Jump to content


Photo

Init 4 reboot


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 1 February 2016 - 21:04

Ik liep net tegen een spinner aan die maar door spinnerde ;) na een init 4 en een reboot onder telnet herstarte de box. Is het een idee om dit met een toets cq toets combinatie op de AB te vangen. Niet iedereen is telnet machtig en om bij een spinner "de prik" eraf te halen met alle gevolgen op termijn van dien is het misschien een idee.

Edited by 40H3X, 1 February 2016 - 21:05.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Init 4 reboot #2 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 1 February 2016 - 21:08

Werkt de ab dan nog wel?

Ik denk het niet.

Ik heb dat ook wel eens!

Zelfs met init 4 gebeurt er dan niks.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Init 4 reboot #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 1 February 2016 - 21:13

Ik ben het eens met Meega, de kans is groot dat enigma zo druk is met andere zaken dat er totaal niet meer gereageerd zal worden op de afstandsbediening.
Meestal is er intussen al op zoveel knoppen gedrukt welke dan ook nog eens achter elkaar moeten worden uitgevoerd, tegen de tijd dat de 'special aktie' uitgevoerd moet worden heb je al tien keer de stekker eruit gehaald ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Init 4 reboot #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 1 February 2016 - 21:30

Ik snap de bedenkingen, misschien n=1 en dan kan idee ook de prullebak in ;) , maar hier werkt een init 4 en reboot vaak wel,, ... so just a thought.

Edited by 40H3X, 1 February 2016 - 21:32.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Init 4 reboot #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 1 February 2016 - 21:39

Ik snap de bedenkingen, misschien n=1 en dan kan idee ook de prullebak in ;) , maar hier werkt een init 4 en reboot vaak wel,, ... so just a thought.

Init 4 / init 3 bedoel ik dan.

Reboot gaat (meestal) wel maar het duurt dan wel even :)

 

Toevallig gister, af en toe neem ik eens iets op via een autotimer naar mijn nas ,die ik dan na een kwartier ga afspelen terwijl die nog opneemt.,uhuh dat gaat niet (als je in de opname naar voren springt),muurvast.

Stop ik de opname en neem ik dan weer op, maar speel de gestopte opname is er niks aan de hand.


Edited by Meega, 1 February 2016 - 21:39.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Init 4 reboot #6 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2016 - 22:08

Ik liep net tegen een spinner aan die maar door spinnerde ;) na een init 4 en een reboot onder telnet herstarte de box. Is het een idee om dit met een toets cq toets combinatie op de AB te vangen. Niet iedereen is telnet machtig en om bij een spinner "de prik" eraf te halen met alle gevolgen op termijn van dien is het misschien een idee.


Is ook al een topic over hier:
http://forums.openpl...jk/#entry487174

Gewoon 20 sec de aan/uit knop opp AB ingedrukt houden, gaat de box ook booten, althans bij een VU+ Solo2 /Duo2

VU+ Duo4K SE


Re: Init 4 reboot #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 2 February 2016 - 07:11

Dank voor de link, helder. De input via ab wordt dus niet meer afgevangen en een eventuele reboot is quasi de prik eraf en dat is op termijn killing m.b.t het fs. Ook een keyboard interrupt exception zal niet meer worden afgevangen, misschien dat een toets kombinatie op de box nog iets kan doen, maar dat moet dan denk ik via de hardware gaan.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Init 4 reboot #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 2 February 2016 - 15:50

Precies mooi samengevat. Als dit op een mooie manier opgelost had kunnen worden, hadden we dat al lang gedaan natuurlijk.

 

Wat had jij in gedachten met een "toetscombinatie"? Verplicht een toetsenbord er aan?


Edited by Erik Slagter, 2 February 2016 - 15:51.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Init 4 reboot #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 2 February 2016 - 19:01

Nee geen toetsenbord. Ik was benieuwd of bij een spinner de toetsen op de box zelf (mits die er zijn natuurlijk) ook niet meer worden afgevangen? Dan zou een toetscombinatie een reboot command kunnen geven en dat lijkt me voldoende, want volgens mij wordt bij een reboot alleen het fs ge-unmount. (...nog mooier zou een init 6 zijn ;) ). Kortom het is jammer dat een commando als bv. reboot  alleen m.b.v. telnet kan  worden gegeven en er niet een hardware matige reset mogelijk is, zoals bv een reset switch op x86 machines die de CS en IP registers reset., maar zoals je al aangeeft hebben jullie ongewijfeld de mogelijke opties afgevinkt


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Init 4 reboot #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 2 February 2016 - 20:11

Je zou een apart proces moeten laten draaien die naar het event-systeem van Linux luistert. Ik heb daar voor op de PC wel eens iets voor gemaakt, maar dat is te generiek. Maar als er een vrijwilliger is, dan mag die die source hebben, 90% eruitslopen en een mooie package van maken, met startup scripts.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Init 4 reboot #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 2 February 2016 - 22:27

Ha, ha, een stb met een drac of een ilom kaart of zo bedoel je? Wordt de prijs wel wat hoger...

 

 

Nee geen toetsenbord. Ik was benieuwd of bij een spinner de toetsen op de box zelf (mits die er zijn natuurlijk) ook niet meer worden afgevangen? Dan zou een toetscombinatie een reboot command kunnen geven en dat lijkt me voldoende, want volgens mij wordt bij een reboot alleen het fs ge-unmount. (...nog mooier zou een init 6 zijn ;) ). Kortom het is jammer dat een commando als bv. reboot  alleen m.b.v. telnet kan  worden gegeven en er niet een hardware matige reset mogelijk is, zoals bv een reset switch op x86 machines die de CS en IP registers reset., maar zoals je al aangeeft hebben jullie ongewijfeld de mogelijke opties afgevinkt


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Init 4 reboot #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 3 February 2016 - 18:20

Ja een ontvanger met een RAC lol... Nee, zo'n stukje software zou op zich voldoende moeten zijn.

 

Daar staat tegenover dat het spul bij mij zo zelden vastloopt, dat ik voor die paar keer het niet erg vind om even een ssh te doen. Te weinig motivatie om daar veel tijd in te steken ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users