Goedemorgen,
Graag haak ik aan bij deze thread omdat ik het beschreven probleem tegenkom bij mijn MaxDigital XP1000 met OpenPli 4.0 20-04-2016.
Bij het zappen tussen zenders krijg ik regelmatig "afstemmen mislukt". Het probleem doet zich voor als het veranderen van zender ook een veranderen van satelliet inhoudt, bijvoorbeeld van 19.2 naar 23.5 of omgekeerd. Vreemd genoeg heb ik er geen last van bij de FTA zenders. Het lijkt uitsluitend te gebeuren als er geschakeld wordt naar een zender die via de Canal Digitaal kaart gedecodeerd wordt. Na enig heen-en-weer zappen binnen dezelfde satelliet krijg ik dan weer beeld. Dat duurt tot ik weer naar een andere satelliet schakel, waarna het probleem zich herhaalt.
Omdat ik met dat ge heen-en-weer uiteindelijk altijd wel goed beeld krijg op alle zenders lijkt het me niet dat ik een kabel of switch probleem heb. Maar misschien ben ik te optimistisch?
Het probleem is ontstaan toen ik in februari van Openpli 3 naar 4 heb ge-upgrade. Sindsdien heb ik een aantal malen geupgrade naar nieuwe Openpli 4 versies maar dat maakt geen verschil. Helaas heb ik verzuimd om een backup van mijn oude Pli 3 te maken (domdomdom... :-( ) dus ik kan niet terug om te zien of dat het probleem oplost.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Diverse Openpli 4 upgrades
- Alle instellingen gecontroleerd (er is niets grijs, zie boven)
- Uitschakelen "stel de spanning en 22khz optie in" (zoals hierboven gesuggereerd) maar dan werkt schakelen tussen satellieten helemaal niet meer
- Upgrade van CCcam naar OScam
maar niets helpt.
Wat mij betreft lijkt het er sterk op dat met OpenPli 4.0 een zap probleem is geïntroduceerd dat mij dwars blijft zitten. Ik kan nu even niets meer bedenken.
Is er iemand die nog een idee heeft hoe dit op te lossen?
Als dit probleem niet oplosbaar is, is er dan wellicht nog een goede ziel op dit forum die mij aan een oude doch stabiele Openpli 3 image voor de Xp1000 kan helpen?
Alvast hartelijk bedankt!
Groet, Jos
======================
- SMC-100
- 4x single ALP LNB
- SPAUN 4/1 switch
- MaxDigital XP1000
- 28.2E/23.5E/19.2E/13E