Jump to content


Photo

Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter.

skin

  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 4 May 2016 - 09:19

Ik heb hier 3 bestanden die via ipk gekopieerd moeten worden naar Converter en Renderer.

pliCamd.py naar /usr/lib/enigma2/python/Components/Converter

EmptyEpg.py  en MaggyRunningText.py naar /usr/lib/enigma2/python/Components/Renderer allemaal cmod 644.

En toch worden ze niet gekopieerd hoe los ik dit op?

Dat is ook het probleem waarom de skin niet goed werkt.

Zo ziet bij mij control eruit, control,postinst,postrm hebben de rechten 755.

 

Package: enigma2-plugin-skins-pd1loi-full-hd-night
Version: 1.0
Section: skins
Priority: optional
Architecture: all
Maintainer:pd1loi 
Description: skins pd1loi-hd-full-hd-night
 
 
postinst
 
#!/bin/sh
echo Install Finish - Restart GUI
echo ipk by pd1loi
echo Pd1loi-HD-night
echo      Rebooting now....
sleep 2
init 4 ; sleep 5 ; init 3
 
 
postrm
 
#!/bin/sh
rm -rf /usr/lib/enigma2/python/Components/Renderer/EmptyEpg.py*
rm -rf /usr/lib/enigma2/python/Components/Renderer/MaggyRunningText.py*
rm -rf /usr/share/enigma2/Pd1loi-HD-night
echo
echo      Rebooting now....
sleep 5
init 4 && sleep 8 && init 3

 



Re: Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter. #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 May 2016 - 12:40

Een postinstall die een reboot doet (init 4 is nog erger dan dat overigens) is een prima manier om automatische installs (autoinstall) om zeep te helpen, timers verloren te laten gaan en allerhande ellende. NIET DOEN.

Een postrm moet niet nodig zijn, alle bestanden die je installeert worden ook verwijderd. Als je "py" files installeert, installeer er dan ook de ".pyo" bestanden bij (python -m compileall), dan gaat dat ook goed en start je plugin ook sneller op.

En Renderer/Converter in een skin is een slecht idee - maak een los pakket waar ze in zitten en voeg die aan je dependencies toe. Dan krijg je later geen problemen met bijvoorbeeld een UHD versie van je skin.

Edited by MiLo, 4 May 2016 - 12:42.

Real musicians never die - they just decompose

Re: Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter. #3 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 4 May 2016 - 14:37

Een postinstall die een reboot doet (init 4 is nog erger dan dat overigens) is een prima manier om automatische installs (autoinstall) om zeep te helpen, timers verloren te laten gaan en allerhande ellende. NIET DOEN.

Een postrm moet niet nodig zijn, alle bestanden die je installeert worden ook verwijderd. Als je "py" files installeert, installeer er dan ook de ".pyo" bestanden bij (python -m compileall), dan gaat dat ook goed en start je plugin ook sneller op.

En Renderer/Converter in een skin is een slecht idee - maak een los pakket waar ze in zitten en voeg die aan je dependencies toe. Dan krijg je later geen problemen met bijvoorbeeld een UHD versie van je skin.

Oké postinst is zo verwijderd postrm is ook zo verwijderd, dan nog installeert PliCampd.py zich niet. Komt dit dus door dat ik beter PliCamd.pyo kan gebruiken?
De mappen Converteren en Renderer zin dus voor die 3 bestanden. Hoe moet ik die dan appart installeren? Ik begrijp de clou van dit gebeuren niet zo goed.

Re: Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter. #4 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 4 May 2016 - 22:26

Een postinstall die een reboot doet (init 4 is nog erger dan dat overigens) is een prima manier om automatische installs (autoinstall) om zeep te helpen, timers verloren te laten gaan en allerhande ellende. NIET DOEN.

Een postrm moet niet nodig zijn, alle bestanden die je installeert worden ook verwijderd. Als je "py" files installeert, installeer er dan ook de ".pyo" bestanden bij (python -m compileall), dan gaat dat ook goed en start je plugin ook sneller op.

En Renderer/Converter in een skin is een slecht idee - maak een los pakket waar ze in zitten en voeg die aan je dependencies toe. Dan krijg je later geen problemen met bijvoorbeeld een UHD versie van je skin.

Probleem opgelost.



Re: Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter. #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 May 2016 - 07:43

En eigenlijk zit we ook nog verschrikkelijke code I die renders en converters zover ik kan zien. Ik zou die zoveel mogelijk proberen te voorken. We zitten we tussen die nogal perfornance vertragend werken

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter. #6 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 5 May 2016 - 13:50

En eigenlijk zit we ook nog verschrikkelijke code I die renders en converters zover ik kan zien. Ik zou die zoveel mogelijk proberen te voorken. We zitten we tussen die nogal perfornance vertragend werken

Zou best kunnen, maar ik merk daar niks van.En als je de skin verwijderd zijn die bestanden ook weg.

Re: Bestanden worden niet gekopieerd naar Renderer en Converter. #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 19 May 2016 - 09:13

Wat mij betreft mag dit hier gesloten worden het probleem is gevonden. Gewoon verkeerde rechten aan bepaalde files.





Also tagged with one or more of these keywords: skin

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users