Jump to content


Photo

TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv.


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 1 March 2016 - 14:32

Live stream van TecTime TV. Zet deze link in je settingslijst,en je kan weer kijken ook zonder hbbtv.
.
#SERVICE 4097: 0: 1: 0: 0: 0: 0: 0: 0: 0: http% 3a // tectime.iptv playout center.de% 3a1935 / tectime / tectime.stream / playlist.m3u8: TecTimeTV
#Description TecTimeTV


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 11 March 2016 - 10:57

Ik ondervind steeds storing via het geluid van deze stream http://tectime.iptv-...m/playlist.m3u8 Het beeld is en blijft perfect maar het geluid slaat na 4 minuten op hol. Even van zender wisselen en weer terug en alles is weer oke. en dan een paar minuten later weer het zelfde,Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn



Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 11 March 2016 - 11:28

Een vreemde structuur in de stream.... Ook als het er druk wordt gaat er nog e.e.a. aan die andere kant mis...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 11 March 2016 - 13:03

M.a.w hier hebben we geen grip op.



Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 11 March 2016 - 16:33

Alleen Dr. Dish en Co. heeft daar grip op.... en misschien dat gstreamer 1.63 het beter doet....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #6 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 12 March 2016 - 15:51

Als je de nieuwe HBBtv plugin er op zet werkt het volgens mij wel.



Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 14 March 2016 - 10:22

Als je de nieuwe HBBtv plugin er op zet werkt het volgens mij wel.

Alle plugins wat met Hbbtv te maken heeft vind ik traag en te omslachtig. had moeten zijn zoals in de orginele Dmm image. Maar goed dat is nu eenmaal niet zo.



Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 14 March 2016 - 10:26

Alleen Dr. Dish en Co. heeft daar grip op.... en misschien dat gstreamer 1.63 het beter doet....

is gstreamer 1.63 of hoger al beschikbaar in de openpli image voor dm8000? of als losse module om te installeren?


Edited by Loui (PD1LOI), 14 March 2016 - 10:26.


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 March 2016 - 13:04

Nee. Of zelf bouwen vanuit de master-next branch, of even zoeken of MastaG een test image voor de 8000 heeft...

 

In de nabije toekomst, waarschijnlijk na release van OpenPLi 5, gaan wij zelf expirimental images bouwen vanuit master-next, dan kun je kiezen tussen stable en bleeding edge.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #10 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 23 March 2016 - 08:55

In de nabije toekomst, waarschijnlijk na release van OpenPLi 5, gaan wij zelf expirimental images bouwen vanuit master-next, dan kun je kiezen tussen stable en bleeding edge.

Dat is een goed idee vind ik.


Edited by Loui (PD1LOI), 23 March 2016 - 08:55.


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #11 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 23 March 2016 - 12:42

Was één van mijn favoriete zenders.. Toch ga ik niet meer investeren in aanpassingen. De DM8000 draait nog en als hij het begeeft komt er geen nieuwe sat ontvanger meer. Voor de weinige FTA kanalen die ik (nog) kijk is dat niet meer lonend. Over een x-aantal maanden is het afgelopen met Seca3 en moeten we (als we nog willen kijken naar de NL zenders) over op de gesloten Viaccess ORCA met alle beperkingen.. Ook al zou de CI+ op Linux boxen gaan draaien, dan nog de beperking dat je niet in huis kunt sharen. Opnames die geblokkeerd of gedateerd kunnen worden etc.. Zolang Ziggo nog op Irdeto draait gebruik ik die.. Valt dat ook uit door de overstap op CI+ Nagra dan gaat alles eruit en dan na 25 jaar!! terug naar een simpel kabel abo.....



Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 March 2016 - 13:23

Opnames die geblokkeerd of gedateerd kunnen worden etc..

 

Daat moet je niet op rekenen.

 

Dat is niet de taak van de CI+ module, die geeft slechts instructies, het is de software die de instructies moet volgen en de beperkingen moet opleggen. Zoals niet mogen opnemen, niet mogen spoelen door reclame, etc. En denk je nu werkelijk dat we dit soort grappen in de image gingen inbouwen? ;)  Dit is nu precies de reden waarom een open Linux box NOOIT een CI+ certificering krijgt.

 

 

Valt dat ook uit door de overstap op CI+ Nagra dan gaat alles eruit en dan na 25 jaar!! terug naar een simpel kabel abo.....

 

En als Ziggo de analoge kanalen eindelijk gaat schrappen? Want dat gaat een keer gebeuren, veel providers doen dat al niet meer.

 

Hier (waar ik woon) zijn de plannen inmiddels vergevorderd om zelfs FM radio te schrappen, binnen een aantal jaar gaat dat over naar DAB.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #13 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 23 March 2016 - 21:02

Het is nu al zo dat op de Horizon boxen de opnames na 1 jaar komen te vervallen. Timeshift is ook aan een maximum gelegd van 30 minuten en sommige events kunnen al niet meer opgenomen worden... Analoog TV signaal gebruik ik niet (kan dat niet ontvangen). Heb een Ziggo kaart met basis abo die het nog doet (Irdeto). Als de Irdeto codering uitgeschakeld wordt is het over.

 

CI+ komt er bij mij niet in (dus ook niet de M7 ORCA). Om de bekende redenen. En uiteraard verwacht ik niet dat OpenPli dit ooit zou accomoderen. Het is dan sowieso óver en uit'voor de Open Linux bakjes.. Alle leuke providers zitten dan op slot en zijn alleen met provider kastjes te ontvangen met alle beperkingen...



Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 March 2016 - 23:36

Dat heeft dus allemaal NIKS met de CI+ module te maken, dat is allemaal in de software geregeld, en dus specifiek aan de Horizon box. Die wel gecertificeerd is, en zich dus aan de regels moet houden.

 

De enige restrictie die je blijft houden is die van een CI module, want dat houd je over als je de "plus" functionaliteit stript.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #15 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 24 March 2016 - 05:29

Heb de CI+ van Ziggo (Nagra) van de buren mogen lenen en deze in mijn XP1000 gestopt. Deze draait op OpenATV 5.1. Wilde een film van Film 1 HD opnemen. Kreeg keurig een melding "Recording prohibited"... Een opname van Discovery HD deed het wel.. Leg mij maar uit dan....

Re: TecTime TV niet meer op astra 19.2 alleen nog via HbbTv. #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 March 2016 - 12:48

Heeft een XP1000 CI+ support in die image? Voor zover ik weet niet.

 

Geen idee waar die melding vandaan moet komen, de CI module heeft geen flauw benul wat je met de data stream gaat doen, een recording is gewoon een tap op die stream, na de CI module, die een kopie naar disk schrijft.

 

Ik kan me alleen maar voorstellen dat de module de + functionaliteit wilt inschakelen, en dat niet lukt. Je zou dat eigenlijk eens moeten proberen in een box die wel CI+ ondersteuning heeft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users