Jump to content


Photo

Unicable II icm openpli

unicable

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 09:42

Hoi,

 

werken de unicable II lnb's van inverto icm openpli software? Unicable 2 lnb's kunnen maximaal 24 of 32 tuners op aangesloten worden. Op unicable 1 lnbs kunnen er maximaal 4 aangesloten worden.

 

Ik heb momenteel een unicable lnb op mijn settopboxen aangesloten echter heb ik meer dan 4 tuners nodig. Ik vroeg me af of open pli hiermee kan werken.

 

De boxen zijn XTREND ET10000 en MUTANT HD2400.

 

 

Inverto IDLU-32UL40-UNBOO-OPP:

http://www.inverto.t...&id=324&cat=126


Edited by sambir, 11 April 2016 - 09:44.


Re: Unicable II icm openpli #2 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 10:15

Eigenlijk wil ik het volgende bereiken:

GFjK5PJ.png



Re: Unicable II icm openpli #3 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 11:22

Ik heb deze splitter gekocht. Schijnt wel overweg te kunnen met unicable en een unicable II (32 tp max) lnb: Moet wel werken denk ik...

1365853_BB_00_FB.EPS_1000.jpg



Re: Unicable II icm openpli #4 uniquefm

  • Senior Member
  • 104 posts

+1
Neutral

Posted 11 April 2016 - 12:26

Waarom niet gewoon een traditioneel systeem met een multiswitch? 



Re: Unicable II icm openpli #5 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 13:06

Met een multiswitch trek je per tuner een kabel. Met de unicable hoeft dat niet. Ik trek nu wel 3 kabels naar binnen maar met de config hierboven zou je over 1 coax maximaal 32 tuners aan kunnen sluiten. Dat ga ik natuurlijk niet doen. ik zal 1 frequentie voor de dm800, 1 frequentie voor de vu zero en de overige 30 voor de andere tuners gebruiken. Hierbij gaat er dus over 1 kabel 30 frequenties over waardoor je dus 30 tuners zou kunnen aansluiten aan 1 kabel. Dat maakt de unicable ook zo uniek!

 

De vraag is echter of openpli (of zelfs de decoder!) wel om kan gaan met de unicable II standaard. Unicable 1 werkt overigens heel goed!


Edited by sambir, 11 April 2016 - 13:07.


Re: Unicable II icm openpli #6 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 13:44

Ik heb dit gevonden. Is van April 2015:

http://forums.openpl...n50607-support/

 

Zit het nu in openpli?



Re: Unicable II icm openpli #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 April 2016 - 14:25

Er zit géén Unicable II / JESS support in OpenPLi, vooralsnog om verschillende redenen (zie het Engelstalige topic).

 

Een uncommitted switch met daarachter Unicable is in principe mogelijk, Enigma laat het je instellen, maar ik heb het nog nooit geprobeerd en ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of het ooit nuttig kan zijn.

 

Kun je niet gewoon een Unicable switch kopen, eventueel met doorlus, zodat je er meerdere kunt cascaderen? Dat is waarschijnlijk veel goedkoper.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Unicable II icm openpli #8 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 14:38

Ik zie dat er druk aan gewerkt wordt en er al een patch beschikbaar is maar deze nog niet in de master opgenomen wordt door het team:

http://forums.openpl...nicable-2-jess/

 

Op de Xtrend ET10000, MUTANT HD2400 en VU ZERO zou de patch wel enigzins moeten werken, maar de dm800...



Re: Unicable II icm openpli #9 sambir

  • Senior Member
  • 102 posts

0
Neutral

Posted 11 April 2016 - 14:45

@Erik Slagter. De opstelling hierboven heb ik gedeeltelijk al draaiend Alleen icm met een unicable 1 lnb (http://www.inverto.t...duct.php?id=160) waarbij ik 2 legacy poorten gebruik voor de Diseqc aansluitingen en een enkele unicable aansluiting direct naar de stb's echter ben ik gelimiteerd aan 4 tuners maximaal. Het enige wat ik nu heb moeten aanschaffen is een unicable 2 lnb en de splitter. Totaal heeft het mij 80 euro gekost incl verzendkosten.

 

Een unicable switch is toch duurder als ik deze zou cascaderen en ook nog eens een quattro lnb moet aanschaffen. Dat betekent 2 unicable switches en een quattro lnb. Ook daarmee haal je de 32 tuners max niet...

 

Daarnaast gaan er al veel kabels het huis in. Ik wil niet meer kabels trekken...Ook dat is de reden waarom ik voor unicable 2 kies.

 

Kan ik de patch die in de topic hierboven wordt besproken installeren op de boxen hierboven? Ik heb zelf weinig ervaring met zelf een image compilen maar het zal maar moeten :)


Edited by sambir, 11 April 2016 - 14:46.


Re: Unicable II icm openpli #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 April 2016 - 14:08

Nee die patch is bij lange na niet geschikt om 1:1 over te nemen. Daar moet nog wel het een en ander aan gebeuren. Anders had-ie er wel in gezeten nu ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users