Jump to content


Photo

Mijn nieuwe Xtrend-ET10000


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 4 February 2016 - 10:19

Ik vind het wel super mooi zo'n ET-10000 of Vu+ 4K model.

Echter denk ik dat het niet lang zal duren voordat Ziggo en CDS helemaal overgaan op hun eigen coderingssysteem met overcrypt, nano's en andere bullshit.

Dan zit je met een luxe box waar je enkel een paar basis zenders op kan ontvangen.



Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 4 February 2016 - 12:10

Zo'n ontvanger is geschikt voor kabel, Digitenne en satelliet en geeft de de mogelijkheid om zonder ingreep in apparatuur en dus kijkervaring over te stappen.

Bij de kabel ziet het er voor de pluspakketten ziet het er slecht uit, maar de stap van UPC om het basispakket ongecodeerd door te geven is niet eenvoudig terug te draaien gezien dat leidt tot een grote verscheidenheid aan apparatuur. De voornaamste motivator die men heeft om je de pluspakketten af te laten nemen zijn de HD-zenders. Ik denk dat het echter plausibel is dat dat op den duur gaat veranderen: Er zijn redenen om MPEG2 af te bouwen en de verplichting pluspakketten af te nemen geeft de concurrentie ruimte. Dat ongecodeerde kabeluitzendingen binnen 5 jaar verdwijnen lijkt me onrealistisch.

Bij Digitenne is er kans dat het rap aantrekkelijker gaat worden als men naar DVB-T2 en mogelijk H265 overstapt.

Bij Canal Digitaal is er het Viaccess-verhaal, maar voorlopig blijft de status quo voortduren. Mediaguard wordt echt niet morgen uitgeschakeld.

Mochten alle wegen onverhoopt toch gesloten worden, dan is de worst-case dat je aan een CI-module moet. Dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk, maar geeft je nog wel de volledige mogelijkheden op het riante FTA-satellietaanbod, en dus nog altijd meer mogelijkheden hebt dan degenen die een CI-module op hun kabelabonnementje hebben.

Ik zou zeggen: Investeer juist in een kwaliteitsontvanger. Je bent beter bestand tegen grillen van TV-aanbieders dan enig welk alternatief. Je hebt er zeker 5 jaar profijt van en mogelijk nog veel langer. Ook de geschiedenis leert dat investeren in een kwaliteitsontvanger altijd een goed idee is geweest.

Edited by Zuppelan, 4 February 2016 - 12:11.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #3 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 4 February 2016 - 12:36

Ja ik stond ook op het punt om een Vu+ 4K model aan te schaffen.

Ik heb momenteel alleen kabel van Ziggo en ben nog de gelukkige eigenaar van een oranje smartcard (irdeto).

Maar ik hoor uit diverse bronnen dat deze er op korte termijn uit gaat en iedereen zo'n horizon box krijgt of CI+ met een gepairde nagra kaart.

Dat is wel klote.

 

Maar goed die CI+ van Ziggo zou dus ook moeten werken op een Vu+ receiver?

Is er iemand die dit heeft getest?

 

Kijk als ik garantie heb dat ik alles kan blijven kijken inclusief Film1 bijvoorbeeld (des noods met CI+ module) dan ben ik wel bereid om een luxe ontvanger aan te schaffen.



Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2016 - 13:24

Nee, wij supporten geen CI+ op de solo4k (op geen enkele VU+ in feite). Dat werkt alleen op hun eigen gesloten images.

 

Er is support voor CI+ op de Formuler 1, Formuler 3 en HD2400, via een externe "CI+ helper". Maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd.


Edited by Erik Slagter, 4 February 2016 - 13:24.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #5 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 4 February 2016 - 13:35

Tja... dan kijk ik het wel even aan voordat ik meer dan 4 meiertjes neertel voor een box.

Ik snap dat ze de piraten willen tegenhouden... maar het risico dat ik straks enkel nog NPO1, 2 en 3 kan kijken...

 

Hebben jullie wel plannen om de binaries voor CI+ ondersteuning over te nemen van de gesloten VU+ images zodat het ook hier werkt?

Ik geloof dat ze dat bij oe-aliance wel hebben gedaan.



Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 February 2016 - 14:22

Nee, dat gaat niet gebeuren, die binairies zijn closed source, die gaan echt niet in een OpenPLi image geplakt worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2016 - 14:56

Toch ligt het iets subtieler. De CI+-helper van Formuler en Mut@nt zit ook een closed deel bij. Dat is op zich geen probleem, omdat er maar een kleine aanpassing in enigma nodig is, en die is gewoon "open". Als VU+ een vergelijkbare helper levert, die via dezelfde open interface werkt, dan kan die best in de 3rd party plugins geplaatst worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #8 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 4 February 2016 - 15:00

Nou wil ik totaal geen andere images promoten, maar OpenATV heeft toch ook de interface code in haar Enigma2 die met de CI+ binaries/helpers/drivers van VU+ werkt?

En de Enigma2 van OpenATV is ook open.


Edited by MastaG, 4 February 2016 - 15:01.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 February 2016 - 15:05

OpenATV zit vol met machine specifieke code, die hacken om alles heen. En dat willen wij niet. Er zit al genoeg rommel in de E2 code, we besteden liever tijd aan die er uit halen dan er nog meer in stoppen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #10 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 4 February 2016 - 15:21

Over de staat van de OpenATV source ben ik het eens.... wat een nachtmerrie om daar iets uit te halen.

Maar stel dat jullie een nette patch voor Enigma2 aangeleverd krijgen voor CI+ interface ondersteuning met daarbij een net recept voor de closed source VU+ binaries, zouden jullie hem dan alsnog weigeren?



Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 February 2016 - 17:45

Ja, waarschijnlijk wel. Want dan zit je nog steeds met 2 interfaces, en een "if VU then" in de code.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2016 - 17:49

Ze moeten gewoon even kijken hoe Formuler en Mutant het doen en dan een binary maken met dezelfde interface.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #13 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 4 February 2016 - 19:02

Nou wil ik totaal geen andere images promoten, maar OpenATV heeft toch ook de interface code in haar Enigma2 die met de CI+ binaries/helpers/drivers van VU+ werkt?

En de Enigma2 van OpenATV is ook open.

 

Ja het klopt dat enigma2 open is maar de image welk openatv lanceert is gebouwd met een closed source enigma2.

Als je zelf de vu+ image bouwt met de sources van openatv dan werkt CI+ niet  ;)


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #14 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 4 February 2016 - 19:05

Nee, wij supporten geen CI+ op de solo4k (op geen enkele VU+ in feite). Dat werkt alleen op hun eigen gesloten images.

 

Er is support voor CI+ op de Formuler 1, Formuler 3 en HD2400, via een externe "CI+ helper". Maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd.

 

Op formuler 3 en HD2400 kan ik bevestigen dat de CI+ module van ziggo perfect werkt, zelf het zappen is vlot !!

Bij mij draait dit al 15 maanden. (Voorheen met UPC CI+ module).


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #15 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 4 February 2016 - 20:13

Ja het klopt dat enigma2 open is maar de image welk openatv lanceert is gebouwd met een closed source enigma2.


Dat is een auteursrechtenschending. Dream Multimedia kan dan bijvoorbeeld eisen dat OpenATV stopt.

Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #16 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 4 February 2016 - 20:47

Op korte termijn gaat er echt niks veranderen bij Ziggo,daarbij zijn er ook genoeg images die wel de CI+ module ondersteunen dus ik begrijp niet zo goed waarom wachten met de aanschaf van bijvoorbeeld een Solo 4k.
Hoe kom je erbij dat binnenkort iedereen een Horizon box door de strot geduwd word?
Ziggo let wel op na dat klantenverlies van afgelopen jaar.

Edited by Stefan, 4 February 2016 - 20:51.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #17 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 4 February 2016 - 23:05

Ik kijk regelmatig naar de Duitse zender TechTime TV, voormalig Dr.Dish.

 

Daar zag ik in een item over een CI+ mogelijkheid die via een Usb aansluiting werkt. 

 

Het is een printplaatje met daarop de mogelijkheid om een Alphacrypt module aan te sluiten.

Deze maakt het mogelijk om niet alleen CI+ te krijgen maar heft ook alle beperkingen op de CI+ heeft.

Op internet een programmatje downloaden en instellen.

 

Hij is met de daarvoor geschikte versie van de Alphacrypt module te bestellen bij diverse Duitse sites.

 

Dus b.v. alles opnemen en doorspoelen is hierop gewoon mogelijk.



Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 4 February 2016 - 23:46


Nee, wij supporten geen CI+ op de solo4k (op geen enkele VU+ in feite). Dat werkt alleen op hun eigen gesloten images.

Er is support voor CI+ op de Formuler 1, Formuler 3 en HD2400, via een externe "CI+ helper". Maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd.


Op formuler 3 en HD2400 kan ik bevestigen dat de CI+ module van ziggo perfect werkt, zelf het zappen is vlot !!
Bij mij draait dit al 15 maanden. (Voorheen met UPC CI+ module).
Hier idem, ik heb met de Duitse sky ci+ en met een upc CI+ getest.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mijn nieuwe Xtrend-ET10000 #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 February 2016 - 09:40

Dus hopen maar dat de andere merken snel volgen!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users