Jump to content

Photo

De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling.

• Please log in to reply
152 replies to this topic

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #141 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 July 2016 - 10:26

Dat is dus niet waar.

Je programmeert de LNB's zelf, zodat die weten op welke satelliet zij zijn afgestemd.

Daarna zijn alle userfrequenties voor alle tuners vrij te gebruiken.

Dat betekent dus dat als LNB-sat A gevraagd wordt een bepaalde transponder door te geven, de andere LMB's op de betreffende SCR stil zullen zijn.

Simpeler kan het niet; wel op voorwaarde dat de winkel de LNB's voorprogrammeert (en van de juiste sticker voorziet). Of dat je zelf een programmer hebt.

En dit is nu precies wat Unicable II met een combiner zo makkelijk en goedkoop maakt.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #142 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 11 July 2016 - 10:55

Zo staat het inderdaad in de PDF van Inverto, alleen op dit punt is er denk ik een beetje onzekerheid, omdat de ontvanger hier moet meewerken. Als ik in Enigma in geavanceerde mode een Unicable LNB configureer kan ik maar 1 satellietpositie aan die LNB toewijzen.

Ik sluit dus niet uit dat je alsnog de satellietposities aan verschillende frequenties moet toewijzen, maar dat is geen probleem, want 32 frequenties moet afdoende zijn voor een sjieke opstelling.

Edited by Zuppelan, 11 July 2016 - 10:56.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #143 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 July 2016 - 11:15

Als ik in Enigma in geavanceerde mode een Unicable LNB configureer kan ik maar 1 satellietpositie aan die LNB toewijzen.

Maar dat moet toch ook?

En een andere positie aan een andere LNB. En dat die twee dezelfde SCR gebruiken zou dus geen probleem moeten zijn.

Maar zoals gezegd: ik weet niet of PLi momenteel het volledige Unicable II protocol ondersteunt.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #144 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 11 July 2016 - 11:20

Ja, twee LNB's aan dezelfde SCR toewijzen kan inderdaad wel ja, maar dan ben je inderdaad afhankelijk van of PLi de juiste Unicable-commando's stuurt om de juist satpositie op die SCR te kiezen.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #145 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 11 July 2016 - 19:02

Er zit momenteel nog helemaal geen Unicable II support in de enigma van OpenPLi. Er zweeft wel een patch rond die dat zou implementeren, maar daar worden wij niet zo blij van. Dat moet maar even opnieuw gedaan worden. En dan is het kwestie van wie daar het eerst zin in heeft ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #146 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 July 2016 - 01:14

Ah, dus daarom wil je geen Unicaable II LNB's :)

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #147 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2016 - 08:44

Of een Unicable II switch  :P

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #148 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 July 2016 - 08:54

Daar heb je ook het Unicable II protocol voor nodig.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #149 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 December 2016 - 09:53

Is er al iemand die de opstelling van 2 Unicable II LNB's zonder switch heeft uitgeprobeerd?

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #150 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 14 December 2016 - 12:43

Ik denk dat ik maar eens wat spulletjes ga bestellen. De Inverto-combiner is beschikbaar, dus alle ingrediënten zijn nu makkelijk te verkrijgen. Voor de prijs van de LNB's hoef je het niet te laten, maar de ellende blijft de prijs van dat programmeerapparaat, maar ja, hobbyen kost geld zullen we maar zeggen.

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #151 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 December 2016 - 13:21

Hobbyen houdt je uit de kroeg en bespaart dus geld :)

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #152 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 December 2016 - 17:14

Waarbij ik moet aantekenen dat we geen enkele Unicable of JESS LNB hebben kunnen testen. Dus voor de zekerheid een extra LNB bestellen en aan ons doneren  :D  :D  :D 

Re: De (on)mogelijkheden van Unicable (I en II) tegen een Jultec Jess opstelling. #153 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 14 December 2016 - 22:14

Mochten ze niet werken, dan is dat het overwegen waard.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users