Jump to content


Photo

Ondertiteling

Ondertitels 888 DVB

  • Please log in to reply
83 replies to this topic

Re: Ondertiteling #61 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 23 March 2016 - 10:29

Na de opkg install opnieuw een scan uitgevoerd met hetzelfde resultaat (stopt bij de DVB-C scan).

 

menu - Instellingen - Zenders zoeken - Handmatig zoeken

 

Hier staat volgens mij de reden: Frequentie 466 is ongeldig voor mijn locatie. Als ik de juiste frequentie invul en alleen deze tuner laat zoeken, worden er zenders gevonden. Overigens is na het zoeken weer frequentie 466 ingevuld. Ik kan de juiste frequentie kennelijk niet opslaan.

Ik kan me zomaar voorstellen dat als ik alle tuners laat scannen er wordt gestopt bij de DVB-C omdat deze onjuist geconfigureerd lijkt.

 

Wat kan ik nog meer testen?


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 March 2016 - 13:28

Maar... hij crashed dus niet meer, en de sat's zijn nu correct bijgewerkt?

 

Het niet op willen slaan van een frequentie is voer voor een programmeur...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #63 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 23 March 2016 - 13:35

Maar... hij crashed dus niet meer, en de sat's zijn nu correct bijgewerkt?

 

Het niet op willen slaan van een frequentie is voer voor een programmeur...

 

Inderdaad; geen crash en alles lijkt bijgewerkt.

 

Nu weer terug naar de ondertitels. Die zouden moeten -blijven- werken [fingers crossed]


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #64 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 March 2016 - 13:43

Eh, nee, niet helemaal.

 

Als je de optie "clear before scan" op "yes" zet (in het NL: "alle zenders wissen?" of zo), dan worden de lamedb entries bij een scan eerst verwijderd, en daarna weer toegevoegd. Dus dan ben je je settings alsnog kwijt.

 

Dus dat even niet doen, en eventuele N/A zenders handmatig uit je lijst halen, of de lijst ophalen en weer terugsturen met dreamboxedit of zo, dat verwijderd ook niet meer geldige entries.

 

Dit probleem heeft onze aandacht, maar we hebben er nog niet direct een goede oplossing voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #65 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 23 March 2016 - 14:01

Eigenlijk begrijp ik nu niet goed wat het verstandigst is om uit te voeren.

 

Wat ik denk te begrijpen is, dat de huidige situatie stabiel gebruik van ondertitels heeft (gisterenavond geen gemopper gehoord :)).

 

Op het moment dat ik de settingslijst van bijvoorbeeld Hans weer installeer, deze weer verdwijnen,

Op het moment dat ik een DVB-S scan doe, de ondertitels (settings) weer verdwijnen,

Op het moment dat ik een DVB-C (fast) scan doe, de ondertitels (settings) weer verdwijnen.

 

Dus op termijn moet ik weer de hele bups herhalen om actueel te blijven?


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #66 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 March 2016 - 15:21

Scannen gooit niet je ondertitelings-instellingen weg, alleen als je "clear before scan" aanvinkt. Je kunt zo vaak scannen als je wilt. Het gaat pas fout als de lamed overschreven wordt en dat is het geval als je zenderlijsten gaat installeren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling #67 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 March 2016 - 19:25

Correct.

 

Je raakt je eigen lamedb kwijt als je:

- een andere lijst uit de downloads installeert

- een andere lijst via een tool als dreamboxedit installeert

- een scan doet met de optie "clear before scan" aan

- een flash van de image doet zonder dat je een backup hebt

 

In alle andere gevallen ben je volgens mij veilig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #68 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 24 March 2016 - 08:43

Dank voor alle hulp!

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #69 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 25 April 2016 - 13:46

Ik heb zoals eerder gemeld nooit last gehad van dat "0 DVB" subtitle probleem, tot gisterenmiddag.

 

Ik had op dat moment 2 dingen gedaan met mijn eigen, zelfgescande en opgebouwde lijst:

- DreamboxEdit geupgrade van 6.0.2.0 naar 6.1.0.0

- Mijn lijst overgehaald naar de PC.

- Een streambouquet van de Hans lijst geimporteert in mijn lijst

 

Daarna mijn lijst terug gezet in de box, update van de box gedaan (offline met reboot) en daarna de subtitles pleite, en een "0 DVB" entry kado op een heleboel zenders.

 

Dus: het probleem wordt dus veroorzaakt door DBE, hetzij door een bug in die laatste versie, het zij bij het importeren waarbij meer wordt overgehaald dan alleen de bouquet file.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #70 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 April 2016 - 14:37

Dus: het probleem wordt dus veroorzaakt door DBE, hetzij door een bug in die laatste versie, het zij bij het importeren waarbij meer wordt overgehaald dan alleen de bouquet file.

Nee, want ik gebruik nooit DBE.

Ik gebruikte tot voor kort DreamSet, en sinds enige tijd uitsluitend E-Channelizer.

Maar wat wel overeenkomt tussen jouw en mijn situatie  is het importeren van één of meer boeketten van de Hans-lijst.

Nadat ik zo'n boeket heb binnengehaald doe ik wel altijd een scan, met de optie alle zenders verwijderen geactiveerd.



Re: Ondertiteling #71 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 25 April 2016 - 15:03

Hoe haal jij zo'n boeket binnen?

 

Want ondertitelingsinfo staat in de lamedb, en die zou niet mee moeten komen. Bovendien haalde ik het stream bouquet over, en daar zitten geen lamedb zenders in...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #72 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 April 2016 - 15:24

Ik neem ook nooit de lamedb over: ik gebruik de importeer functie (in Dreamset via knippen & plakken, in EC via 'import from ...') om een enkel boeket binnen te halen.



Re: Ondertiteling #73 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 April 2016 - 10:45

Maar wat gebeurd daar dan onder water?

 

Het enige wat ik gedaan heb is hetzelfde (in DBE is tools - import bouquet en dan een enkel bouquet selecteren). En toch had ik daarna het geschetste probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #74 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 April 2016 - 11:56

Ik neem aan dat de kanalen in die geïmporteerde boeketten ook in de lamedb terecht komen.

 

Eerste vraag lijkt me: doet het probleem zich uitsluitend voor in die geïmporteerde kanalen, of worden ook kanalen 'besmet' die eigenlijk niet veranderd zouden moeten zijn?

Tweede vraag lijkt me: worden alle geïmporteerde kanalen altijd toegevoegd, ook als die al bestonden (dus overschreven in dat geval)?

 

Hier doet het probleem zich alweer een tijdje niet voor; testen wordt dus moeilijk.



Re: Ondertiteling #75 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 26 April 2016 - 13:46

Ik kruis mijn vingers in de hoop dat de experts het snappen en dus met een oplossing kunnen komen.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Ondertiteling #76 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 April 2016 - 13:36

Ik neem aan dat de kanalen in die geïmporteerde boeketten ook in de lamedb terecht komen.

 
Dat mag ik wel hopen, maar in dit geval ging het om een bouquet met uitsluitend streams. Bovendien, als de kanalen al bekend zijn in de lamedb verwacht ik geen aanpassingen.
 

Eerste vraag lijkt me: doet het probleem zich uitsluitend voor in die geïmporteerde kanalen, of worden ook kanalen 'besmet' die eigenlijk niet veranderd zouden moeten zijn?

 
Nee, het probleem is op alle zenders.
 

Tweede vraag lijkt me: worden alle geïmporteerde kanalen altijd toegevoegd, ook als die al bestonden (dus overschreven in dat geval)?

 

Geen idee, maar ik vermoed gezien de problemen van wel.

 

Hoe dan ook, dit betekent dat de kern van het probleem 'm zit in de lijst van Hans, want ik ga er niet van uit dat alle in gebruikt zijnde "lijst" tools dezelfde bugs bevatten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #77 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 April 2016 - 14:01

Hoe dan ook, dit betekent dat de kern van het probleem 'm zit in de lijst van Hans, want ik ga er niet van uit dat alle in gebruikt zijnde "lijst" tools dezelfde bugs bevatten.

Dus dat zou betekenen uitzoeken of een "HansBoeket" inhoudelijk anders is dan een boeket in een andere lijst. Het is wel de enige die boeketten met streams bevat, dus dat is op zich al bijzonder.
BTW: Ik importeer altijd een paar satelliet- & streamboeketten.

Re: Ondertiteling #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 April 2016 - 14:10

Dat laatste moet ik terug trekken: ik zie dat DBE om e.o.a. reden, ook al had ik alleen het streams bouquet geselecteerd, ook andere heeft overgehaald. Dus het kan zijn dat DBE inderdaad entries in de lamedb heeft overschreven.

 

Ik ga nu mijn laatste backup van voor die oefening terugzetten, opnieuw scannen, en dan de oefening opnieuw doen, en dan eens kijken wat een diff van de lamedb brengt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #79 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 April 2016 - 15:21

Dat levert geen verschillen op, als ik de merge doe op een maagdelijke ingescande lijst.

 

Wellicht is het een race condition die optreed als er op een zender met de hand ondertiteling is geactiveerd? Als de opnames klaar zijn zal ik eens kijken of dat het probleem is, dus dat de tools niet overweg kunnen met additionele data velden in de lamedb.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling #80 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 April 2016 - 11:13

En ik gebruik *nooit* settings editors en ik het *nooit* het probleem...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: Ondertitels, 888, DVB

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users