Jump to content


Photo

Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat?


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2016 - 15:50

Heb  deze ontvanger net nieuw en geïnstalleerd. En Openpli er op. Ik zie bij zenders in de infobalk HbbTV er bij staan. Werkt dit op een XtrendET9500 ?

Zo ja hoe krijg ik dat werkend?

Alvast dank voor hulp.



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 7 May 2016 - 16:28

Rode knop drukken om te proberen

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #3 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 7 May 2016 - 16:42

Moet je HBBTV wel eerst installeren vanaf de Applicaties


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #4 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2016 - 23:49

Wat gepuzzeld, een en ander gedownload, geïnstalleerd en kan nu via:  Menu / Applicaties / Open-Uitzending gemist kijken.

 

1. Is dat hetzelfde als wat met HbbTV bedoeld word?

 

2. Ik kan het niet oproepen met de rode knop, moet ik daarvoor nog iets installeren?

 

3. Mijn afstandbediening ziet er heel anders uit als die afgebeeld word en uitgelegd word als je de Help toets op mijn AB drukt. Vreemd je zou toch verwachten dat dan mijn AB uitgelegd word?

 

4. Webif lijkt mij  ook geïnstalleerd maar ik weet niet hoe ik het internet op kan.

 

Weer 4 vragen maar met ieder antwoord ben ik blij :)



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 May 2016 - 08:41

Nee dat is niet hetzelfde dat is voor Nederlandse zenders, HbbTv werkt ondanks dat men dat hier wel beweerd niet op een ET9500.

Als iemand het wel werkend heeft dan hoor ik het graag dan kan ik al zo heel wat mensen blij maken met een ET9500. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 8 May 2016 - 08:41.

73's

PE1AQZ


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #6 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 8 May 2016 - 09:11

Volgens mij moet je voor Hbbtv openopera ophalen uit de feed en die installeren

Wat bedoel je met punt 4?

Edited by Heppieboeddah, 8 May 2016 - 09:13.

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #7 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2016 - 23:12

Nee dat is niet hetzelfde dat is voor Nederlandse zenders, HbbTv werkt ondanks dat men dat hier wel beweerd niet op een ET9500.

Als iemand het wel werkend heeft dan hoor ik het graag dan kan ik al zo heel wat mensen blij maken met een ET9500. :rolleyes:

Toch zie je regelmatig op verkoopsites  in de specificaties van de ET9500 HbbTV er bij staan. Ook in een test van Totaal tv:   Daar zie je staan:

Als eerste wordt de interactieve dienst HbbTV ondersteund. Steeds meer Europese tv-kanalen – inclusief de Nederlandse publieke en commerciële omroepen – gaan in de directe toekomst HbbTV gebruiken of zijn inmiddels al met HbbTV begonnen.

Daarnaast kan men via applicaties ook van interactieve diensten gebruik maken. Denk hierbij aan Uitzending Gemist van de NPO en RTL XL van RTL Nederland. Voor de satellietkijker wordt het dus mogelijk om direct via de televisie van Nederlandse gemist-diensten gebruik te maken.

 

Of hebben ze toen in die test te vroeg geoordeeld?



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #8 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 9 May 2016 - 00:04

Volgens mij moet je voor Hbbtv openopera ophalen uit de feed en die installeren
 

Wat bedoel je met punt 4?

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden :)

 

Ik bedoelde dat ik in het menu van de ET9500 zie staan onder: Openweb-configuratie dat Openwebif-interface is ingeschakeld.   Ik ging er van uit dat ik met die ingeschakelde web interface het internet op kon maar ik begin te vermoeden dat die web interface er alleen voor zorgt dat de ET9500 bereikbaar is met bv. een PC.  Klopt dat?

 

En ik heb wel Open Uitzending gemist en deze werkt inderdaad alleen voor de Nederlandse zenders. Blijkbaar is dat niet hetzelfde als HBBTV?

Maar daar ben ik al content mee. Alleen vind ik het wel vreemd dat deze herhalingen ca: een halve minuut voor het einde stoppen. Hebben meer mensen dat?

 

Heb gezocht in de applicaties, niets gevonden. Waar vind ik die feed  en openopera?

 

Kan ik met OpenOpera met de ET9500 het in internet op. Browsen en zo?



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #9 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 9 May 2016 - 05:06

Hbbtv werkt prima op de et9500 alleen is de plugin niet schermvullend (de video streams wel).

Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 9 May 2016 - 06:05

Hbbtv werkt prima op de et9500 alleen is de plugin niet schermvullend (de video streams wel).


Als je een skin gebruikt welke volledig 'full HD' ondersteund is het menu inderdaad niet schermvullend, bij andere skins werkt dat dus wel.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 May 2016 - 08:41

golfdiesel, on 09 May 2016 - 06:06, said:

Hbbtv werkt prima op de et9500 alleen is de plugin niet schermvullend (de video streams wel).

Vertel eens dan welke HbbTv plugin, ik hoor dit soort verhalen zo vaak dat het met open opera zou werken maar het werkt gewoon niet net als op mijn ET4000 daar wordt ook nog steeds beweerd dat HbbTv zou werken.

Een kennis van me die echt wel weet hoe het een en ander werkt is al tijden aan het prutsen om HbbTv aan de praat te krijgen op zijn 9500.

Ik had vroeger ook een ET9500 daar heeft het een tijdje gewerkt met ET Webbrowser maar dat werkt ook al tijden niet meer, alleen een groen scherm :wacko:


73's

PE1AQZ


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #12 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 9 May 2016 - 11:10

Hbbtv werkt prima op de et9500 alleen is de plugin niet schermvullend (de video streams wel).

 

Wil iemand aub even uitleggen (in leken termen) hoe ik het (HbbTV)  'installeer'?

 

En hoe ik kan browsen op internet. En hoe ik dat installeer?

 

Alvast dank :)



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 May 2016 - 14:31

De et4000 is een beetje een buitenbeentje (net als bijvoorbeeld de xp1000 en de hd1100), die hebben geen FPU (floating point unit) in de CPU. Er is daarvoor in principe software emulatie beschikbaar en toch blijkt vaak dat software die er niet speciaal voor gecompileerd is (waarbij geen beroep gedaan hoeft te worden op de emulatie) niet goed of helemaal niet werkt. De OpenOpera browser (3rd party plugin overigens, hebben wij zelf niks mee van doen) lijkt daar ook "last" van te hebben.

 

Zolang er geen ECHT open browser is voor OE-ontvangers, zullen we het moeten doen met wat de fabrikant ons levert, eventueel OpenOpera, maar dat ook geheel zonder garanties.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #14 erikco

  • Member
  • 23 posts

+1
Neutral

Posted 9 May 2016 - 15:26

ook hier hbb-tv prima werkend op een et 9500.

 

met open opera geinstalleerd perfect werkend op de nederlandse inclusief sbs 6 plus ook de duitse publieke zenders



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #15 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 9 May 2016 - 16:05

Hbbtv werkt prima op de et9500 alleen is de plugin niet schermvullend (de video streams wel).

Wil iemand aub even uitleggen (in leken termen) hoe ik het (HbbTV) 'installeer'?

En hoe ik kan browsen op internet. En hoe ik dat installeer?

Alvast dank :)
Installeer vanuit menu/applicaties--groen knop {downloaden} drukken.

Navigeer daarna in de lijst naar extensions. Druk OK. Je ziet dan een lijst met extensies. Zoek naar openopera.

Installeer die, reboot eventueel, en ga dan naar een zender met Hbbtv. Druk op de rode knop.

Als je een skin hebt met 1920x1080 wordt het wel klein.

Browsen met openopera gaat niet lukken. Althans mij lukt het niet.

Mocht je openopera extensie niet in die lijst zien, dan weet ik het ook niet meer

Heb zelf een Zgemma, maar het installen van openopera zal niet veel verschillen

Edited by Heppieboeddah, 9 May 2016 - 16:07.

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 9 May 2016 - 17:15

Browsen met openopera kan wel maar is zo omslachtig dat je het niet wil kunnen ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #17 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 9 May 2016 - 17:56

Idd... Is een uitdaging dat browsen.. ????

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #18 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 9 May 2016 - 18:57

Klopt maar dat kleine ongemak bij HBBTV kan ik wel mee leven aangezien de FullHD skins erg mooi zijn en veel prettiger is aan de ogen :)

Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #19 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 9 May 2016 - 20:21

@ Heppieboeddah

Openopera staat inderdaad niet in de extensionslijst!

 

@ Golfdiesel

zei:  'ook hier hbb-tv prima werkend op een et 9500.'

Weet jij hoe het kan dat ik openopera niet in die extensionslijst lijst heb?  En weet jij wat ik kan proberen om het wel te krijgen?   En HbbTV werkend te krijgen?



Re: Hbb-TV op Xtrend ET 9500, kan dat? #20 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 9 May 2016 - 20:46

De benodigde extensie is et-webbrowser volgens mij. Dat is de enige browser die ik geïnstalleerd heb staan.

Edited by golfdiesel, 9 May 2016 - 20:46.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users