Jump to content


Photo

Dreambox en Extrend remote kijken


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 14 March 2016 - 13:08

Hi,

 

Ik heb een dreambox 800 en 2 Extrend 10000 machines.

Ik zou graag de content of live televisie ook vanaf andere aparaten willen bekijken.

De aparaten die ik gebruik zijn windows 7/10 pc's, android devices en Apple devices.

Kan dit alleen met VLC of zijn er meerdere applicaties?

 

Ik heb VLC namelijk niet aan de praat gekregen.

 

Bedankt!

 

Thomas


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 March 2016 - 13:15

Dat kan met elke applicatie die een transport stream over HTTP ondersteund. VLC (Windows en Apple) moet overigens prima werken, ik gebruik het dagelijks. Ik heb geen android devices, maar daar is vast een app voor.

 

Zijn die apparaten allemaal in de LAN, of gaat dit over via het internet kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #3 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 14 March 2016 - 13:20

Nee eerst maar eens binnen mijn LAN. Stap 2 zou dan natuurlijk zijn over de WAN.

Moet ik voor VLC ook nog iets aan de kant van de box instellen? Anders ga ik op zoek naar een manual oid hoe ik dit kan instellen want blijkbaar mis ik een stap.

 


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 March 2016 - 13:22

Nee. VLC installeren, via je browser naar de webif van de box gaan, zender selecteren, en op het streaming ikoon klikken. VLC moet dat automatisch openen en beeld geven.

 

Over de WAN komen er wat extra complexiteiten bij, zoals beveiliging. En je kunt dan alleen streamen van je 10K's, omdat die kunnen transcoden, je 800 kan dat niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #5 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 14 March 2016 - 13:34

Nee. VLC installeren, via je browser naar de webif van de box gaan, zender selecteren, en op het streaming ikoon klikken. VLC moet dat automatisch openen en beeld geven.

 

Over de WAN komen er wat extra complexiteiten bij, zoals beveiliging. En je kunt dan alleen streamen van je 10K's, omdat die kunnen transcoden, je 800 kan dat niet.

 

Ik zal wel kijken wat ik kan doen met port forwarding en NAT. Anders proppen we het wel door de VPN heen ;)


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 March 2016 - 13:37

Vandaag "beveiliging".

 

Als je je box open zet op het internet, dan zit hij in een IPTV network voordat je "huh?" kunt zeggen. TV streams zijn erg gewild tegenwoordig. Dus ja, een VPN is dan noodzaak, tenzij je authenticatie op je streams zet (en clients hebt die dat snappen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #7 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 14 March 2016 - 13:46

Vandaag "beveiliging".

 

Als je je box open zet op het internet, dan zit hij in een IPTV network voordat je "huh?" kunt zeggen. TV streams zijn erg gewild tegenwoordig. Dus ja, een VPN is dan noodzaak, tenzij je authenticatie op je streams zet (en clients hebt die dat snappen).

 

Mijn box heeft nu een gateway naar het internet maar is niet vanaf het internet bereikbaar. Dat het zo snel ging met IPTV networks wist ik niet.

Kan ik die authenticatie met VLC instellen of adviseer je toch VPN.


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 March 2016 - 14:46

VPN is het allermakkelijkst, want het meest transparent. En je moet op je box geen grappen uithalen waar je in de LAN ook last van hebt. Ik doe het ook op die manier.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #9 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 10 March 2017 - 09:07

Allereerst mijn excuus voor de late vervolg actie. Ben heel erg druk geweest met andere dingen.

 

Ik heb nu het volgende Extrend 10K met de laatste PLI

VLC 2.2.1 op windows 7

Wanneer ik kies voor de transcoded stream loopt het beter dan wanneer ik kies alleen voor stream.

Ik neem aan dat het transcoderen nu op mijn PC gebeurt en niet op de box?

 

Het enige wat ik niet voor mekaar krijg is een groter beeld. Ik kan dmv de VLC player --> Video --> zoom maar dat lost het niet op.

Ik mis nu zeg maar de helft van de ondertiteling over de breedte van het scherm. Dus in het window van mijn VLC player heb ik een groot zwart vlak met in het midden mijn tv beeld.

Ik wou dat ik ergens een plaatje kon neerzetten. (suggesties??)

Ik hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij kan helpen.


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 March 2017 - 09:50

VPN is het allermakkelijkst, want het meest transparent. En je moet op je box geen grappen uithalen waar je in de LAN ook last van hebt. Ik doe het ook op die manier.

Dank zij jouw adviezen WanWizard ( ;)  ) bedien ik een kennis van me met mijn Ziggo kanalen via Remote Fallback tuner omdat hij geen kabel heeft maar wel een ET6500 met dvb-c. Heb op mijn Synology nas open vpn draaien, en via een open vpn client kan hij naar mijn Zgemma H2H op de slaapkamer kijken. Heb een apart boeket voor hem aangemaakt want hij vond mijn zender volgorde niets. :rolleyes: Het werkt in de praktijk nagenoeg probleemloos, ik heb hier een 100/100 glasvezel aansluiting bij hem is het wat minder en daar zit de crux natuurlijk.

Jij waarschuwde nog dat je last van onderbrekingen zou kunnen krijgen, dat valt in de praktijk hard mee. :)


Edited by Sagitarius, 10 March 2017 - 09:53.

73's

PE1AQZ


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #11 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 10 March 2017 - 11:10

 

VPN is het allermakkelijkst, want het meest transparent. En je moet op je box geen grappen uithalen waar je in de LAN ook last van hebt. Ik doe het ook op die manier.

Dank zij jouw adviezen WanWizard ( ;)  ) bedien ik een kennis van me met mijn Ziggo kanalen via Remote Fallback tuner omdat hij geen kabel heeft maar wel een ET6500 met dvb-c. Heb op mijn Synology nas open vpn draaien, en via een open vpn client kan hij naar mijn Zgemma H2H op de slaapkamer kijken. Heb een apart boeket voor hem aangemaakt want hij vond mijn zender volgorde niets. :rolleyes: Het werkt in de praktijk nagenoeg probleemloos, ik heb hier een 100/100 glasvezel aansluiting bij hem is het wat minder en daar zit de crux natuurlijk.

Jij waarschuwde nog dat je last van onderbrekingen zou kunnen krijgen, dat valt in de praktijk hard mee. :)

 

Leuk projectje!! complimenten

 

 


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 March 2017 - 14:41

Wanneer ik kies voor de transcoded stream loopt het beter dan wanneer ik kies alleen voor stream.
Ik neem aan dat het transcoderen nu op mijn PC gebeurt en niet op de box?


Nee, dat gebeurd op de box. Daarbij wordt niet alleen gecomprimeerd, maar ook geschaald naar de opgegeven resolutie, je krijgt dus geen full-hd beeld bij transcoding.

 

Het enige wat ik niet voor mekaar krijg is een groter beeld. Ik kan dmv de VLC player --> Video --> zoom maar dat lost het niet op.
Ik mis nu zeg maar de helft van de ondertiteling over de breedte van het scherm. Dus in het window van mijn VLC player heb ik een groot zwart vlak met in het midden mijn tv beeld.


Kan kan ik niet reproduceren. Een transcoded stream komt hier gewoon binnen in VLC als elk ander "SD" beeld.

Attached File  Screenshot from 2017-03-10 13-39-45.png   868.16KB   2 downloads

En als ik dit in VLC op "fullscreen" zet, dan is het keurig beeld vollend.
 

Ik wou dat ik ergens een plaatje kon neerzetten. (suggesties??)

 
Je kunt hier gewoon attachments aan een post hangen, moet je even op de lichtblauwe knop, hieronder rechts naast de zwarte "post" knop, drukken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #13 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 22 March 2017 - 09:24

Ik ga proberen het even stapsgewijs op te pakken want ik zie ook verschillen per kanaal.

 

Wat is het verschil tussen een stream en stream : getranscodeerd?

 

Mijn beeld heeft een raar formaat. Zie bijlage01. Als ik de zwarte balk probeer weg te krijgen dan wordt mijn tv beeld ook kleiner.

Dit was RTL7HD van ZIGGO. Het beeld is ook af en toe blokkerig. Op de TV gewoon geen last van

 

Bij de zender E! lijkt het beeld niet groot genoeg.

Zie bijlage 2

 

Moet ik naar een andere tool?
DVBserver soms?


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #14 Cookiesmonster

  • Senior Member
  • 139 posts

0
Neutral

Posted 22 March 2017 - 12:03

 

Mijn beeld heeft een raar formaat. Zie bijlage01. Als ik de zwarte balk probeer weg te krijgen dan wordt mijn tv beeld ook kleiner.

Dit was RTL7HD van ZIGGO. Het beeld is ook af en toe blokkerig. Op de TV gewoon geen last van

 

 

OK, door middel van CROP heb ik de zwarte rand rond het beeld weg gekregen. Helaas mis ik nog steeds delen van het beeld


Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2)Xtrend ET10000 (4 TB HD & OpenPli 7.2), Xtrend ET10000 (2 TB HD & OpenPli 7.2)


Re: Dreambox en Extrend remote kijken #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 March 2017 - 14:14

Een "gewone" stream is een directe binaire kopie van wat er binnen komt, een MPEG transportstream dus. Een "transcoded" stream is het resultaat van de transcoding van die stream naar MPEG/AVC (h.264) en een ander formaat en bitrate (instelbaar).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users