Jump to content


Photo

Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #121 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 4 May 2016 - 01:03

Persoonlijk vind ik het wel wat vreemd dat zodra deze 'beroemde' fabrikant met een eigen ontwikkelde STB kwam (ik neem tenminste aan dat dit inderdaad zo is) deze meteen door PLi werd ondersteund. Maar nogmaals: dat is een persoonlijke kanttekening en wellicht heeft de fabrikant oprecht een draai gemaakt.

 

 

Eerlijk=eerlijk, dat was niet meteen. Dat was pas nadat de Zgemma al een tijd op de markt was. In het eerste jaar had een Zgemma gewoon een illegale kopie van OpenPLI. Eerlijk gezegd was ik wel blij met het feit dat OpenPLI die boxen officieel ging ondersteunen. Echter nu ze van die rare fratsen uithalen bij de fabrikant zet ik achteraf gezien mijn vraagtekens daarbij. Maargoed, die vraagtekens had ik ook bij de mededeling jaren geleden dat men geen nieuwe types Dreamboxen meer ging ondersteunen, terwijl het juist bij dat merk allemaal begonnen is. Maargoed het OpenPLI team "moet" niks natuurlijk; het is allemaal hobby dus we mogen blij wezen met wat er wel wordt ondersteund alhoewel ondersteuning natuurlijk te wensen overlaat als een fabrikant niet eens een paar lulige drivers even goed kan aanleveren.


Edited by Dimmie, 4 May 2016 - 01:03.


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #122 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 May 2016 - 06:01

 

Persoonlijk vind ik het wel wat vreemd dat zodra deze 'beroemde' fabrikant met een eigen ontwikkelde STB kwam (ik neem tenminste aan dat dit inderdaad zo is) deze meteen door PLi werd ondersteund. Maar nogmaals: dat is een persoonlijke kanttekening en wellicht heeft de fabrikant oprecht een draai gemaakt.

 
Eerlijk=eerlijk, dat was niet meteen. Dat was pas nadat de Zgemma al een tijd op de markt was. In het eerste jaar had een Zgemma gewoon een illegale kopie van OpenPLI. Eerlijk gezegd was ik wel blij met het feit dat OpenPLI die boxen officieel ging ondersteunen. Echter nu ze van die rare fratsen uithalen bij de fabrikant zet ik achteraf gezien mijn vraagtekens daarbij. Maargoed, die vraagtekens had ik ook bij de mededeling jaren geleden dat men geen nieuwe types Dreamboxen meer ging ondersteunen, terwijl het juist bij dat merk allemaal begonnen is. Maargoed het OpenPLI team "moet" niks natuurlijk; het is allemaal hobby dus we mogen blij wezen met wat er wel wordt ondersteund alhoewel ondersteuning natuurlijk te wensen overlaat als een fabrikant niet eens een paar lulige drivers even goed kan aanleveren.

 

 
Wat bedoel je met 'niet meteen'? Zgremma heeft (bij mijn weten) nooit eerder een eigen box gemaakt en kloons (Cloud boxen in dit geval) draaien nu eenmaal uitsluitend en alleen op drivers en software van het origineel; nooit of te nimmer op iets anders, nooit op origineel eigen werk. 
 
En "een paar lulige drivers" is wel het understatement van het jaar.
Drivers zijn juist datgene waar veel werk in gaat zitten en voor een aantal fabrikanten (vrijwel) het enige dat zij zelf doen. Kijk ook maar eens bij merken als VU en Xtrend hoeveel moeite die hebben om goede drivers uit te brengen. Als drivers aan jouw omschrijving zouden voldoen, zouden ze daar niet zoveel problemen mee hebben :)

Gegeven de reeds geschetste geschiedenis van Zgemma mag het natuurlijk geen verrassing zijn dat zij wat moeite hebben om zelfs 'lullige drivers' uit te brengen; hun ervaring is natuurlijk nul-komma-nul.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #123 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,664 posts

+460
Excellent

Posted 4 May 2016 - 10:09

Echter nu ze van die rare fratsen uithalen bij de fabrikant zet ik achteraf gezien mijn vraagtekens daarbij. Maargoed, die vraagtekens had ik ook bij de mededeling jaren geleden dat men geen nieuwe types Dreamboxen meer ging ondersteunen, terwijl het juist bij dat merk allemaal begonnen is.

Er was al iets voordat DMM begon....

 

Ruim voor DMM was er al enigma, wat draaide in de D-Box2 alleen had dat een andere naam, je had elite-DVB (nadien omgedoopt in Enigma) en Neutrino.

 

Maar goed, voordat dit alles gaat uitmonden in discussies welke helemaal niets meer met het onderwerp te maken heeft, graag weer terug on topic, of start iets nieuws.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #124 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 May 2016 - 02:28

Zgemma is dus gewoon een beetje de beunhaas onder de boxen als ik Rob van de Does mag geloven.

Dat wordt wat als Astrasat daar officieel distributeur van moet gaan worden. Lijkt mij dat je je goede naam als bedrijf daar niet aan wilt binden, dan kunnen ze het beter bij hun eigen Xsarius houden lijkt mij.

Maargoed we dwalen inderdaad wellicht een beetje af hiermee, dus ik hou erover op. Het is mij duidelijk.



Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #125 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 5 May 2016 - 13:01

Niets mis met beunhazen. Mijn Poolse schilder loopt net de deur uit.. ????

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H2 met CXD2837 tuner hapert met OpenPLI4 #126 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,713 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 May 2016 - 16:25

Lijkt me flink verkeerd woordgebruik, in relatie tot airsatddt als fabrikant. Het feit dat ze besloten hebben low-budget in plaats van high-feature boxen te maken heeft wellicht eerder met hun beoogde doelgroep te maken.

 

Daarnaast is het absoluut niet de enige fabrikant die geen haast maakt met problemen voor hun klanten oplossen, dus dit maakt ze ook niet uniek dan wel slechter dan anderen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users