Jump to content


Photo

Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play?


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 3 April 2016 - 09:33

Misschien gebruik ik verkeerde zoektermen, maar ik kan nergens vinden hoe ik het OpenPli image op een wetek installeer.

Ik heb de zip-file van OpenPli gedownload, de img-file ervan uitgepakt en met win32 imager op een mSD card gebrand. De mSD in de wetek geplaatst en bij opstarten gekozen voor de mSD..... niets, de wetek boot normaal op.

Kan iemand me op weg helpen?


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 3 April 2016 - 12:37

1. Download firmware
 
2- Extract and copy files from archive OpenPLi-4.0-beta_NAND.7z to microSD card,
- factory_update_param.aml
- recovery.img
- OpenPLi-4.0-beta-wetekplay-20160201_nand.zip
 
3- Press and hold recovery button (on bottom side of WeTek) and Connect power cable,
 
4- To be able to install OpenPLI on NAND, you need to have Android on NAND because of the uboot,
 
5- OpenELEC users, need to install Android on NAND and after OpenPLI on NAND.
 

Als het werkt zet het dan ook in de WiKi


Edited by 40H3X, 3 April 2016 - 12:38.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #3 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2016 - 08:35

Ik zal de software proberen te vinden en ga er dan mee bezig, dank voor je antwoord.


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #4 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2016 - 14:45

Het zou makkelijk zijn dat hier een software link gevonden zou kunnen worden voor diegenen die OpenPli willen proberen op de Wetek Play...... maar goed, ik heb het gevonden en geïnstalleerd zoals 40H3X aangaf.

Dat is allemaal gelukt en na een herstart heb je een gewone enigam2 box met OpenPli als interface.

Ik moet zeggen dat het mij de moeite eigenlijk niet waard was want ik heb al een Mutant HD2400 waar OpenPli op draait, ik wilde eigenlijk een box met dezelfde mogelijkheden als de Wetek maar in plaats van Wetek Theater, OpenPli.

Wel draait OpenPli oké, reageert alles lekker vloten kun je de software zelfs updaten maarrrrr, op de afstandsbediening van Wetek ontbreken natuurlijk de gekleurde knoppen en die zijn toch echt nodig.

Al met al vind ik niet dat OpenPli hier een meerwaarde heeft, integendeel, je mist op zijn minst Kodi en dat is erg jammer. IPTV kun je natuurlijk ook via OpenPli kijken maar toch niet zo lekker als met de normale software van Wetek, ik weet, het is een persoonlijke voorkeur en niet maatgevend.

Voor wat betreft de Wiki, de procedure die hierboven is beschreven is helemaal juist, ik zal het nog eens opschrijven met een paar foto's erbij.

 

Download de software hier

 

Haal de volgende bestanden uit het gedownloade bestand "OpenPLi-4.0-beta-20160203_NAND.7z" ...

 
- factory_update_param.aml
- recovery.img
- OpenPLi-4.0-beta-wetekplay-20160203_nand.zip

 

...en kopieer ze naar een USB-stick of mSD-card.

 

 

Plaats de stick of mSD-card in het slot van de Wetek, verwijder de spanningkabel.

Draai de box om, druk met behulp van het bijgeleverde hulpmiddel de "Upgrade" knop in en houd deze ongeveer 10 sec ingedrukt terwijl je de spanningskabel weer aansluit.

Wacht een minuutje en het volgende scherm verschijnt;

 

OpenPli2Nand%20%2001.jpg

 

Beweeg de cursor naar beneden m.b.v de afstandsbediening;

 

OpenPli2Nand%20%2002.jpg

 

Druk op OK van de afstandsbediening en selecteer in het volgende scherm "Update from udisk"

 

OpenPli2Nand%20%2003.jpg

 

Kies in het volgende scherm het OpenPli bestand;

 

OpenPli2Nand%20%2004.jpg

 

Druk op OK en het programmeren begint, wacht tot je het volgende scherm ziet;

 

OpenPli2Nand%20%2006.jpg

 

Druk op OK en het eerste scherm verschijnt weer, kies hier voor "Reboot system now"

Je Wetek box start nu op als een Enigma2 ontvanger, dat was het.

 

Groeten,

Hans


Edited by hausi, 5 April 2016 - 14:48.

Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 5 April 2016 - 14:51

Dank voor de snelle terugkoppeling, met deze plaatjes erbij is vast makkelijker voor een ander, dan louter de tekst van mij ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 April 2016 - 15:08

De wiki is dringend aan vernieuwing toe, daar hoort dit soort informatie gewoon in thuis. Uitdaging op dit moment is gebrek aan welwillende handjes...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #7 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2016 - 16:05

In de Wiki staat het verhaal nog een keer, in het Nederlands onder de link supported - Wetek Play

Ik hoop dat ik het daar goed geplaatst heb anders maar even een ander plakje voor zoeken.


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 April 2016 - 16:11

Het lijkt me niet dat je daar moet vertellen om de OpenPLi image bij Kim Dotcom te gaan downloaden... Waarom niet gewoon van http://openpli.org/d...etek/wetekplay/ ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #9 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 5 April 2016 - 17:38

Omdat de OpenPli-wetek_sdcard.zip files niet de goede bestanden zijn, met zip files van jullie kun je perfect updaten als OpenPli eenmaal in de Nand zit maar je hebt er niets aan als de Wetek in originele staat is.

Maar als ik fout zit zeg het me dan.....


Edited by hausi, 5 April 2016 - 17:41.

Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 April 2016 - 20:13

Ik heb geen idee, ik vraag het maar. Maar als dat zo is, dan moeten we daar wat aan doen. Ik ga eens navragen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 5 April 2016 - 21:18

Daar heeft hij IMHO een punt, misschien iets vanuit WeTeK?

Edited by 40H3X, 5 April 2016 - 21:18.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #12 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 6 April 2016 - 13:02

voor zover ik weet hoef je alleen maar de .img file in de zip rechtstreeks op de sdcard te zetten. Dus niet als file op de sdcard! de file is als het ware een copy van een sdcard.

onder linux zou je hem op een sdcard kunnen zetten met

 

     dd if=openpli-enigma2-4-wetekplay.sdcard.img  of=/dev/sdc

 

als /dev/sdc je sdcard is. Hoe dat op windows moet weet ik niet.

 

Sdcard in het slot en booten zou moeten werken. Als je een te oud android image er in hebt zou booten van sdcard mis kunnen gaan. In dat geval de laatste android versie er opzetten zodat je ook de laatste bootloader hebt.

 

Dat hele nand gedoe is niet persee nodig. Met de sdcard methode kan je jusit makkelijk switchsen tussen android en openPli

 

Dit image is een openPli image. Openpli is openPli en geen kodi. Dus het mag je niet verbazen dat in het image geen kodi binaries zitten. Dat wil niet zeggen dat je geen kodi zou kunnen draaien. Maar wetek zal daar de juiste packages voor moeten aanbieden. Ik heb ze daar hints voor gegeven. maar weet niet wat ze daar mee kunnen/willen doen. Omdat het enige wat ik van kodi zie is in binairy format en daar  kunnen wij weinig mee.

 

Volgens mij zitten er ook wetek mensen op het forum, maar die spreken waarschijnlijk geen nederlands...


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 6 April 2016 - 13:27

Onder Wind-doos ;) zou het moeten kunnen met https://sourceforge....in32diskimager/ al heb ik er geen ervaring mee....


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 April 2016 - 14:36

Precies wat Mirakels zegt, zo deed ik het ook.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #15 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 6 April 2016 - 17:14

Ik ga het eens proberen, meld me later


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #16 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 6 April 2016 - 17:34

OK, ik heb het laatste wetek zip-bestand van OpenPli gedownload, het img-bestand hieruit gehaald en met behulp van Win32DiskImager op de mSD geschreven.

De mSD card in de Wetek, reboot en van mSD card gestart....... helaas hij boot gewoon als Wetek op.

Ideeën?


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #17 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 6 April 2016 - 22:06

van post 12 de alinea ongeveer halverwege opnieuw lezen...zou kunnen helpen


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 8 April 2016 - 15:29

Mea culpa....

 

Bij Windows software wordt ik altijd wat huiverig en aangezien @hausi het niet lukt, heb Ik het wegschrijven van een .img file m.b.v. Win32DiskImager zelf getest en (....je raadt het al) het werkt niet! Ondanks dat de user interface van deze tool een "write successful" meldt, werd het zogenaamd succesvol weggeschreven besturingssysteem niet opgestart. Dit toont maar weer eens aan dat "Assumption is the mother off all fuck ups...." ...pardon my French ;))

 

Let wel, in mijn testcase ging het om een .img bestand van een totaal ander besturingssysteem dan PLi (ik heb nl. geen WeTeK), maar feitelijk doet dat er niet toe. Ik heb eens rond gekeken en voorlopig lijkt er volgens mij maar één werkend alternatief dat wel (...deze heb ik nu wel zelf getest  ^_^) onder Windows werkt.

 

https://linhost.info...-physdiskwrite/

 

Er zit (zelfs) een grafische user interface (GUI ) bij (overigens heb je NET Framework nodig, maar dat zit er vaak wel op, Tja, het blijft Windows software). Let wel, je moet deze tool opstarten als "administrator", anders werkt het niet. Pas op!! Als je voor het wegschrijven de verkeerde data drager kiest, ben je alles wat erop staat kwijt.

 

O ja, mocht WeTeK dit lezen (bij monde van @mirakels zijn "ze" helaas de Nederlandse taal niet machtig) en willen het gebruiken voor hun users dan misschien ff een donatie in OpenPLi pot ;) ?


Edited by 40H3X, 8 April 2016 - 15:29.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #19 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 April 2016 - 11:55

Enne Hoe bevalt de box eigenlijk?

Is het een echte vervanger..

Of blijft het toch beter om een STB like Xtrend of Vu?


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Hoe installeer ik OpenPli op Wetek Play? #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 April 2016 - 11:58

Kijk eens naar de specs van het apparaat, ik denk dat je dan heel goed zelf kunt beoordelen of het een snelle zapper en vervanger is voor hardware die je hebt staan.
Het moge duidelijk zijn dat het een simpel boxje is.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users