Jump to content


Photo

Netwerkschijf mounten, maar hoe?

vu+ Duo

  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2016 - 14:53

Wil vanuit mij oude VU+ Duo met OpenPli 4 een gedeelde netwerkschijf hangen \\SERVER\Films\.

Interne harde schijf werkt goed, maar heb veel films op mijn server staat.

Heb getracht een oplossing te vinden waar ik dit in kan stellen, maar staar mij blind. Ook de plugin Mountmannager geeft geen oplossing.

Heb in het verre verleden (oude Pli-versie) wel eens een schijf toegevoegd, maar vind daar nu niets meer van terug. Graag wat support a.u.b.

 


VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 January 2016 - 14:58

Wat heb je allemaal gedaan? De mountmanager moet toch gewoon werken: gegevens van server en share invullen, username en password invullen, en gaan.

 

Weet je zeker dat de box "SERVER" kan resolven? Staat die in de DNS (van je router wellicht?). Probeer dat anders eens met een IP adres?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #3 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 10 January 2016 - 16:52

Wat heb je allemaal gedaan? De mountmanager moet toch gewoon werken: gegevens van server en share invullen, username en password invullen, en gaan.

 

Weet je zeker dat de box "SERVER" kan resolven? Staat die in de DNS (van je router wellicht?). Probeer dat anders eens met een IP adres?

 

In mijn netwerk hangt een PC onder Vista met een aantal schijven. Deze zijn gedeeld en vanaf ieder PC bereikbaar.

Mijn Vuduo zie ik ook in het netwerk hangen.

 

In Pli zie ik bij de instellingen wel de harde schijf van mijn VU-duo staan.

Ik heb de plugin Mountmannager gedownload, maar heb geen idee hoe ik een extra Mount kan aanmaken.

IP-adres van de "server" weet ik en als ik hem Ping vanaf iedere PC is hij aanroepbaar.


VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 January 2016 - 17:15

Je vind de mountmanager terug bij de netwerk instellingen.

 

Daar kun je via de netwerk browser kijken of deze je server direct ziet (daarvoor moeten ze in dezelfde werkgroep zitten), maar kun je ook handmatig een mount maken. Zie ook http://wiki.openpli...._Manager_plugin


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #5 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 11 January 2016 - 19:41

Je vind de mountmanager terug bij de netwerk instellingen.

Daar kun je via de netwerk browser kijken of deze je server direct ziet (daarvoor moeten ze in dezelfde werkgroep zitten), maar kun je ook handmatig een mount maken. Zie ook http://wiki.openpli...._Manager_plugin


Met de netwerkbrowser zie ik de SERVER inderdaad staan.
Als ik naar de Mountmanager ga, dan zie ik alleen de interne schijf staan. Ga ik dan naar Menu, dan kan ik via Install een 10-tal aantal opties kiezen. Geen der opties geeft een verandering.

VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 12 January 2016 - 13:09

En laat de netwerk browser ook de shares van SERVER zien? Als dat zo is, kun je die gewoon selecteren, user en paswoord ingeven, en als die juist zijn ben je in business.

 

Via de mount manager moet je gewoon handmatig een nieuwe mount toevoegen, je krijgt dan zo'n scherm te zien:

000847_e2mm2.jpg

 

Waarbij je dus handmatig alle gegevens van SERVER en zijn share moet invullen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 12 January 2016 - 13:18

Even twee screenshots van mijn box genomen, dan heb je up to date schermen:

 

Dus:

Active: enable

Local sharename: de naam van de mount in /media op de box

Mount type: CIFS

Server IP: IP adres van SERVER

Server share: de naam van de share op SERVER.

 

Ik zie wel dat in de defaults bij "Server share" "/media/hdd" staat, en dat lijkt me eerder het local mountpoint. Er zal iemand in de code moeten kijken of de defaults onjuist zijn, of dat de veldlabels niet kloppen.

Ik zou dus om problemen te vermijden gewoon even bij "Local sharename" en "Server sharename" dezelfde waarde invullen, dan kan dat al niet de oorzaak van een fout zijn.

Attached Files

  • Attached File  mm1.jpg   52.36KB   21 downloads
  • Attached File  mm3.jpg   56.6KB   21 downloads

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #8 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2016 - 11:08

Dank en ik ga ermee aan de slag.

VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #9 seth_space

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2016 - 16:02

Het eerste wat mij bij de screenshots opviel was dat de rode "close" of ""cancel"" butten links onderaan structureel ontbreekt bij mij.

Ik moet de rode exit knop op de AB gebruiken voor hetzelfde effect.

Soms lijkt ook de groen oplsaan optie te ontbreken en dan word thet wel lastig. Zo ook bij toevoegen van netwerk mapping.

DM800HD-se clone



Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 19 January 2016 - 16:39

Kan ik geen commentaar op geven, OpenPLi maakt geen software voor een clone box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #11 3SDoc

  • Senior Member
  • 51 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2016 - 21:31

Ik gebruik dit topic maar even i.p.v. een nieuw te starten, deze lijkt namelijk heel veel op die van mij.
 
Ik krijg het namelijk ook niet voor elkaar om de Formuler1 te koppelen aan mijn NAS QNAP 219.
 
Wat heb ik tot nog toe gedaan.
 
Als 1e mijn NAS een vast IP adres gegeven 192.168.1.150
 
In de Formuler1 gekeken of de NAS bereikbaar is (kan vanaf elke pc gewoon inloggen op de NAS).
 
In Formuler1 gekozen:
 
Menu - Instellingen - Systeem - Netwerk - Netwerk browser.
 
Hier zie ik diverse pc's staan en ook de NAS. NAS geselecteerd, op OK geklikt om de host uit te klappen.
 
Er komt dan de vraag of je een gebruikersnaam en wachtwoord wilt opgeven voor de host.
 
Ja gekozen en vervolgens met toetsenbord de gevraagde gegevens ingevuld. OK om te bewaren.
 
Hierna klapt de NAS uit en zie ik alle gedeelde mappen staan.
 
Er staat een drietal icoontjes voor de map naam de 1e lijkt op een T op zijn kant vervolgens een hokje waar NFS in staat en vervolgens een plaatje van (lijkt in mijn beleving op een schijf en hier staat een rood rondje in met een wit kruisje)
 
Hier een map geselecteerd en dan kun je kiezen om deze mount te delen. OK om te activeren. Bewaren ja vervolgens komt de melding dat de netwerkmount is geactiveerd.
 
Nu terug in het menu eerst voor de zekerheid het netwerk op nieuw laten starten.
 
Nu naar menu instellingen - opnamelocaties om daar de juiste instellingen te maken voor timeshifting en de opnames.
 
Echter helaas wat ik ook doe ik kan alleen de internal flash en bijbehorende mappen zien.
 
Wie weet raad??

 

 

<?xml version="1.0" ?>

<mountmanager>
<nfs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.150</ip>
  <sharename>NAS8C7618</sharename>
  <sharedir>Multimedia</sharedir>
  <options>rw,nolock,tcp</options>
 </mount>
</nfs>
</mountmanager>
 


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #12 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 4 February 2016 - 21:38

Werk je met de laatste update van Openpli? Ik heb dit probleem vroeger n.l. ook soms op mijn Vu+ Duo2 gehad. Om de een of andere reden wilde het mounten soms niet lukken. En dan na een paar keer opnieuw proberen en/of resetten lukte het dan plotseling weer wel. Ik heb dat meer dan eens meegemaakt.

 

Maar nu heb ik dat probleem niet meer. Ik heb meerdere NASsen, maar ik kan ze probleemloos mounten. Misschien toch iets in OpenPli wat intussen is verholpen?



Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 February 2016 - 21:38

En als je in de interne flash naar /media navigeert? Waar daar wordt de mount aangemaakt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #14 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 4 February 2016 - 21:43

Bij het maken van een nfs share via de mountmanager zet de manager bij mij een / voor de map "/home/media" in mijn geval.

Pas als ik de / ervoor weghaal werkt het.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #15 3SDoc

  • Senior Member
  • 51 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2016 - 08:35

En als je in de interne flash naar /media navigeert? Waar daar wordt de mount aangemaakt.


Helaas er staan 4 mappen in de interne flash, te weten: /home, /media, /mnt en /run

In /media staat de map net en verder niets

Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #16 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 5 February 2016 - 08:39

En als je in de interne flash naar /media navigeert? Waar daar wordt de mount aangemaakt.

Helaas er staan 4 mappen in de interne flash, te weten: /home, /media, /mnt en /run

In /media staat de map net en verder niets

Je moet ook in netwerk beheer kijken op de box (ik dacht 3e optie van onder in het menu)
Dus manueel een mount maken.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #17 3SDoc

  • Senior Member
  • 51 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2016 - 08:43


<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<nfs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.150</ip>
  <sharename>NAS8C7618</sharename>
  <sharedir>Multimedia</sharedir>
  <options>rw,nolock,tcp</options>
 </mount>
</nfs>
</mountmanager>
[/quote][/quote]

Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #18 3SDoc

  • Senior Member
  • 51 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2016 - 08:44

Zoals je kunt zien in het xml bestand is die wel gemaakt of ben ik nu gek"

Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #19 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 5 February 2016 - 08:49

Zoals je kunt zien in het xml bestand is die wel gemaakt of ben ik nu gek"


Kijk nu even op de box, daar kun je ook zien of de verbinding er is (groen)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Netwerkschijf mounten, maar hoe? #20 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 5 February 2016 - 12:56

Bij mij maakt die hoofdletters van de share in het xml bestand terwijl dat niet moet.

Kijk daar ook even naar.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release




Also tagged with one or more of these keywords: vu+ Duo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users