Jump to content


Photo

Ondertiteling

Ondertitels 888 DVB

  • Please log in to reply
83 replies to this topic

Re: Ondertiteling #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 March 2016 - 13:26

De vraag is (en blijft) waar die 0 versies vandaan komen, want ik heb ze nog nooit gezien. En ik ben ook zware een ondertiteling gebruiker.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 19 March 2016 - 16:09

Ik zie ze ook nooit. En ik gebruik geen settings of settings-editors. Dat suggereert dat het probleem toch ergens daar ligt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling #23 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 19 March 2016 - 17:31

Dat heb ik nu dan ook uitgesloten; geen editors en zelfs (nog) geen toegang via telnet. Doodgewoon alles via de GUI.

 

De box staat even los van de schotel, dus even nog geen activiteit (er wordt opgenomen door de andere boxen)


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #24 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 19 March 2016 - 18:08

WanWizard, on 19 Mar 2016 - 13:26, said:

De vraag is (en blijft) waar die 0 versies vandaan komen, want ik heb ze nog nooit gezien. En ik ben ook zware een ondertiteling gebruiker.

Twee plaatjes. Deze van de ET8000. Eén van Kabel (Ziggo) en één van satelliet (Canaal Digitaal).

Attached Files


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #25 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 March 2016 - 18:36

Ik herken dat "0 DVB" dat ook nog eens automatisch wordt gekozen. Maar alleen op Engelse zenders, terwijl ik zowel op Nederlandse als op Engelse zenders (vrijwel) altijd TT-ondertitels gebruik.

Zodra ik eenmaal de juiste heb gekozen (zowel op de zender als op alle opnames van de zender) komt het probleem niet meer terug (en is er ook geen "0 DVB" meer zichtbaar als keuze.

Ik gebruik alleen mijn eigen zenderlijsten (scannen en aanpassen in diverse editors, tegenwoordig alleen EC).



Re: Ondertiteling #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 March 2016 - 19:57

Ik kan alleen maar herhalen dat ik het hier nog nooit heb gezien, en hier staan de engelse zenders altijd aan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #27 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 19 March 2016 - 20:31

Ben allang blij dat ik niet de enige ben. Rob (her)kent het ook.

 

Ik voelde me roepende en denk / dacht dat ik iets heel doms moet hebben gedaan. Flashen maakte niets uit, ook niet zonder back-up. Daardoor dacht ik dat instellingen niet geheel verdwenen bij een flash. Heel even leek er een verbetering (zie eerder in dit draadje), maar dat was van korte duur.

 

Ga toch verder op het idee om de ET10000 volgens de regelen der kunst in te richten; geheel handmatig. Mijn aanname is dat "mijn probleem" reproduceerbaar is en dus niet door allerlei editors veroorzaakt werd. Ik gebruik geen editors, maar heb wel een paar maal editors geïnstalleerd gehad. Wat dan wel, weet ik nog niet.

Ik herinner me dat er op verschillende plekken instellingen zijn, waar je ondertitels kan kiezen. Ik wil ze altijd aan hebben en dan met de voorkeur DVB op de eerste plaats en daarna txt888. Dan ondertitels in de Nederlandse taal, anders de Engelse.

 

Komende week verwacht ik een paar kabels van de schotel te kunnen "lenen" dus dan ga ik verder.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 20 March 2016 - 09:43

Hoe komen bij de zenders (bouquets) in de ontvanger?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling #29 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 20 March 2016 - 10:28

Erik Slagter, on 20 Mar 2016 - 09:43, said:Erik Slagter, on 20 Mar 2016 - 09:43, said:

Hoe komen bij de zenders (bouquets) in de ontvanger?

 

DVB C doe ik een scan

DVB S eerst en fastscan CD en daarna installeerde ik de Hans lijst uit plugins - extensions

 

Zie ook Post #3; Hans lijst


Edited by jort38, 20 March 2016 - 10:31.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 March 2016 - 15:01

Dan zou ik maar eens beginnen met die Hans lijst niet te installeren. Want daarmee overschrijf je alles, ook de lamedb, dus die scans zijn overbodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #31 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 21 March 2016 - 11:28

WanWizard, on 20 Mar 2016 - 15:01, said:WanWizard, on 20 Mar 2016 - 15:01, said:

Dan zou ik maar eens beginnen met die Hans lijst niet te installeren. Want daarmee overschrijf je alles, ook de lamedb, dus die scans zijn overbodig.

 

Heb op de ET8000 de Hans lijst verwijderd en daarna kort getest;

 

DVBC Ziggo: NPO3: Geeft de 0 aan. Als ik handmatig selecteer, krijg ik ondertitels

DVBS CD: NPO3HD; Geeft geen ondertitels. Alleen als ik via teletekst functie kanaal 888 vraag, komen ondertitels. In de screenshot zie je rechtsboven dat Pli aangeeft dat er geen ondertitels zouden zijn (vierkantje met streep erdoor)

DVBS CD: NPO3SD; Geeft default DVB ondertitels. Hier hoef ik handmatig niets te doen om de gewenste situatie te krijgen.

 

Er is kennelijk verschil tussen DVB-C en DVB-S en ook nog eens tussen HD en SD?

 

De test was beperkt tot bovenstaand en snel gedaan. Ik wil best tijd en energie steken met uitgebreid testen, maar zou graag horen wat en op welke wijze ik moet uitvoeren.


Edited by jort38, 21 March 2016 - 11:29.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 March 2016 - 13:44

Met gewoon verwijderen ben je er niet denk ik, dan heb je al een aangepaste lamedb.

 

p.s. waarom zou je in godsnaam via teletekst naar ondertitels gaan zoeken? De ondertitels zitten onder de "subtitle" knop op de AB (bij een ET10K), of onder audio-geel.

 

Ik heb nu even gekeken bij mij wat NPO3 roept (SD en HD), maar ik zie niks van jou klachten. Er is hier geen DVB-C, dus dat kan ik niet testen.

 

Ik kan me niet herinneren ooit DVB subtitles gezien te hebben op de nederlandse zenders, voor zover ik weet ondertitelen die altijd via teletekst?

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 21 March 2016 - 13:49

 

WanWizard, on 20 Mar 2016 - 15:01, said:WanWizard, on 20 Mar 2016 - 15:01, said:

Dan zou ik maar eens beginnen met die Hans lijst niet te installeren. Want daarmee overschrijf je alles, ook de lamedb, dus die scans zijn overbodig.

 

Heb op de ET8000 de Hans lijst verwijderd en daarna kort getest;

 

DVBC Ziggo: NPO3: Geeft de 0 aan. Als ik handmatig selecteer, krijg ik ondertitels

DVBS CD: NPO3HD; Geeft geen ondertitels. Alleen als ik via teletekst functie kanaal 888 vraag, komen ondertitels. In de screenshot zie je rechtsboven dat Pli aangeeft dat er geen ondertitels zouden zijn (vierkantje met streep erdoor)

DVBS CD: NPO3SD; Geeft default DVB ondertitels. Hier hoef ik handmatig niets te doen om de gewenste situatie te krijgen.

 

Er is kennelijk verschil tussen DVB-C en DVB-S en ook nog eens tussen HD en SD?

 

De test was beperkt tot bovenstaand en snel gedaan. Ik wil best tijd en energie steken met uitgebreid testen, maar zou graag horen wat en op welke wijze ik moet uitvoeren.

 

In mijn ervaring: als je eenmaal de juiste ondertitel hebt gekozen, bestaat de 'fake 0' variant niet meer. Hetzelfde geldt voor opnames.

Heb je eenmaal op die manier alle 'fakes' verwijderd, dan is het probleem ook weg (en blijft het weg).



Re: Ondertiteling #34 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 21 March 2016 - 13:58

WanWizard, on 21 Mar 2016 - 13:44, said:

p.s. waarom zou je in godsnaam via teletekst naar ondertitels gaan zoeken? De ondertitels zitten onder de "subtitle" knop op de AB (bij een ET10K), of onder audio-geel.

 

Als ik via de afstandsbediening van de ET8000 (Subtitle) probeer de subtitles te kiezen en ik krijg dat blokje rechtsboven met die streep erdoorheen, vind ik vaak wél subtitles door dan teletext (Tekst) te gaan en pagina 888 te kiezen.

Geen idee waarom, maar zo doe ik het dan maar. Maar voor de duidelijkheid;

Ik hoop en verwacht default ondertitels.

Indien geen ondertitels gebruik ik de Subtitle knop en kies dan (indien aanwezig DVB, anders txt 888).

Als de subtitelknop geen ondertitels geeft, probeer ik via teletekst.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #35 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 21 March 2016 - 14:00

 

 

WanWizard, on 20 Mar 2016 - 15:01, said:WanWizard, on 20 Mar 2016 - 15:01, said:

Dan zou ik maar eens beginnen met die Hans lijst niet te installeren. Want daarmee overschrijf je alles, ook de lamedb, dus die scans zijn overbodig.

 

Heb op de ET8000 de Hans lijst verwijderd en daarna kort getest;

 

DVBC Ziggo: NPO3: Geeft de 0 aan. Als ik handmatig selecteer, krijg ik ondertitels

DVBS CD: NPO3HD; Geeft geen ondertitels. Alleen als ik via teletekst functie kanaal 888 vraag, komen ondertitels. In de screenshot zie je rechtsboven dat Pli aangeeft dat er geen ondertitels zouden zijn (vierkantje met streep erdoor)

DVBS CD: NPO3SD; Geeft default DVB ondertitels. Hier hoef ik handmatig niets te doen om de gewenste situatie te krijgen.

 

Er is kennelijk verschil tussen DVB-C en DVB-S en ook nog eens tussen HD en SD?

 

De test was beperkt tot bovenstaand en snel gedaan. Ik wil best tijd en energie steken met uitgebreid testen, maar zou graag horen wat en op welke wijze ik moet uitvoeren.

 

In mijn ervaring: als je eenmaal de juiste ondertitel hebt gekozen, bestaat de 'fake 0' variant niet meer. Hetzelfde geldt voor opnames.

Heb je eenmaal op die manier alle 'fakes' verwijderd, dan is het probleem ook weg (en blijft het weg).

 

 

Dat was eerst mijn ervaring ook, dus was ik braaf elke keer juist aan het kiezen. Echter lijkt dat maar tijdelijk en wordt het een herhaling van zetten. Ik dacht aan een onvolkomenheid in openpli zelf, maar kennelijk ben ik de enige, dus doe ik wat fout of heb ik iets fouts gedaan. Vandaar de aanschaf van een geheel maagdelijke machine en de heel voorzichtige opbouw / instellen daarvan.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 March 2016 - 14:01

Daar snap ik dan ook niks van.

 

De subtitle knop geeft alleen maar dat blokje als er op een zender geen subtitles zijn. Of is het een bug in de image en doet deze het nooit, ook al zijn er subtitles? Als je dan op de audio knop drukt, heb je dan een keuze voor "geel - ondertitels"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 March 2016 - 14:03

Dat was eerst mijn ervaring ook, dus was ik braaf elke keer juist aan het kiezen. Echter lijkt dat maar tijdelijk en wordt het een herhaling van zetten. Ik dacht aan een onvolkomenheid in openpli zelf, maar kennelijk ben ik de enige, dus doe ik wat fout of heb ik iets fouts gedaan. Vandaar de aanschaf van een geheel maagdelijke machine en de heel voorzichtige opbouw / instellen daarvan.

 

Voorkeuren rond audio en ondertitels worden opgeslagen in de lamedb. Als je een lijst van derden gebruikt, of een lijst binnenhaalt via een tool als DreamboxEdit, dan krijg je ook een nieuwe lamedb kado, en daarmee ook de instellingen van de persoon die de lijst heeft gemaakt. Als die persoon geen ondertitels gebruikt, dan ben je dus alles kwijt en kun je opnieuw gaan selecteren.

 

Dat is een issue dat momenteel in onderzoek is, maar vrij complex om dat goed op te lossen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #38 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 21 March 2016 - 14:05

Ik kan me niet herinneren ooit DVB subtitles gezien te hebben op de nederlandse zenders, voor zover ik weet ondertitelen die altijd via teletekst?

 

Vermoedelijk heb je gelijk. Heb zojuist wat gekeken op de Nederlandse zenders en zie ook geen DVB. Ik denk dat bijvoorbeeld ITV dat vaak heeft. Mijn voorkeur heeft deze manier van ondertitelen vanwege de verschillende kleuren en betere schermpositie.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #39 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 21 March 2016 - 14:07

Mijn huidige instellingen voor het weergeven van ondertitels op de ET8000.

 

Is hier iets verkeerd?

Attached Files


Edited by jort38, 21 March 2016 - 14:07.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 21 March 2016 - 15:09

 

Ik kan me niet herinneren ooit DVB subtitles gezien te hebben op de nederlandse zenders, voor zover ik weet ondertitelen die altijd via teletekst?

 

Vermoedelijk heb je gelijk. Heb zojuist wat gekeken op de Nederlandse zenders en zie ook geen DVB. Ik denk dat bijvoorbeeld ITV dat vaak heeft. Mijn voorkeur heeft deze manier van ondertitelen vanwege de verschillende kleuren en betere schermpositie.

 

DVB subs worden zéker niet gebruikt bij de "gewone" Nederlandse zenders. Gelukkig niet. Alleen bij thema-zenders als Discovery en NGC enzo.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Ondertitels, 888, DVB

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users