Jump to content


Photo

Timeshift gaat vanzelf naar live view


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #41 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2016 - 13:40

Maar na het probleem kan ik wel weer gebruik maken van de timeshift, er is niets verloren gegaan, ik kan dan nog gewoon terug.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 November 2016 - 13:42

Blijft toch lijken op wat ik lang geleden al schreef, dat er op e.o.a. manier een seek of lookup mislukt, net zoals destijds het probleem met het terugspoelen voor BOF.

 

De enige manier om het te vinden denk ik is een debug versie van Enigma compileren, zodat er een trace door de code gevolgd kan worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #43 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2016 - 13:44

Die van Arjan was 64Gb dacht ik gelezen te hebben?

Een 64 en een 128 en lang niet vol.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #44 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2016 - 14:49

Blijft toch lijken op wat ik lang geleden al schreef, dat er op e.o.a. manier een seek of lookup mislukt, net zoals destijds het probleem met het terugspoelen voor BOF.

De enige manier om het te vinden denk ik is een debug versie van Enigma compileren, zodat er een trace door de code gevolgd kan worden.

Ik ga zeker niet "voorbij het begin" of "verder dan het eind".

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 November 2016 - 14:51

Nee, maar het zou een code bug of race condition kunnen zijn waar je tegenaan loopt, of een I/O timeout omdat er even iets ergens niet snel genoeg reageert. Waardoor de code denkt "he, file weg?" en terug naar live springt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #46 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2016 - 14:55

Nee, maar het zou een code bug of race condition kunnen zijn waar je tegenaan loopt, of een I/O timeout omdat er even iets ergens niet snel genoeg reageert. Waardoor de code denkt "he, file weg?" en terug naar live springt.

Interessante theorie, maar dan zou elke DM8000 het moeten hebben, toch?

Kun je overigens nog steeds een timeshift uit de feed halen?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 November 2016 - 15:04

Ligt er aan wat de race condition is.

 

Ik had begrepen dat je timeshift op een MMC kaartje? Ik heb zelf nooit een 8000 gehad, maar bij andere DMM's was die interface zo traag als dikke ... Er zijn binnen het team nog nauwelijks 8000's in gebruik, en die er nog zijn, gebruiken geen timeshift want worden niet gebruikt in een huiskamer context. Geen idee hoe dat met andere gebruikers zit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #48 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2016 - 15:30

Ligt er aan wat de race condition is.

Ik had begrepen dat je timeshift op een MMC kaartje? Ik heb zelf nooit een 8000 gehad, maar bij andere DMM's was die interface zo traag als dikke ... Er zijn binnen het team nog nauwelijks 8000's in gebruik, en die er nog zijn, gebruiken geen timeshift want worden niet gebruikt in een huiskamer context. Geen idee hoe dat met andere gebruikers zit.


Nee, CF, maar ik heb het ook op NAS en HD.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 November 2016 - 16:45

CF, ja, dat bedoel ik. ;)

 

Maar goed, dat is het probleem dus niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #50 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 27 November 2016 - 10:30

Ik heb nog een ander probleempje met de timeshift.

Als ik op de rewind knop druk dan gaat ie niet sneller achteruit dan 2x ik kan dan ook niet meer met de 1 - 4 en 7 knop achteruit springen. 

Dit komt gelukkig maar weinig voor.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #51 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 27 November 2016 - 10:34

Ik heb wel een dm8000 gehad en de CF interface is inderdaad net zo traag als die visceuze fecaliën. Niet geschikt om op te nemen of te timeshiften.

 

Nog een zijdelingse opmerking, timeshifting maakt zwaar gebruik van de demuxer. Bijna alle fabrikanten hebben wel een paar bugs op dat vlak. Alleen demuxer in (live kijken) of demuxer uit (opnemen) is meestal geen probleem, maar een combinatie ervan (timeshift en opnemen vanaf ip) geeft vaak vroeger of later rare dingen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #52 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 27 November 2016 - 10:57

Ik heb dit pas sinds OpenPli 4. In versie 2 had ik dit niet. Mijn CF is trouwens bloedsnel, heel veel sneller dan de HD.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #53 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 27 November 2016 - 10:59

De kaart misschien wel, de interface niet .


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #54 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 27 November 2016 - 11:04

Juist wel, want timeshiften, vooruit springen, achteruit springen, browsen gaan allemaal sneller op CF dan op HD.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #55 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 27 November 2016 - 11:07

Probleem met de harddisk dan? ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #56 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 27 November 2016 - 11:22

Ik heb nog een ander probleempje met de timeshift.

Als ik op de rewind knop druk dan gaat ie niet sneller achteruit dan 2x ik kan dan ook niet meer met de 1 - 4 en 7 knop achteruit springen. 

Dit komt gelukkig maar weinig voor.

Klopt helemaal,  Als je Timeshift hebt lopen en je gaat dan een opname van HDD weergeven en je stopt deze weer

dan kan je daarna alleen nog een Timeshift terug spoelen op de laagste snelheid.

Komt de Timeshift dan aan het begin dan springt hij op of livetv of gaat vooruit spoelen of gaat heen en weer springen enz..

 

Heb dit jaren geleden ook al eens gemeld maar is nooit opgelost..


Edited by DeBeek, 27 November 2016 - 11:22.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #57 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 27 November 2016 - 11:27

Probleem met de harddisk dan? ;)

Nee, die performt zoals elke HD.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #58 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 27 November 2016 - 11:28


Ik heb nog een ander probleempje met de timeshift.
Als ik op de rewind knop druk dan gaat ie niet sneller achteruit dan 2x ik kan dan ook niet meer met de 1 - 4 en 7 knop achteruit springen.
Dit komt gelukkig maar weinig voor.

Klopt helemaal, Als je Timeshift hebt lopen en je gaat dan een opname van HDD weergeven en je stopt deze weer
dan kan je daarna alleen nog een Timeshift terug spoelen op de laagste snelheid.
Komt de Timeshift dan aan het begin dan springt hij op of livetv of gaat vooruit spoelen of gaat heen en weer springen enz..

Heb dit jaren geleden ook al eens gemeld maar is nooit opgelost..
Als je een HD opname gaat afspelen, dan ben je gewoon je timeshift kwijt en dat is logisch.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #59 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 27 November 2016 - 11:32

Goed lezen svp,,   na het afspelen van een opname en je stopt deze dan start de timeshift weer en daarna gaat het mis..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #60 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 27 November 2016 - 13:07

Goed lezen svp,, na het afspelen van een opname en je stopt deze dan start de timeshift weer en daarna gaat het mis..

Heb ik geen last van met de huidige timeshift. Vroeger wel met een timeshift plugin.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users