet zeker dat je nog nooit iets m.b.t. passwords op je zero hebt veranderd)

Nee ik heb helemaal niets verandert ik ga het lezen bedankt voor je hulp.

Gr Peter



Re: VU zero wifi usb adapter #38 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2016 - 11:15

Gebruikt je Windows 10?

Je moet DCC_E2 (Dreambox Control Centre) versie 1.50 als Administrator opstarten met de rechtermuis in de Verkenner.

Ook krijg je in de Verkenner met de rechtermuis de optie om de compatibiliteitsmode te wijzigen. Kies dan voor Windows 7

Alleen dan blijft je IP adres bewaard.

In je firewall moet je dit programma ook toegang geven.

Ook moet je een vinkje zetten bij Router, want je Powerlineverbinding is aangesloten

via 1 van de 4 LAN poorten van je providermodem die als router fungeert.

Heb het zelf prima lopen op mijn Vu+Zereo

En altijd via de Verkenner openen met rechtermuis als Administrator


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: VU zero wifi usb adapter #39 Peterputki

  • Senior Member
  • 31 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2016 - 06:15

Gebruikt je Windows 10?

Je moet DCC_E2 (Dreambox Control Centre) versie 1.50 als Administrator opstarten met de rechtermuis in de Verkenner.

Ook krijg je in de Verkenner met de rechtermuis de optie om de compatibiliteitsmode te wijzigen. Kies dan voor Windows 7

Alleen dan blijft je IP adres bewaard.

In je firewall moet je dit programma ook toegang geven.

Ook moet je een vinkje zetten bij Router, want je Powerlineverbinding is aangesloten

via 1 van de 4 LAN poorten van je providermodem die als router fungeert.

Heb het zelf prima lopen op mijn Vu+Zereo

En altijd via de Verkenner openen met rechtermuis als Administrator

Bedankt voor je advies maar helaas met hetzelfde resultaat   Telnet Connected

FTP Disconnected  




Also tagged with one or more of these keywords: vuzero, wifiadapter, nieuw

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users