Jump to content


Photo

WETEK


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

Re: WETEK #21 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 3 February 2016 - 17:11

De Raspberry Pi heeft een MPEG2-decoder, die de Linux DVB-API wel soort van schijnt te ondersteunen. Aan MPEG2 heb je echter niet zoveel meer.

De Pi heeft naast een MPEG2 oog een H264 decoder.


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: WETEK #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 3 February 2016 - 17:27

De Raspberry Pi heeft een MPEG2-decoder, die de Linux DVB-API wel soort van schijnt te ondersteunen. Aan MPEG2 heb je echter niet zoveel meer.

Hij heeft ook een MPEG4 (AVC) decoder, alleen daar moet je extra voor betalen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #23 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 3 February 2016 - 17:35

hmm ja vooropgesteld dat de MPEG2 licence ( en VC-1 ) in bezit zijn, dan is daar toch ook wat mee te doen nowadays.

Maar misschien dat ik het oude topic nog eens oprakel, aangezien dit een WETEK draadje is. grtz



Re: WETEK #24 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 3 February 2016 - 19:14

Hij heeft ook een MPEG4 (AVC) decoder, alleen daar moet je extra voor betalen.

 

 

 

Eh,

De raspi heeft volgens mij standaard de mp4 , voor de mpeg2 moet je een licentie kopen.

En eventueel dat windows decodertje

eurotje of 5 bij elkaar als ik mij goed herrinner


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: WETEK #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2016 - 13:36

Voor mijn part ;) Ik vind zulke speeltjes niet echt interessant.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #26 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 4 February 2016 - 13:56

Ik heb een tijdje terug met tvheadend gespeeld op de eerste Raspberry Pi met een aantal usb dvb-c sticks op een powered usb-hub.

Buiten het feit dat er veel problemen met de USB poorten waren (slechte isoc performance), kwam ik erachter dat de Pi geen hardware-matig csa decodering kan doen.

Wellicht dat de broadcom soc het wel kan, het zit iig niet in de drivers.

Ook zijn er voor zover ik weet geen USB tuners met een hardware descrambler die gebruikt kan worden door een softcam.

Ik moest het dus doen met libdvbcsa, een bibliotheek die software-matig de streams decodeert en dat trok de Pi echt slecht.

Zelfs met een overclock naar 1100MHz kreeg ik het niet stabiel.



Re: WETEK #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,963 posts

+1,752
Excellent

Posted 4 February 2016 - 14:57

Op zich mogelijk wel interessant als "remote stream only" box, daarvoor heb je geen tuners nodig.

 

Maar gegeven de prijs en de moeite die je moet doen, voor iets wat toch wat onder-performed, ga ik liever voor een low budget box die wel voor E2 gemaakt is, zoals de VU Zero.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: WETEK #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2016 - 15:04

Als je descrambling van de server gebruikt (wat default is bij enigma), dan hoef je dat niet op de client te doen...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #29 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 February 2016 - 16:44

Voor mijn part ;) Ik vind zulke speeltjes niet echt interessant.

 

Nee natuurlijk niet, jij zit op grote projecten. :P

Aan de andere kant, de rpi2 met kodi speelt alle video files af die ik er naar toe gooi.

Enigma2 niet.

Dus speelgoed?

 

Nou blijf ik mijn ET boxje toch gebruiken, want hierop kan ik simpel (video) files verplaatsen en/of kopiëren naar andere directory's vanuit het afspeel menu.

Dat er zo nu en dan een file niet afspeelt die ik gedownload heb neem ik dan maar voor lief.

(Gebruik ik even het "speelgoed" voor deze stoute files)

 

Met KODI kan je slecht aan file beheer doen, het verplaatsen en/of kopiëren van videofiles is lastig, of alleen te doen via zeer omstandige procedures.

En het developers team van KODI heeft dit niet in hun roadmap staan.

Dit vinden zij dan weer onzin en/of nutteloos.

Ach!

 

 

 

 


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: WETEK #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2016 - 17:35

Dat heb je verkeerd gegokt. Ik vind juist heel eenvoudige "apparaatjes" veel leuker. Ik ben begonnen een paar jaar geleden met de ATTiny85 (8 k flash, 512 bytes ram), via de ATTiny168 uitgekomen bij de ATMega 328p (die al een "whopping" 32 kbytes flash heeft en 2 kbytes flash) en nu de ESP8266, die hierbij vergeleken enórm is. Maar als alles er al op zit, zoals bij de Pi (of Arduino), dan vind ik er niks aan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #31 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 5 February 2016 - 00:58

 Ik vind juist heel eenvoudige "apparaatjes" veel leuker. Ik ben begonnen een paar jaar geleden met de ATTiny85 (8 k flash, 512 bytes ram), via de ATTiny168 uitgekomen bij de ATMega 328p (die al een "whopping" 32 kbytes flash heeft en 2 kbytes flash) en nu de ESP8266, die hierbij vergeleken enórm is. Maar als alles er al op zit, zoals bij de Pi (of Arduino), dan vind ik er niks aan.

 

Maar de Arduino en of klonen = niet meer dan ATMega 328p

Of je moet het leuk vinden om voor elk projectje weer zelf de noodzakelijke onderdelen op een printje te solderen.

Dat verveelt wel na 2x

 

Dus eigenlijk jammer voor jou dat er op kastjes waar Pli op loopt eigenlijk nog meer dan alles op zit.

tuners/hdmi/scart/usb/kopiebeveiliging


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: WETEK #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 February 2016 - 09:37

Nee hoor, want die hebben ook een doel, waarop de hardware "precies" past. Alleen Arduino en Pi begrijp ik niet. Je betaalt er nog best veel voor uiteindelijk, terwijl bijvoorbeeld een losse 328 maar 2 dollar hoeft te kosten (minder nog als je er een paar tegelijk koopt). Als je dat wilt gaan gebruiken voor domotica ben je met Arduino's en Pi's best veel geld kwijt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #33 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 5 February 2016 - 12:52

Een Arduino is enkel prijzig als je hem van de originele Italiaanse ontwikkelaars koopt. De hardware is rechtenvrij en mag door iedereen geproduceerd worden. Een Arduino Nano kost ongeveer 2,5 dollar in Chinese webwinkels een Arduino Uno meestal iets meer dan een tientje.



Re: WETEK #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 February 2016 - 18:02

Voor de prijs laat ik zelf wel printjes maken met precies er op wat ik zelf wil.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #35 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 5 February 2016 - 18:53

Dat is niet de ervaring die ik heb. Ik heb wel eens bij Pcbway een printje laten maken, dat is één van de goedkoopste, maar ik was toch 45 euro kwijt, inclusief verzendkosten, heb je wel direct 20 stuks in huis. Dat is in het geheel niet onredelijk, maar de prijs van een Arduino ligt dan toch stukken lager en met wat geknoei met draadjes doet het wat je wil.

Wel een belangrijk argument om voor een eigen print te gaan is de behuizing: Ik ben erg slecht te spreken over de standaardbehuizingen voor Arduino's, zeker als het op het inbouwen van extra componenten aankomt. Een behuizing kopen voor doe-het-zelf printplaten en daarin een eigen ontworpen printplaatje monteren geeft sjiekere resultaten.

Re: WETEK #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 February 2016 - 19:22

Ik wil geen geknoei met draadjes. Ik wil dat er op de PCB ook meteen een (complete!) voeding zit, een mosfet-driver, mosfets, power transistors, indicatie-leds enz. En als je er dan 10 (in de praktijk 12) laat maken, dan kom je wel degelijk op € 2.20 per stuk uit. Da's wel even wat goedkoper dan een stapel Arduino's, waar je nog vanalles bij moet gaan maken. Ja, het is "even" wat meer werk omdat je zelf de PCB moet ontwerpen, maar dat vind ik juist de lol en dat is ook precies wat ik tegen Arduino hebt, het leer-effect is veel te laag, het is een soort van lego.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #37 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,832 posts

+187
Excellent

Posted 6 February 2016 - 20:34

Het is denk ik waar je wilt instappen. Hoe dichter op de toepassing, hoe verder weg van het design. Dat is net als het verschil tussen als assembly of visual c++ ;)

Edited by 40H3X, 6 February 2016 - 20:34.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: WETEK #38 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,459 posts

+43
Good

Posted 6 February 2016 - 20:53

Ik denk meer het verschil tussen assembly en C. Dat jij het woord "visual c++" (microsoft) durft uit te spreken. :)

 

Het is denk ik waar je wilt instappen. Hoe dichter op de toepassing, hoe verder weg van het design. Dat is net als het verschil tussen als assembly of visual c++ ;)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: WETEK #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 7 February 2016 - 09:50

Dat is ook geen goede vergelijking, omdat voor de huidige microprocessors (met hun complexe multistage pipelines en branch prediction) een compiler veel betere code kan genereren dan wij ;) Machinecode schrijf je alleen nog voor heel kleine loops die vol staan met MMX/SSD/NEON/etc instructies.

 

Zoals MiLo laatst al opmerkte, ik denk (ook) dat de meeste van dit soort speelprojectjes (Arduino, Pi, etc.) vroeger (meestal) of later in een la belanden. De ESP8266 net zo hard. Het blijkt toch allemaal wat meer werk of men heeft er toch niet echt een toepassing voor, enz. Mooi voorbeeld is ook de ESP8266. Men koopt er eentje (of meer) voor 2 dollar per stuk en men verwacht dat het dan ook "alles" kan (onder andere een volwaardig access point). Als dan blijkt dat daarvoor "enige" inspanning en uitzoekwerk voor vereist is, dan haakt men af.


Edited by Erik Slagter, 7 February 2016 - 09:50.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: WETEK #40 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 7 February 2016 - 09:52

Zullen we het vanaf nu weer over de Wetek zaken hebben?


2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users