Jump to content


Photo

Timeshift gaat vanzelf naar live view


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #61 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 12 January 2017 - 00:57

Arjan,

 

Wellicht wil je deze even checken, en kijken of dit bij jou ook het probleem oplost of minder maakt? https://forums.openp...en-in-timeshift


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #62 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 12 January 2017 - 01:37

Thanks.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #63 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 13 January 2017 - 20:51

Ik heb in menu/instellingen/systeem/diverse instellingen de teletekst caching op nee gezet. Het probleem lijkt nu weg. Had het constant met springen met de cijfertoetsen.
Nu al 2 sagen niet meer.
Probeer jij dat ook eens. Ben benieuwd.

Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #64 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 13 January 2017 - 21:03

Done, nog steeds het probleem.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #65 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,271 posts

+691
Excellent

Posted 14 January 2017 - 09:07

Ik zie dmm8000 box... Ik zou eens een swap opzetten... De combinatie van de dmm drivers met de kernel versie die ze gebruiken kan nogal wat gefragmanteerd geheugen opleveren waardoor gekkigheid gegarandeerd is... Een swap lost het niet op, het duurt alleeen wat langer voordat het gebeurt... En ook het scrijven zeker naar cf is nogal brak bij deze box... Dat is ook zonder garantie...

Edited by littlesat, 14 January 2017 - 09:09.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #66 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 January 2017 - 09:53

De CF interface op de dm8000 is sowieso erg twijfelachtig.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #67 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 14 January 2017 - 11:11

Ik zal komend weekend eens proberen of ik er ook last van heb, de dm8000 staat opmde plank.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #68 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 January 2017 - 14:44

De CF interface op de dm8000 is sowieso erg twijfelachtig.

Ik heb het ook als ik timeshift naar de NAS of de lokale HD.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #69 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 January 2017 - 14:45

Ik zie dmm8000 box... Ik zou eens een swap opzetten... De combinatie van de dmm drivers met de kernel versie die ze gebruiken kan nogal wat gefragmanteerd geheugen opleveren waardoor gekkigheid gegarandeerd is... Een swap lost het niet op, het duurt alleeen wat langer voordat het gebeurt... En ook het scrijven zeker naar cf is nogal brak bij deze box... Dat is ook zonder garantie...

Ik heb het ook als ik timeshift naar de NAS of de lokale HD.

Bovendien, in OpenPli 2 had ik er geen last van.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #70 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 14 January 2017 - 17:53

Ik heb hier ook even met de timeshift zitten spelen, bij mij wordt alles naar de NAS gestuurd.

Timeshift werkt hier zonder problemen, versneld vooruit spoelen is ook gene probleem en gaat best wel soepel, terugspoelen met beeld gaat een stuk minder soepel maar dat heeft nog nooit echt gewerkt.

Skippen met de nummer toetsen gaat zonder problemen.

 

Hieronder kan je zien hoe ik de zaak heb gemount, de opnames en timeshift gaan naar mount /media/Opnames

 

Voor de duidelijkheid, ik heb getest met OpenPLi5 maar voor de test maakt het weinig uit, de drivers en enigma2 zijn namelijk gelijk.

root@dm8000:/etc# df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             230260     84616    145644  37% /
devtmpfs                 74540         4     74536   0% /dev
tmpfs                       64         0        64   0% /media
tmpfs                    74644       208     74436   0% /var/volatile
192.168.100.250:/volume1/recordings
                     3840953648 1613067640 2227783608  42% /media/Opnames
192.168.100.250:/volume1/music
                     3840953648 1613067640 2227783608  42% /media/Muziek
192.168.100.250:/volume1/dvd
                     3840953648 1613067640 2227783608  42% /media/DVD

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #71 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 January 2017 - 20:37

 

Ik zie dmm8000 box... Ik zou eens een swap opzetten... De combinatie van de dmm drivers met de kernel versie die ze gebruiken kan nogal wat gefragmanteerd geheugen opleveren waardoor gekkigheid gegarandeerd is... Een swap lost het niet op, het duurt alleeen wat langer voordat het gebeurt... En ook het scrijven zeker naar cf is nogal brak bij deze box... Dat is ook zonder garantie...

Ik heb het ook als ik timeshift naar de NAS of de lokale HD.

Bovendien, in OpenPli 2 had ik er geen last van.

OpenPLi 2 draaide nog op de 2.6.18 kernel. De drivers daarvoor waren onovertroffen van kwaliteit. DMM heeft daarna een paar keer op een nieuwere kernel overgestapt, maar de drivers daarvan ware een schim van wat we gewend waren. Heeft dus niks (direct) met OpenPLi te maken, maar met de drivers.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #72 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 18 January 2017 - 21:07

Yep, heb mijn 2 dm8k's met PLi2 uitstaan in DE. Ook probleemloos dus. Prima combinatie!


Edited by catastrofus, 18 January 2017 - 21:07.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #73 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2017 - 22:56

 

 

Ik zie dmm8000 box... Ik zou eens een swap opzetten... De combinatie van de dmm drivers met de kernel versie die ze gebruiken kan nogal wat gefragmanteerd geheugen opleveren waardoor gekkigheid gegarandeerd is... Een swap lost het niet op, het duurt alleeen wat langer voordat het gebeurt... En ook het scrijven zeker naar cf is nogal brak bij deze box... Dat is ook zonder garantie...

Ik heb het ook als ik timeshift naar de NAS of de lokale HD.

Bovendien, in OpenPli 2 had ik er geen last van.

OpenPLi 2 draaide nog op de 2.6.18 kernel. De drivers daarvoor waren onovertroffen van kwaliteit. DMM heeft daarna een paar keer op een nieuwere kernel overgestapt, maar de drivers daarvan ware een schim van wat we gewend waren. Heeft dus niks (direct) met OpenPLi te maken, maar met de drivers.

 

Daar heb ik weinig aan.

Ik ga graag terug naar OpenPli 2, maar de plugins zijn niet meer voorradig :-(


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #74 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 18 January 2017 - 23:03

Er staat in de download nog een 2.1 "complete", maar het is me niet helemaal duidelijk hoe "complete" die is. Er zit wel een cam in en zo.

 

Ik heb geen idee of er veschil in de feed is tussen bv de 800 en de 8000. Want van de 800 en de 7025 heb ik nog wel een OpenPLi 2.1 feed in het archief. Ik denk dat alles wat in de arch "dm800" feed zit niet compatible is, maar dat zit zo wie zo, op optionele kernel modules na, al in die "complete" versie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #75 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2017 - 23:11

Er staat in de download nog een 2.1 "complete", maar het is me niet helemaal duidelijk hoe "complete" die is. Er zit wel een cam in en zo.

 

Ik heb geen idee of er veschil in de feed is tussen bv de 800 en de 8000. Want van de 800 en de 7025 heb ik nog wel een OpenPLi 2.1 feed in het archief. Ik denk dat alles wat in de arch "dm800" feed zit niet compatible is, maar dat zit zo wie zo, op optionele kernel modules na, al in die "complete" versie.

Wat ik nodig heb is dit:

OSCam

XML TV Import

Autotimer

Auto timeshift

 

Optioneel:

Autoresolution

 

Zit dat er in?


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #76 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 18 January 2017 - 23:19

OSCam -> Ja, zit in de "all" feed (wel een oude versie natuurlijk, maar je kunt de binary gewoon overschrijven met een nieuwe die je van streamboard kunt downloaden)
XML TV Import -> Ja, de Rytec files zitten in de "all" feed, the importer in de "mipsel" feed
Autotimer -> Nee, is een arch-specifiek pakket. Maar aangezien dit alleen maar Python is, kan dat wellicht met een OpenPLi 4 pakket opgelost worden
Auto timeshift -> Ken ik niet. Bedoel je "Permanent Timeshift"? Dat is een 3rd-party pakket, en die feed is er ook
 
Optioneel:
Autoresolution -> Nee, is een arch-specifiek pakket. Maar aangezien dit alleen maar Python is, kan dat wellicht met een OpenPLi 4 pakket opgelost worden

 

Kortom, toch nog wel wat puzzelen.

 

Mocht je deze kant op willen, dan moet je eerst de ipk's van autotimer en autoresolution ophalen en veilig stellen, en dan moet je mij een seintje geven, dan kan ik proberen een feed te reconstrueren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #77 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2017 - 23:36

 

OSCam -> Ja, zit in de "all" feed (wel een oude versie natuurlijk, maar je kunt de binary gewoon overschrijven met een nieuwe die je van streamboard kunt downloaden)
XML TV Import -> Ja, de Rytec files zitten in de "all" feed, the importer in de "mipsel" feed
Autotimer -> Nee, is een arch-specifiek pakket. Maar aangezien dit alleen maar Python is, kan dat wellicht met een OpenPLi 4 pakket opgelost worden
Auto timeshift -> Ken ik niet. Bedoel je "Permanent Timeshift"? Dat is een 3rd-party pakket, en die feed is er ook
 
Optioneel:
Autoresolution -> Nee, is een arch-specifiek pakket. Maar aangezien dit alleen maar Python is, kan dat wellicht met een OpenPLi 4 pakket opgelost worden

 

Kortom, toch nog wel wat puzzelen.

 

Mocht je deze kant op willen, dan moet je eerst de ipk's van autotimer en autoresolution ophalen en veilig stellen, en dan moet je mij een seintje geven, dan kan ik proberen een feed te reconstrueren.

 

 

Quote:

Auto timeshift -> Ken ik niet. Bedoel je "Permanent Timeshift"?

 

Nee, ik bedoel wat ik typte.

 

Quote:

Mocht je deze kant op willen, dan moet je eerst de ipk's van autotimer en autoresolution ophalen en veilig stellen

 

Ik heb geen idee waar ik die vandaan moet halen.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 18 January 2017 - 23:41

Er staat niks in de 2.1 feeds wat lijkt op "auto timeshift".

 

En ik bedenk me net, die beide plugins zullen wel op e.o.a. manier in Enigma ingrijpen, dus het is nog maar de vraag of die twee van OpenPLi 4 willen werken met de Enigma in OpenPLi 2. Maar de proof of the pudding...

 

Wellicht dat Erik hierop nog kan reageren, die heeft die laatste "complete" image gemaakt, en weet dus wat er precies in zit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Timeshift gaat vanzelf naar live view #79 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 January 2017 - 11:21

Die image is "complete" voor "basic" DVB kijken. Geen fancy timeshifting e.d. Als er al oscam in zit, dan is die antiek -> niet gebruiken. Maar je zou 'm met cccam nog best laten werken, mits je de bekende workarounds toepast.

 

En verder, tsja, is het niet anders. De SoC in de dm8000 was destijds neusje van de zalm, bleeding edge, het heeft een aantal jaren geduurd voordat de eerste SoC kwam die méér kon (de solo2). De rest van de hardware is ook niet verkeerd. Vergeleken met flink aantal low-end receivers wint hij het nog steeds qua specs.

 

Het probleem is de drivers en DMM is de enige die daar wat aan kan doen. Maar iets zegt mij dat dat niet gaat gebeuren...


Edited by Erik Slagter, 20 January 2017 - 11:22.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users