Jump to content


Photo

Hoe poort wijziging van streaming ip?


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #21 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 14 June 2016 - 10:54

Ik denk dat de OpenPli devs het al moeilijk genoeg hebben om de boel sowieso draaiend te houden op al die boxen die ze nu ondersteunen. Als alles aanpasbaar wordt raken ze het overzicht helemaal kwijt....
OpenPli eist een BSP layer van de (potentiele) leverancier. Wellicht dat daar al een aantal zaken vadt getimmerd zijn..

Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 14 June 2016 - 13:27

Het ziet er naar uit dat Enigma (die de standaard steaming zelf voor zijn rekening neemt) die poort 8001 hardcoded definieerd: https://github.com/O...server.cpp#L240

 

Dat betekent dat het nog al wat werk is om dit configureerbaar te maken (GUI, config opslaan, uitlezen) en nog meer een probleem: OpenWebIf zal OpenPLi-only code moeten gaan toevoegen, want ook daar zit het nu hardcoded in. Als andere andere images deze aanpassingen niet volgen, is onze ervaring dat de mannen van OpenWebIf niet genegen zijn voor ons uitzonderingen te maken.

 

En de vraag naar "waarom" ligt ook nog steeds op tafel. Er wordt van ons gevraagd om hier onze schaarse vrije tijd aan te besteden, maar de use-case is mij nog steeds niet duidelijk. Dus voordat dit bij ons enige prioriteit krijgt zal toch eerst iemand ons van het nut van deze inspanning moeten overtuigen. En "ik wil het" is geen use-case. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #23 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2016 - 14:11

Bedankt voor deze informatie WanWizard, zal me vraag (probleem) mss dan even anders stellen, ik wens graag een zender extern te delen aan vrienden maar dan tijdelijk, die ik zelf kan sluiten wanneer ik wil en wil graag voor mezelf permanent zenders kunnen delen, deze ook extern. Stel ik dan port 8001 zou sluiten in men router dan kan zowel ik, als men vrienden niet meer naar zenders kijken, en dat wil ik niet...



Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #24 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 14 June 2016 - 14:22

Waarbij gesteld moet worden dat dit ook niet mag... Het delen buitenshuis en zeker aan derden is illegaal... Riekt naar een voetbal abootje voor derden...

Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 14 June 2016 - 14:32

Stel ik dan port 8001 zou sluiten in men router dan kan zowel ik, als men vrienden niet meer naar zenders kijken, en dat wil ik niet...

 

Niemand houd je tegen om op je router 100 verschillende poorten te definieren, en die allemaal te forwarden naar 8001 van je box.

 

Veilig is anders natuurlijk (die andere heb je in een paar seconden ook gevonden, en wat erger is, IPTV hackers ook), en daarnaast speelt zoals @goldeneye al stelt ook het "ethisch" aspect nog.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #26 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 475 posts

+7
Neutral

Posted 14 June 2016 - 15:05

Ja, dat schreef ik al (net zoals ik al naar de file verwees die je kunt aanpassen, of waaruit je kunt halen hoe voor welke box het poortnummer wordt bepaald), maar iedereen moest mij zo nodig afvallen... :(

Rustig maar... En niet persoonlijk worden.. Op jou heb ik namelijk niet gereageerd.. Misschien dat maar volhouden....

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Hoe poort wijziging van streaming ip? #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,845 posts

+1,780
Excellent

Posted 14 June 2016 - 15:19

Word ik ook niet. Hooguit een beetje frusto... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users